Pagina's: 1 [2]   Omlaag
Auteur Topic: Diesel  (gelezen 6846 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Area51
ForumFossiel
Spijlbussen.nl

« Antwoord #15 Gepost op: Oktober 16, 2007, 13:30:25 »

Citaat van: lowrider
Maar hoe doe je het met de rdw ?
Kun je hier wat meer over zeggen ?

RDW verhaal schijnt tegenwoordig een stuk simpeler te zijn, omdat het via de Duitse Tüv loopt. Die hebben een kantoor in Eindhoven, en die komen de bus bij een garage van je keuze inspecteren/ controleren. Vervolgens wordt daar een soort Tüv brief voor afgegeven, en met dat papier kun je naar de RDW, en die mag -omdat de Duitse Tüv hem goedkeurde- je geen kenteken weigeren. Althans dat is in grote lijnen wat Sjef (www.classicvwresto.com) mij vertelde. Mijn T2b TDi project gaan we zo doen.

Alain - 1967 Westfalia SO42
Citaat van: Gerson
that's not patina, that's fucking rust man!!!

lowrider
Spijl blijft

« Antwoord #16 Gepost op: Oktober 16, 2007, 13:38:30 »

aha , dat werpt een ander licht op de zaak , de mijne moet nog voor nl kenteken maar ws kan ik beter eerst ombouwen , dat scheelt een keuring natuurlijk .
maar de tuv let wel op de remmen ed neem ik aan , als je het zo doet als die gast met de t2a pickup dan keuren ze hem ws niet goed , die heeft nl nog ori remmerij ! (scheelt dat die niet gekeurd hoefde maar goed , ik zou me niet veilig voelen met 160 pk en trommelremmen )

ik vond ook nog deze : wel heel veel power maar mooi gemaakt :http://www.kruizinwagon.com.au/view_articles.asp?pxa=ve&pxs=68&id=68

Area51
ForumFossiel
Spijlbussen.nl

« Antwoord #17 Gepost op: Oktober 16, 2007, 13:54:19 »

Wat ik van Sjef begreep kijken ze hem wel grondig na, dus deugdelijke remmen voor het vermogen wat erin zit, maar remkrachtsterkteberekeningen zijn niet nodig. Ook mijn T2b staat nog op Duitse papieren, dus kenteken en omkeuren in één keer !! (en dan zal het mij worst zijn of er nou een oud -youngtimer- kenteken op komt, of zo'n mooie cijfer-3letter-cijfer combinatie  tongue3 )

henk
Spijl blijft

« Antwoord #18 Gepost op: Oktober 19, 2007, 17:13:13 »

Als het vermogen niet meer als 40 % meer is is het geen probleem, als je bus origineel 44 pk heeft, mag er een golf turbodiesel van 60 pk in.
Met de apk word naar het aantal cilinders gekeken.
Ik ben een bus aan het restaureren, na lang twijfelen  komt er toch zo'n golf td in, ik heb al bij KENNEDY ENGINEERED PRODUCTS een flens en een vliegwiel gekocht, (550$).
Hiermee past zo'n diesel aan een type 1 bak, bv tegen de originele bak.
Volgens  mag deze zo aan de versnellingbak hangen, net zoals de luchtgekoelde boxer, heb toch mijn bedenkingen, het dieselblok is zwaarder en het zwaartepunt zit verder naar achteren (lijnmotor), ik ga achter waarschijnlijk een ophangpunt van een golf 1 gebruiken.
Heb ervaring met dieseltuning, doet niets onder aan benzine.
Hierbij kan de originele bak plaats maken met een lange type 1 keverbak met IRS.
Het voordeel van zo'n kit van KENNEDY ENGINEERED PRODUCTS dat de motor er in de zelfde hoek in komt te hangen zoals in de golf, nagenoeg rechtop, deze ruimte heb je boven, die zou anders verloren gaan en aan de zijkant komt ruimte vrij voor BV dieselfilter, voorgloeiinstalatie, uitlaat env.
Lopen er meer mensen met deze gedachte ?, laat het horen.
Henk

Renka
Split personality

« Antwoord #19 Gepost op: Oktober 19, 2007, 21:11:03 »

Henk, waar laat je je radiateur ?    Think

To finish first, you first have to finish

Area51
ForumFossiel
Spijlbussen.nl

« Antwoord #20 Gepost op: Oktober 20, 2007, 20:40:27 »

