Pagina's: [1] 2   Omlaag
Auteur Topic: Braziliaans  (gelezen 8286 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Berrie120
Split personality

Offline Offline

Berichten: 3.917



« Gepost op: Mei 09, 2007, 12:41:48 »

Hoi,

in mijn zoektocht kom ik wel eens braziliaanse import tegen.

Onderstaande zou een kombi '74 deluxe zijn. 
Zijn ze in in Brazilie nog langer geproduceerd?? of slaat het getal ergens anders op,
 sorry voor de dan wat domme vraag, ben nog maar junior hier. Shhh





Is er hier kennis omtrent braziliaanse import?
Hoe wordt daar tegen aangekeken?
Heeft iemand er al eens een in echie mogen aanschouwen?

heb begrepen dat colombiaans import niet aan te raden is, dus dat laat ik maar voor wat het is. sad4


Ben benieuwd naar de reacties,
Groeten Berrie
Gelogd

don't argue with idiots they will drag you down to their level and beat you with experience

VolksWouter
Carcheologisch Onderzoeker
Spijlbussen.nl

Offline Offline

Berichten: 6.313


Voorzitter stichting behoud VW Spijlbussen


wouterduijndam
WWW
« Antwoord #1 Gepost op: Mei 09, 2007, 13:04:36 »

Beste Berry , hier in het spijlbusforum heb ik er geen topic over kunnen vinden.

http://www.keversite.nl/forum/viewtopic.php?t=14921

Wel op Keversite en hier kun je nuttige informatie uithalen. Klik vooral ook op de links van TheSamba.com.

Gelogd


Berrie120
Split personality

Offline Offline

Berichten: 3.917



« Antwoord #2 Gepost op: Mei 09, 2007, 14:22:04 »

Beste Berry , hier in het spijlbusforum heb ik er geen topic over kunnen vinden.

http://www.keversite.nl/forum/viewtopic.php?t=14921

Wel op Keversite en hier kun je nuttige informatie uithalen. Klik vooral ook op de links van TheSamba.com.





Dank je voor deze snelle en uitvoerige reactie.
Heel veel intresante info gevonden op thesamba,

Weer een term rijker ( Fleetliner ).

Ik vind ze toch wel intressant, kan dan eerst een paar jaartjes plezierig rondtoeren voor een grondige restauratie en dromen hoe je hem uiteindelijk hebben wilt.
 
Mogelijke onhebbelijkheden komen in die periode dan wel aan het licht.

Geweldig forum, erg leuk hoe iedereen elkaar helpt.


groeten Berrie
Gelogd

don't argue with idiots they will drag you down to their level and beat you with experience

Area51
ForumFossiel
Spijlbussen.nl

Offline Offline

Berichten: 8.445



« Antwoord #3 Gepost op: Mei 09, 2007, 14:58:40 »

Berrie, ga ook eens kijken bij vwclassics in Someren .. die heeft een aantal fleetliners staan.

http://www.vwclassics.nl/frames-all.htm
Gelogd

Alain - 1967 Westfalia SO42
Citaat van: Gerson
that's not patina, that's fucking rust man!!!

vwspijlbus
Split personality

Offline Offline

Berichten: 5.545



100001241297482
« Antwoord #4 Gepost op: Mei 09, 2007, 15:11:03 »

bij vwclassics in Someren .. die heeft een aantal fleetliners staan.

http://www.vwclassics.nl/frames-all.htm

Er lijken er al weer 2 verkocht tussen het KWF 2007 en heden.
D'r stonden toch 4 Braziliaanse spijltjes te koop?

