Pagina's: [1] 2 3 ... 6   Omlaag
Auteur Topic: Porsche 944/Boxster onder een spijlbus.  (gelezen 28746 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Area51
ForumFossiel
Spijlbussen.nl

« Gepost op: April 23, 2007, 14:01:13 »

Zo, woensdagavond 18 April Wout's paneltje ook op 5x130 steek gezet Cool

De hardware.. 944 wielnaven, 944 schijven (282mm, 20mm dik), Boxster achteremklauwen, lagerspacerkit,
nwe wiellagers en de remklauwadapters.

Na demontage van de 5x205 trommel blijft er een kale astap over, identiek aan die van een T2a (t/m '70)

Hier is de remklauwadapter op het fuseestuk gemonteerd.

Na montage van de naaf op de astap kunnen de gaten voor de bevestiging van de remklauw geboord en
getapt worden. De wiellagers zijn vervangen, en onder de nieuwe lagers worden dus de aluminium ringetjes
gelegd, dit om het lengteverschil in de astap (Porsche is dus korter en anders kan je het lager niet goed
opspannen) op te vangen. Vandaar ook de plattere vetkeerring, enerzijds om tussen het binnen en buiten-
lager meer ruimte krijgen (een bus heeft een 1cm langere astap) en anderzijds om aan de fusseestukkant
ruimte te krijgen voor de remklauwadapter, die is 5mm dik.

Hier zit de remklauw op z'n plek .. de standaard remleiding pastte zo in de klauw.
Op termijn komt er een Goodridge remleiding set onder, en wordt er een rembekrachtiger gemonteerd.

En hier zit de 4,5x15 met 165/50x15 band gemonteerd .. komt nog iets verder naar binnen dan met z'n
orgineel 15"stalen spijlbusvelgen. Er moesten wel wat aan de binnenzijde van de velgen gladgeslepen
worden, maar de remklauw loopt nu net vrij !!

Alain - 1967 Westfalia SO42
Citaat van: Gerson
that's not patina, that's fucking rust man!!!

vwspijlbus
Split personality

100001241297482
« Antwoord #1 Gepost op: April 23, 2007, 15:51:12 »

Ziet er weer overzichtelijk uit allemaal!
De kans op dit soort situaties is weer een stukje kleiner:

Als ik 't goed begrijp is deze remmerij-upgrade nog niet mogelijk bij een standaard 14 inch velg, toch?

Frank

VolksWouter
Carcheologisch Onderzoeker
Spijlbussen.nl

Voorzitter stichting behoud VW Spijlbussen

wouterduijndam
« Antwoord #2 Gepost op: April 23, 2007, 16:04:19 »

Hahahahaaa , waar heb je die foto nou weer vandaan gehaald?

Frank , zoals je kunt zien heb ik geen bus wielen meer . Ik ben overgestapt op Porsche steek 5X130 , deze wielen zitten origineel onder een Porsche 912. Mijn velgen zijn afgestempeld op Maart 1967 , mooi periode correct getuned toch?
De remmerij past ook maar net in deze velgen. We hebben de ventiel uitsparing en de lasnaden van het hart dunner moeten slijpen omdat het anders aanliep.

vwspijlbus
Split personality

100001241297482
« Antwoord #3 Gepost op: April 23, 2007, 19:11:49 »

Hahahahaaa , waar heb je die foto nou weer vandaan gehaald?

Ik dacht wel dat deze foto je op de een of andere manier zou aanspreken.
Hij stond hier tussen.
Frank , zoals je kunt zien heb ik geen bus wielen meer . Ik ben overgestapt op Porsche steek 5X130 , deze wielen zitten origineel onder een Porsche 912. Mijn velgen zijn afgestempeld op Maart 1967 , mooi periode correct getuned toch?
De remmerij past ook maar net in deze velgen. We hebben de ventiel uitsparing en de lasnaden van het hart dunner moeten slijpen omdat het anders aanliep.

Bedankt voor de toelichting!

Frank

Ron
Spijl is het geworden

« Antwoord #4 Gepost op: Mei 20, 2007, 22:09:59 »

Ziet er goed uit Wouter.Misschien is een korte schriftelijke toelichting op de foto´s niet verkeerd, voor de liefhebbers.Ik mis op de foto´s nog de remdrukverdeler, zit die er wel onder ?

spijl63
Spijl gaat niet meer weg

« Antwoord #5 Gepost op: Mei 20, 2007, 22:37:30 »

Mooi man...ben jaloers...

Die slang links komt die van de bekrachtiger? En waar gaat ie heen? Naar dat opvul stuk net onder je carburateur?

