Pagina's: 1 2 3 [4] 5 6   Omlaag
Auteur Topic: Porsche 944/Boxster onder een spijlbus.  (gelezen 29962 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
JT1
Spijl is het geworden

Offline Offline

Berichten: 2.189



« Antwoord #45 Gepost op: Mei 04, 2013, 19:18:13 »

Precies de de hybrid versie van de spijlbus en 944. Had al even contact gehad via de pb Very Happy
Vandaar mijn vraag idd aangezien ik deze nu ook heb besteld Very Happy Nu nog een setje opsturen...
Gelogd

aap, noot, mes!

sixpack57
Spijl blijft

Offline Offline

Berichten: 109



« Antwoord #46 Gepost op: Juni 03, 2013, 19:31:14 »

past zo'n voorkant set up ook op de achterkant van een spijltje of is deze totaal anders Yellow Question
Gelogd

Airbus
Spijl is het geworden

Offline Offline

Berichten: 1.484


Low 64-er MGPW OG paint


x x x
« Antwoord #47 Gepost op: September 24, 2013, 11:05:24 »

Hi 944 rem guru's  Yellow Very Happy

Passen op 944 type 1 achter schijfremmen (geventileerde) ook 15 inch met adapters? En zo ja, crowfeet?

thanks!
Gelogd

Spijl 64' - Bagged - Porsche steeringrack- Porsche brakes - IRS -  1600cc -( T4 2.0 EFI turbo in the making!)

Berrie120
Split personality

Offline Offline

Berichten: 3.917



« Antwoord #48 Gepost op: September 24, 2013, 11:47:59 »

ik denk het niet want dan ga je veel te breed worden.

Om mijn Fuchs te wisselen moet ik:
veerplaat maximaal naar beneden zetten,
Schokbreker loshalen,
Band leeg laten,
En dan heel voorzichtig wrikken om hem tussen de schijf en het spatbord uit te wurmen.



Gelogd

don't argue with idiots they will drag you down to their level and beat you with experience

Area51
ForumFossiel
Spijlbussen.nl

Offline Offline

Berichten: 8.425



« Antwoord #49 Gepost op: September 24, 2013, 12:15:20 »

Klopt... op een standaard type1 IRS draagarm (zelfde als 944) en type1 trommel met 5x130 kun je -met een 5x130>5x205 adapter- net aan je stalen velgen kwijt.
Een 944 remschijf setup is -tov een type1 IRS met trommel- al zo'n 25mm breder en als daar ook nog eens een 15mm dikke adapter bijkomt gaat dat inderdaad niet passen, crowfeet of niet
Gelogd

Alain - 1967 Westfalia SO42
Citaat van: Gerson
that's not patina, that's fucking rust man!!!

Airbus
Spijl is het geworden

Offline Offline

Berichten: 1.484


Low 64-er MGPW OG paint


x x x
« Antwoord #50 Gepost op: September 24, 2013, 13:44:06 »

Heren, bedankt voor het snelle antwoord!

Ik moet de IRS er nog onder maken, en kan het evt "versmallen" dan hoeft er ook geen spacer tussen de aandrijfassen.

Maar of ik zoveel moeite wil doen om er staal onder te krijgen?

Of indd type 1 trommels monteren met 5x205, als mijn wieldoppen dan de wielkast maar niet gaan raken bij extreme verlaging?

Remmen die schijven achter nou zoveel beter ten opzichte van goede trommels?
Gelogd

Spijl 64' - Bagged - Porsche steeringrack- Porsche brakes - IRS -  1600cc -( T4 2.0 EFI turbo in the making!)

Renka
Split personality

Offline Offline

Berichten: 3.962



« Antwoord #51 Gepost op: September 24, 2013, 14:21:48 »

udo waarom neem je niet gewoon kever armen das veel makkelijker man en dan heb je ook die dubbele remmen achter niet

cheers renka
Gelogd

To finish first, you first have to finish

Airbus
Spijl is het geworden

Offline Offline

Berichten: 1.484


Low 64-er MGPW OG paint


x x x
« Antwoord #52 Gepost op: September 24, 2013, 15:45:03 »

Ja kan ook.