Marco: zijn ze in NL gebleven?
Gelogd

Frank

the bus driver
Split personality

Offline Offline

Berichten: 3.424


surf now, work later


spruytstephan@hotmail.com
« Antwoord #5 Gepost op: Mei 09, 2007, 21:03:27 »

denk dat ieder voor zich moet uitmaken wat ie wil ..

wil je gewoon graag met een spijlbusje rijden ga dan voor een braziliaan, zijn een stuk goedkoper en meestal in betere staat omwille van het latere bouwjaar..

ben je een originaliteitsneuker zoals de meeste hier (incl mezelf) ga dan voor een duitse bus, hou er dan wel rekening mee dat je meer betaald en vaak ook nog een pak meer werk hebt bij het al dan niet restaureren en/of zoeken naar bep stukken..

groenten
Gelogd

Haaaiiroeff

Berrie120
Split personality

Offline Offline

Berichten: 3.917



« Antwoord #6 Gepost op: Mei 10, 2007, 10:57:31 »



ben je een originaliteitsneuker zoals de meeste hier (incl mezelf) ga dan voor een duitse bus,
groenten


Heb de orginaliteit bij mijn T4 resto proberen vast te houden, dan kom je op punten terecht waar ze zelfs bij VW verschillende artikelen hebben voor het zelfde artikelnummer. VB andere maat sponningen van ramen, het aansluiten van de ramen is dan net niet 100% teveredenheids garantie.
 
Heb er van geleerd dat orginaliteit enkel benaderbaar is maar het nooit helemaal 100% zal worden.
Het kan ook zijn dat ik net te snel tevreden ben.

De laatste % ten in originaliteit benaderen kost namelijk de meeste moeite.


Ook de groenten van Hak, tongue3


Berrie


Gelogd

don't argue with idiots they will drag you down to their level and beat you with experience

Area51
ForumFossiel
Spijlbussen.nl

Offline Offline

Berichten: 8.445



« Antwoord #7 Gepost op: Mei 06, 2009, 11:53:58 »

Hoi,

in mijn zoektocht kom ik wel eens braziliaanse import tegen.


Oud topic, ik weet het.

Ik ben niet op zoek, maar deze Brazilliaan wordt mij min of meer aangeboden.
Hij staat nu nog in Brazilië, maar kan natuurlijk zo hierheen komen ...
Vorig jaar helemaal gedaan en het werk (kheb hier meer foto's) lijkt me erg netjes gedaan.




 Think

Gelogd

Alain - 1967 Westfalia SO42
Citaat van: Gerson
that's not patina, that's fucking rust man!!!

smartdriver
Spijl blijft

Offline Offline

Berichten: 113


Live now, pay later!


« Antwoord #8 Gepost op: Mei 06, 2009, 12:34:31 »

Laat die plaatjes dan maar 's zien.
Ben ook benieuwd naar de prijs.

Het mag dan wel een oud topic zijn maar ik heb ook helaas wat meer ervaring met Braziliaanse makelij.
Mijn project zag en was hard van onderen (chassis en dorpels ed) maar bleek van binnenuit toch nog aardig aangeroest te zijn zodat alsnog de flex erin kon worden gezet.
Over de bovenbouw praat ik dan maar verder niet.
Aangezien ik er toch een "eigen" versie van maak had ik achteraf beter kunnen kiezen voor het aanbod van K&K, een gerestaureerd chassis/body voor 6K wel kaal (zonder motor, glas ed)
 Whistle
Gelogd

'69 from Brazil under serious reconstruction........;)

Berrie120
Split personality

Offline Offline

Berichten: 3.917



« Antwoord #9 Gepost op: Mei 06, 2009, 12:49:45 »

Hoi,

in mijn zoektocht kom ik wel eens braziliaanse import tegen.


Oud topic, ik weet het.

Ik ben niet op zoek, maar deze Brazilliaan wordt mij min of meer aangeboden.
Hij staat nu nog in Brazilië, maar kan natuurlijk zo hierheen komen ...
Vorig jaar helemaal gedaan en het werk (kheb hier meer foto's) lijkt me erg netjes gedaan.
http://img6.imageshack.us/img6/704/dscn0861d.jpg


 Think


Stuur me eens meer foto's ( binnenkant ) kan ik eventueel vergelijken met mijn bus.