Evolutie?... waarom moeilijk doen als het ook in 6 dagen kan...

VolksWouter
Spijlbussen.nl

wouterduijndam
« Antwoord #6 Gepost op: Mei 20, 2007, 23:47:31 »

Ik had in mijn pauze niet genoeg tijd om erook een verhaal bij te tikken , het is nu even rustig en nou kan het.

-De remdrukverdeler zit gemonteerd onder het dekseltje waar normaal je rem vloeistof potje zit .
-Ik heb van een laat type kever een remvloeistof reservoir gekocht en deze zit in de reservewielbak binnen in de auto.
-Ik heb als vacuumleiding , hydrauliek slang gebruikt met een inwendige diameter van 10mm. Verder zit er een vacuumklep tussen van een Golf 2 om restdruk te houden voor de bekrachtiger.
-Omdat de trommel van de rembekrachtiger groot is heb je bij een spijl last dat je koppelingskabel en je handremkabel tegen de trommel aan gaan lopen. Ik heb dit simpel opgelost door er 6mm benzine slang om heen te schuiven.

Mooi man...ben jaloers...

Die slang links komt die van de bekrachtiger? En waar gaat ie heen? Naar dat opvul stuk net onder je carburateur?

Type G heeft voor mij een opvulstuk gemaakt omdat ik niet genoeg tijd meer had om de twee enkele 30mm carburateurs erop te zetten.

ice
Spijl blijft

« Antwoord #7 Gepost op: Mei 21, 2007, 10:07:06 »

ziet er erg goed uit!! Cool
Die remklauw adapters zijn die ergens te krijgen of is dat altijd eigen maak?? Question

Area51
ForumFossiel
Spijlbussen.nl

« Antwoord #8 Gepost op: Mei 21, 2007, 11:18:33 »

Die adapters worden (al naar gelang de remschijf, remklauw, wielnaaf en wielkeuze) op maat gemaakt.

classic line
Spijl is het geworden

« Antwoord #9 Gepost op: Mei 22, 2007, 16:39:30 »

misschien een domme vraag maar waarom hebben jullie allebij geen stuurdemper er onder zitten

of hebben jullie de beugel nog niet om gelast Question

gr mike

ice
Spijl blijft

« Antwoord #10 Gepost op: Mei 23, 2007, 20:15:08 »

met deze opstelling/aanpassingen maakt het niet uit of je standaard spindels of verlaagde spindels heb??

VolksWouter
Spijlbussen.nl

wouterduijndam
« Antwoord #11 Gepost op: Mei 31, 2007, 15:50:21 »

Ik rij op dropped spindles en het enige wat hierdoor verandert is dat je wielbasis 1cm per kant smaller word.
In eerste instantie leek het erop dat ik met 944 naven iets breder zou worden ,maar dat is ook smaller geworden.
In totaal ben ik 2,6cm smaller , 1,3cm per kant en er is niets met mijn as gebeurt.

63-cabrio
Gast
« Antwoord #12 Gepost op: Juni 11, 2007, 13:54:27 »

Zo, woensdagavond 18 April Wouter's paneltje ook op 5x130 steek gezet  Cool

Vraagje MBT rembekrachtiger

Waar haal jij je vacuum vandaan bij de 36 dell's

Bedankt voor je reactie

Area51
ForumFossiel
Spijlbussen.nl

« Antwoord #13 Gepost op: Juni 11, 2007, 14:40:55 »

Citaat van: 63-cabrio
Waar haal jij je vacuum vandaan bij de 36 dell's

Op mijn SO42 (met dubb. 36 Dell Orto's) heb ik in het inlaatspruitstuk bij cilinder 3 en 4
een gat geboord en getapt, en op Wouter's bus met enkele carb hebben we een plaatje
tussen de standaard carb en het inlaatspruistuk gemaakt, met een pijpje eraan om het
vacum af te tappen.

ice
Spijl blijft

« Antwoord #14 Gepost op: December 15, 2007, 05:00:49 »

Hey area51

ik ben een beetje de spulletjes bij elkaar aan het verzamelen. naven en schijven heb ik al maar
waarom is er gekozen voor boxter remklauwen, en niet voor bv 964 of 944 turbo remklauwen.
mij lijkt dit makkelijker ivm de adapters maken
k heb er niet veel verstand van, dus neem me dat niet kwalijk confused1
welke zijn de beste om hiervoor te gaan nemen?

Steekwoorden:
Pagina's: [1] 2 3 ... 6   Omhoog
Print

Ga naar:  

Add this