Ik dacht , deze armpjes zijn wat sterker ivm mijn luchtbalgen straks.

Deze kan ik toch ook terug bouwen naar trommels?
Gelogd

Spijl 64' - Bagged - Porsche steeringrack- Porsche brakes - IRS -  1600cc -( T4 2.0 EFI turbo in the making!)

skywalker
Spijl blijft

Offline Offline

Berichten: 232



« Antwoord #53 Gepost op: September 24, 2013, 16:08:32 »

Ik dacht , deze armpjes zijn wat sterker ivm mijn luchtbalgen straks.

Deze kan ik toch ook terug bouwen naar trommels?

Ik heb nog nooit een bewijs gezien dat de 944 type 1 draagarmen anders zijn dan de VW type 1 draagarmen. Wel worden er andere rubbers in de draagarmen gebruikt.

994 schijven kun je inderdaad ook ombouwen naar 924 of VW type 1 remtrommels. Je 944 astap is wel voor een 100mm CV, maar die zou je ook kunnen vervangen voor die van een VW type 1.
Gelogd

kenny v
Onzekere spijl

Offline Offline

Berichten: 26


« Antwoord #54 Gepost op: April 06, 2014, 16:39:53 »

Is er soms ook iemand geweest die 944 schijven inc boxster klauwen op een vroeg model spijlbus astap heeft zitten?
en wat heb je ervoor aangepast ten opzichte van de montage op de latere astappen
Gelogd

classic line
Spijl is het geworden

Offline Offline

Berichten: 1.781



« Antwoord #55 Gepost op: Mei 28, 2014, 22:05:41 »

volgens mij kan dit wel maar moeten de 944 naven aangepast worden om andere lagers te monteren voor de oude spindels

maar ik zou hier niet voor kiezen  Confused

je gaat dan namelijk de naven verzwakken en de remkracht vergroten
Gelogd

kenny v
Onzekere spijl

Offline Offline

Berichten: 26


« Antwoord #56 Gepost op: Juli 03, 2014, 13:50:31 »

volgens mij kan dit wel maar moeten de 944 naven aangepast worden om andere lagers te monteren voor de oude spindels

maar ik zou hier niet voor kiezen  Confused

je gaat dan namelijk de naven verzwakken en de remkracht vergroten

Er word het een en ander aangepast zodat ik jonge type astappen op mijn bus krijg.

Nu nog een paar vragen hoop dat er mensen zien die me daar mee kunnen helpen.

Zal je op de 5x130 naaf met boxterklauwen nog een adapter na 5x 205 kunnen plaatsen of past dit niet door de grote remklauwen?

En weet iemand waar je voordelig aan een set remblokken kan komen en wat daar het onderdeel of bestel nr van is?

Alvast bedankt Smile
Gelogd

kenny v
Onzekere spijl

Offline Offline

Berichten: 26


« Antwoord #57 Gepost op: Maart 22, 2015, 23:38:50 »

Zo ik heb alles onder de bus hangen nu maar vraag me af of de km teller kabel ook nog ergens aan te bevestigen is weet iemand dit?
Gelogd

classic line
Spijl is het geworden

Offline Offline

Berichten: 1.781



« Antwoord #58 Gepost op: Maart 23, 2015, 07:46:17 »

kabel wordt aan je naafdop bevestigd
Gelogd

JT1
Spijl is het geworden

Offline Offline

Berichten: 2.189



« Antwoord #59 Gepost op: Maart 23, 2015, 19:18:30 »

wel even een paar foto's plaatsen he Kenny Very Happy
Gelogd

aap, noot, mes!

Steekwoorden:
Pagina's: 1 2 3 [4] 5 6   Omhoog
Print
 
Ga naar:  


Add this