Pagina's: 1 [2]   Omlaag
Auteur Topic: Braziliaans  (gelezen 8287 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Berrie120
Split personality

« Antwoord #15 Gepost op: Mei 06, 2009, 14:33:37 »

Bus is overigens van 1974, wat een kentekenkeuring dus vrij moeilijk zal maken Neutral

Heb net RDW gebeld voor je.
Buitenlands kenteken is nodig en JIJ dient nu motorvermogen, cilinderinhoud, as last etc te overleggen ipv dat RDW dat gaat opvragen via de Type goedkeuring.

Hier de gegevens die straks op je documenten automatisch meekomen.

En ja 4000 was all-in, transport, exportbelasting, uitgassen, havenwerkers, vastzetten in container, invoerbelasting, BTW.. etc etc.

don't argue with idiots they will drag you down to their level and beat you with experience

Area51
ForumFossiel
Spijlbussen.nl

« Antwoord #16 Gepost op: Januari 14, 2011, 13:38:54 »

4 Š 4,5 duizend vind ik overigens wel erg veel geld voor transport en uitklaarkosten  Confused

Aangezien er -voor de verhuur- toch echt een tweede spijlbus nodig is ben ik gister eens achter de transport en inklaringskosten aangegaan en voor zo'n kleine 3000,- staat hij in Roosendaal !!

Alain - 1967 Westfalia SO42
Citaat van: Gerson
that's not patina, that's fucking rust man!!!

Berrie120
Split personality

« Antwoord #17 Gepost op: Januari 14, 2011, 14:40:36 »

Oi oi oi, d'oh! d'oh!

Ga jij het braziliaanse avontuur aan?

Ik help je duimen!!

don't argue with idiots they will drag you down to their level and beat you with experience

Area51
ForumFossiel
Spijlbussen.nl

« Antwoord #18 Gepost op: Januari 14, 2011, 14:51:59 »

Ik hoor na het weekend of de bus nog te koop is Berrie.
Het grote voordeel van deze bus (zie vorige pagina) is dat hij gelijk ingezet kan worden.

Alain - 1967 Westfalia SO42
Citaat van: Gerson
that's not patina, that's fucking rust man!!!

dnadave
Onzekere spijl

« Antwoord #19 Gepost op: Oktober 25, 2014, 15:43:48 »

Na 1967 bouwjaar zijn het allemaal Fleetliners.
Indien bouwjaar voor 1 januari 1973 is geen type goedkeuring nodig, na die datum is het nagenoeg onmogelijk een kenteken te krijgen.

Oud topic, maar ik wil graag deze 2 onjuistheden uit de lucht helpen.

Fleetliners , dat zijn CKD bouwpakketten, in Brazillie geproduceerd en in zuid Afrika in elkaar gezet. Dat werd voor de spijlbus ALLEEN in 1975 gedaan. Slechts enkele honderden exemplaren. Allen met het stuur (uiteraard) rechts. Ze hadden dan een groot fleetline logo achterop. Een 1967 kan dus nooit een fleetline zijn. Wel kan het een Brazilliaan zijn. Maar de term fleetline gebruiken voor een brazilliaanse bus, is hetzelfde als een duitse bus een brazilliaan noemen.

Dat van 1973 dn de typegoedkeuring klopt ook niet. Je kan elke spijlbus gewoon op kenteken krijgen. Mits de auto aan de permanente apk eisen voldoet is er niets aan de hand.

Steekwoorden:
Pagina's: 1 [2]   Omhoog
Print

Ga naar:  

Add this