Pagina's: [1]   Omlaag
Auteur Topic: Zijruiten voordeuren  (gelezen 2214 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Bianca & Dimitri
Spijl gaat niet meer weg

« Gepost op: Januari 13, 2007, 21:15:59 »

Ik ben van plan om dit gedeelte van de deur (zie foto) compleet in orde te maken (stralen, nieuwe rubbers, spuiten). Misschien kan iemand mij vertellen hoe ik de bovenste rubber er makkelijk uitkrijg en ik had ooit eens een internet pagina gezien waarop stond beschreven hoe je goed de rubbers van het klapraampje kon vernieuwen. Ik zoek ook nog de rubbers voor dit gedeelte (zowel links als rechts), maar dat wordt denk ik toch wel bij sjef (stuur me anders een pb als je dit toch leest  glasses2)

PS voor de mensen die het zich afvragen, deze komen niet van onze bus, maar deze lagen al zeker 4 jaar op zolder  sign13

Bianca, Dimitri, Emma & Noa

1965 SO44

The General
SplitsAtTheLake
*

Vieze voorzitter stichting behoud VW Spijlbussen

« Antwoord #1 Gepost op: Januari 13, 2007, 21:51:15 »

Hoi, Dimitri, om de rubber van het klapraampje te vernieuwen zul je de klinknagel van het bovenste scharnier los moeten halen,het rechtopstaande stijltje van de vaste zijraam zit aan een kant met een soort weerhaakje/klemmetje vast, de andere rubbers moet geen probleem opleveren!, greetz General! Cool

Bianca & Dimitri
Spijl gaat niet meer weg

« Antwoord #2 Gepost op: Januari 14, 2007, 19:43:42 »

Vandaag maar eens wat geprobeerd aan het frame, en heb alles uit elkaar gekregen. Alleen 1 echt slechte plek gevonden, maar daar moet ik eens goed naar kijken na het stralen hoe ik dat fatsoenlijk kan maken (zie foto)

De rest ziet er ook nog wel aardig uit

Alleen eens rustig kijken hoe ik het klapruitje volledig uit elkaar kan halen. En hoe ik het "armpje" om het ruitje open te maken los krijg.

Als iemand nog een goed bedrijf in stralen voor deze delen weet in de buurt van limburg (mag ook best wat verder zijn, maar niet te extreem).

Groeten Dimitri

1965 SO44

The General
SplitsAtTheLake
*

« Antwoord #3 Gepost op: Januari 14, 2007, 20:18:46 »

klapraampje zit in de rubber geschoven en de vergrendeling zit met 2 klinknagels vast op het frame Cool greetz General!

Bianca & Dimitri
Spijl gaat niet meer weg

« Antwoord #4 Gepost op: Januari 15, 2007, 19:19:55 »

klapraampje zit in de rubber geschoven en de vergrendeling zit met 2 klinknagels vast op het frame Cool greetz General!

Dus als ik het goed begrijp kan ik de ruit van het klapraampje er zo uitschuiven? Ik krijg namelijk geen beweging in het raam of moet ik de rubber kapot snijden? of iemand nog een ander idee? (ik neem aan de dat de vergrendeling nog kan blijven zitten, ik kan namelijk geen klinknagels uitboren als de ruit er nog in zit)

Groeten: Dimitri

1965 SO44

The General
SplitsAtTheLake
*

« Antwoord #5 Gepost op: Januari 15, 2007, 20:15:39 »

Hoi, Dimitri, raam moet er zo uitkunnen, maar soms zitten ze geplakt, of is het geheel "vastgegroeid" aan het frame, deze moet er idd eerst uit alvorens de klinknagels uit te boren, succes!, greetz General! Cool

vw boon
Gast
« Antwoord #6 Gepost op: Januari 15, 2007, 21:01:40 »

Dus als ik het goed begrijp kan ik de ruit van het klapraampje er zo uitschuiven? Ik krijg namelijk geen beweging in het raam of moet ik de rubber kapot snijden? of iemand nog een ander idee? (ik neem aan de dat de vergrendeling nog kan blijven zitten, ik kan namelijk geen klinknagels uitboren als de ruit er nog in zit)

om de raampjes er uit te krijgen moet je met een standy mes langs de raam en het uizer snijden tot je tegen het ijzer snijd kan best lang duuren heb er van de week ook lang op gezeten heb ze vandaag naar de straler gebracht in de buurt van someren sucses

Bianca & Dimitri
Spijl gaat niet meer weg

« Antwoord #7 Gepost op: Januari 15, 2007, 22:47:20 »

om de raampjes er uit te krijgen moet je met een standy mes langs de raam en het uizer snijden tot je tegen het ijzer snijd kan best lang duuren heb er van de week ook lang op gezeten heb ze vandaag naar de straler gebracht in de buurt van someren sucses

zou jij mij dat adres in someren wil doorgeven en hoe je de kwaliteit van het stralen vind en eventueel prijs. Nu eerst maar eens gaan snijden  Confused

1965 SO44

Steekwoorden:
Pagina's: [1]   Omhoog
Print

Ga naar:  

Add this