Ik denk dat je meer een probleem hebt omdat de 'B' van benzine op je kentekenbewijs moet worden veranderd in een 'D' van diesel, dus RDW keuren. Die 40% regel is dan van ondergescikt belang

henk
Spijl blijft

« Antwoord #21 Gepost op: Oktober 20, 2007, 22:46:37 »

Ben ik nog aan het uitzoeken, zoals het er nu naar uitziet komt de radiator onder de vloer tussen de balken, deze zal door zijn scheve plaatsing vele maal meer cappaciteit moeten hebben dan BV een golf td, ik ben aan het kijken voor een vrachtwagen radiator die een groot oppervlakte onder de vloer tussen de balken beslaat.
Achter tegen de vloer aan, aan de voorkant ongeveer 15 cm gapend waar de wind ertussen blaast, deze kan dan geen kant meer op behalve door de radiator, de dwarsbalk (de plaat waar de verwarmings pijp door heen loopt) achter de vooras word een raamwerk, deze belemmerd anders de luchtstoom, op deze beugel kan tevens de radiatir geplaatst worden, achterop komt uiteraard een ventilator met een thermostaatschakelaar, voor het geval als.
Wat las ik, geldt die 40% regeling echt niet voor dit bouwjaar, wist ik niet.
Henk

henk
Spijl blijft

« Antwoord #22 Gepost op: Oktober 20, 2007, 22:54:23 »

Was ik vergeten te vermelden, bus heeft nog geen kenkeken, laat hen meteen op diesel keuren, PS keuring kan duur zijn, kan zijn dat je naar lelystad moet.

Area51
ForumFossiel
Spijlbussen.nl

« Antwoord #23 Gepost op: Oktober 21, 2007, 06:21:11 »

Ik weet wel dat een Golf3 TDi motor niet veel koelcapaciteit vraagt, en als je hem onder een hoek tussen je chassis hangt, je niet heel veel groter hoeft te zijn dan de standaard Golf radiator. Tenzij je met meer dan 130pk gaat rijden, maar tot een peekaatje of 110 a 120 volstaat een iets forsere Golf radiator. Ik ben zelf een Golf GTi radiator op die plaats aan het monteren in mijn T2b.

hajee
Spijl gaat niet meer weg

« Antwoord #24 Gepost op: Oktober 21, 2007, 11:23:35 »

Als het vermogen niet meer als 40 % meer is is het geen probleem
De regel 40% vermogenstoename is niet van toepassing op voertuigen met datum
eerste tenaamstelling van voor 1 oktober 1973!   Smile
helemaal goed.

henk
Spijl blijft

« Antwoord #25 Gepost op: Oktober 26, 2007, 21:49:17 »

Handig zo'n forum, heb veel bijgeleerd, kan zo'n IRS van een kever dit gewicht (met die dieselmotor) wel aan (1000 KG op de achteras beladen).
Daarom loop ik nog altijd met de gedachte om toch een IRS van een T2 in te bouwen.
Heb wel begrepen dat een IRS van een kever gemakkelijker in te bouwen is.

Area51
ForumFossiel
Spijlbussen.nl

« Antwoord #26 Gepost op: Oktober 26, 2007, 22:09:35 »

Ik denk -nee, ik weet het wel zeker !!- dat de kever IRS achteras een betere oplossing is dan de standaard pendelasconstructie. Je creeert een 'driehoek', met 2 vaste scharnierpunten, en dat is in mijn ogen sterker dan de pendelasverbinding, met maar 1 scharnierpunt. T2 IRS kan ook (de creative-kit uit Engeland), maar het pricipe blijft gelijk, terwijl er voor een T2 IRS veel meer gehakt en gezaagd moet worden. Twijfel je aan de kever IRS draagarmen ?? Pak ze dan van een eerste type Porsche 944 .. daar zit een versterkingsplaat in de stalen draagarm gelast.

Nirvana
Spijl is het geworden

Gezegde: In de bus blazen,het geld royaal uitgeven

« Antwoord #27 Gepost op: Oktober 27, 2007, 08:20:37 »

Persoonlijk zie ik niet echt in waarom een draag arm van een t2 sterker is dan die van een kever? Die van een t2 is ook maar een buisje.

Steekwoorden:
Pagina's: 1 [2]   Omhoog
Print

Ga naar:  

Add this