Pagina's: [1]   Omlaag
Auteur Topic: hurst bumper info gezocht  (gelezen 5168 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
66split
Onzekere spijl

« Gepost op: Maart 24, 2007, 00:23:05 »

hallo,

ik zoek zoveel mogelijk info over een hurst bumper. Liefst een plan natuurlijk met alle gegevens zodat ik eentje kan maken...

vwspijlbus
Split personality

100001241297482
« Antwoord #1 Gepost op: Maart 24, 2007, 09:42:04 »

Neem eens contact op met Peter.
http://slambulance.skynetblogs.be/

Hij heeft z'n eigen Hurst-bumper gemaakt.

Frank

66split
Onzekere spijl

« Antwoord #2 Gepost op: Maart 29, 2007, 20:33:11 »

Neem eens contact op met Peter.
http://slambulance.skynetblogs.be/

Hij heeft z'n eigen Hurst-bumper gemaakt.

weet ik. ik heb hem al gemaild. Maar hij maakt deze om te verkopen en wilt dus wel eentje voor me maken maar (ni slecht bedoeld want hij vraagt de normale vraagprijs voor zoiets) voor da geld maak ik er zelf 5. Dus ik heb alleen alle gegevens nodig...

Area51
ForumFossiel
Spijlbussen.nl

« Antwoord #3 Gepost op: Maart 30, 2007, 08:05:04 »

Peter heeft al dat uitzoekwerk ook moeten doen, dus daar wil hij wat van terugzien.
We moeten allemaal op onze centen letten, maar ga alles maar eens uitzoeken, laten
snijden, laseren,enz. Ik heb ze zelf gezien, en ze zijn van superkwaliteit !!
In eerste instantie alleen bedoelt voor de ribbelbumperbussen, maar sinds kort heeft
hij nu ook aangepaste bumpersteumen voor de latere spijlbusbumpers.

Alain - 1967 Westfalia SO42
Citaat van: Gerson
that's not patina, that's fucking rust man!!!

slambulance
Gast
« Antwoord #4 Gepost op: April 11, 2007, 12:00:06 »

Je kan het nog altijd doen zoals ik gedaan heb... je kijkt naar jouw bus, pakt een meter en begin te meten Smile Het is wel wat werk, maar je kan alle afmetingen perfect op jouw eigen bus opmeten (zo moeten ze het ooit ook gedaan hebben natuurlijk).

Zelf heb ik er een half jaar over gedaan eer ik mijn eerste HURST bumper af had (die van op de Slambulance) en die heeft me in stukken ruim 700 euro gekost Confused!!  Het moeilijke was om die buizen geplooid te krijgen, ik vond niemand die dat met zo een dikke buizen kon over zo een kleine radius en met een hoek van bijna 130 graden!! Als je mijn buizen beklijkt zal je zien dat daar niet 1 ribbelke inzit van het plooien!

Ik weet niet waar je werkt en of dat ze dat daar kunnen, maar dat was mijn grootste struikelblok...

De prijs die ik vraag is practisch de totaalprijs van alle stukken (ALLES is lasergesneden voor een perfecte vorm en passing  -  veel stukken zou ik ook met mijn slijpschijf kunnen doen uiteraard) gewoon omdat ik het niet doe om rijk te worden. Ik vind het gewoon ferm om iemand te kunnen helpen en om mijn werk af en toe eens tegen te komen op een meeting

Veel succes nog met de bouw van jouw bumper en ik hoop die deze zomer wel ergens tegen te komen op jouw bus!!

See YA,

Peter
http://slambulance.skynetblogs.be

66split
Onzekere spijl

« Antwoord #5 Gepost op: April 11, 2007, 19:39:33 »

deze zomer zal nog ni lukken. Heb eerst nog wat ander werk. Het is inderdaad veel zoeken en passen en ik begrijp zeker en vast u vraagprijs. Want dat is het zeker waard. Het is gewoon omdat ik het materiaal (snijden, plooien, lassen,...) op het werk kan doen dat het goedkoper zou zijn voor mij.
Maar ja, langs de andere kant heb ik ook maar héééél weinig tijd dus misschien bestel ik er toch nog wel eens eentje bij u Cool. We zien nog wel Think

Nirvana
Spijl is het geworden

Gezegde: In de bus blazen,het geld royaal uitgeven

« Antwoord #6 Gepost op: April 13, 2007, 12:59:10 »

Is dit iets voor je? http://www.thesamba.com/vw/classifieds/detail.php?id=356314

komt van de handelaar waar ik de bussen vandaan heb. Zou dus nog mee kunnen eventueel.  Yellow Very Happy

spijlbus.tk
Spijl blijft

« Antwoord #7 Gepost op: April 25, 2007, 21:13:05 »

weet misschien ook iemand vanaf welk jaar ze zijn gemaakt (orgineel)

WorkingClass
Onzekere spijl

« Antwoord #8 Gepost op: April 29, 2007, 19:22:23 »

Hoi 66split, Ik heb een hurst van Peter op mn spijl zitten,
en echt super teveden, echt een mooi ding,  icon_thumright icon_thumright
ik zou nog wel eens willen zien dat je hem ook zo mooi krijgt,
ik heb andere gezien (boatyard) die toch echt een stuk minder mooi zijn....
Het is alleen erg jammer dat peter geen rear hurst maakt....... Very Happy Very Happy

In ieder geval alvast succes
PS ze zijn orgineel gemaakt voor bussen van voor '59, dus alleen voor pressed bumpers

slambulance
Gast
« Antwoord #9 Gepost op: Mei 20, 2007, 22:55:56 »

Hoi 66split, Ik heb een hurst van Peter op mn spijl zitten,
en echt super teveden, echt een mooi ding,  icon_thumright icon_thumright
ik zou nog wel eens willen zien dat je hem ook zo mooi krijgt,
ik heb andere gezien (boatyard) die toch echt een stuk minder mooi zijn....
Het is alleen erg jammer dat peter geen rear hurst maakt....... Very Happy Very Happy

In ieder geval alvast succes
PS ze zijn orgineel gemaakt voor bussen van voor '59, dus alleen voor pressed bumpers

NICE ONE!
Een achterste HURST lijkt me wat te hoog gegrepen om te beginnen namaken en ik vind ze eigenlijk ook niet mooi achteraan!
Vooraan wou ik er perse eentje hebben om de eerste in Europa te zijn met een HURST bumper (en dat is me ook gelukt Very Happy), en omdat het een heel stuk extra bescherming geeft bij een verlaagde bus...

Originele HURST = Pressed bumpers only...

See YA

Peter

ijskreem
Spijl blijft

The future belongs to those who create it

danny van loo
« Antwoord #10 Gepost op: Mei 21, 2007, 07:56:07 »

Ik heb die bumper van Peter gezien en het is echt SUPER geplooit ik ken geen enkele firma die een buis  zo mooi plooit als die bumpers van Peter zonder deuken of kreukels.

OOOO

no nonsense
Spijl gaat niet meer weg

t1'57 t162 t1'66 t1'66 t1'66 t2'76 t2'77 kever'71

« Antwoord #11 Gepost op: Februari 07, 2011, 10:02:07 »

Heeft iemand duidelijke foto's van de voor en achter bumper dan ga ik er ook maar een maken.... Confused

Groeten Allard

the bus driver
Split personality

surf now, work later

spruytstephan@hotmail.com
« Antwoord #12 Gepost op: Februari 07, 2011, 10:13:10 »

Check de site van steeringboxscrapers.net staat er vol van ;-)

Haaaiiroeff

Steekwoorden:
Pagina's: [1]   Omhoog
Print

Ga naar:  

Add this