Ziet er erg netjes uit, Maar je hebt zelf de opgeknapte Hotdog pickup bij JT gezien.
Die is nu ook volledig in resto, of mischien zelfs in Rusto.

Na 1967 bouwjaar zijn het allemaal Fleetliners.
Indien bouwjaar voor 1 januari 1973 is geen type goedkeuring nodig, na die datum is het nagenoeg onmogelijk een kenteken te krijgen.

Wat mij opgevallen is, mijn 1965-er loopt technisch identiek in de pas met de Duitse bussen.
En dat is makkelijk met artikelen bestellen.



Gelogd

don't argue with idiots they will drag you down to their level and beat you with experience

Area51
ForumFossiel
Spijlbussen.nl

Offline Offline

Berichten: 8.445



« Antwoord #10 Gepost op: Mei 06, 2009, 12:53:52 »

Foto van de binnenkant.. banken zijn niet orgineel (gestoffeerd ??), maar er wel bij.



Ik heb helaas niet de mogelijkheid om de bus in het eggie te bekijken, maar daar is de prijs
dan ook naar zullen we maar zeggen Yellow Very Happy

Bus is overigens van 1974, wat een kentekenkeuring dus vrij moeilijk zal maken Neutral
Gelogd

Alain - 1967 Westfalia SO42
Citaat van: Gerson
that's not patina, that's fucking rust man!!!

Berrie120
Split personality

Offline Offline

Berichten: 3.917



« Antwoord #11 Gepost op: Mei 06, 2009, 13:23:13 »



das geheel in braziliaanse stijl bekleed.  Very Happy Very Happy Very Happy  zou was mijn eerste.

Heb je ook dashboard foto's met eventueel zicht op de gleuven voor voorruit ontwaseming?
Fleetline heeft die sleuven niet.
Gelogd

don't argue with idiots they will drag you down to their level and beat you with experience

Area51
ForumFossiel
Spijlbussen.nl

Offline Offline

Berichten: 8.445



« Antwoord #12 Gepost op: Mei 06, 2009, 13:44:59 »

Heb je ook dashboard foto's met eventueel zicht op de gleuven voor voorruit ontwaseming?
Fleetline heeft die sleuven niet.


Sleuven voor de ruitontwaseming zitten er inderdaad niet in ...



4 á 4,5 duizend vind ik overigens wel erg veel geld voor transport en uitklaarkosten  Confused
Gelogd

Alain - 1967 Westfalia SO42
Citaat van: Gerson
that's not patina, that's fucking rust man!!!

VolksWouter
Carcheologisch Onderzoeker
Spijlbussen.nl

Offline Offline

Berichten: 6.313


Voorzitter stichting behoud VW Spijlbussen


wouterduijndam
WWW
« Antwoord #13 Gepost op: Mei 06, 2009, 14:05:42 »

Hoi,

in mijn zoektocht kom ik wel eens braziliaanse import tegen.


Oud topic, ik weet het.

Ik ben niet op zoek, maar deze Brazilliaan wordt mij min of meer aangeboden.
Hij staat nu nog in Brazilië, maar kan natuurlijk zo hierheen komen ...
Vorig jaar helemaal gedaan en het werk (kheb hier meer foto's) lijkt me erg netjes gedaan.

http://img6.imageshack.us/img6/704/dscn0861d.jpg

Think


Is dat die bus van Aad? Ik heb het er met hem over gehad toen hij vertelde over zijn vakantie.
Gelogd


Area51
ForumFossiel
Spijlbussen.nl

Offline Offline

Berichten: 8.445



« Antwoord #14 Gepost op: Mei 06, 2009, 14:09:28 »

Ja, dat is deze .. kreeg afgelopen vrijdag de foto's doorgestuurd van Rob.
Gelogd

Alain - 1967 Westfalia SO42
Citaat van: Gerson
that's not patina, that's fucking rust man!!!

Steekwoorden:
Pagina's: [1] 2   Omhoog
Print
 
Ga naar:  


Add this