Pagina's: [1]   Omlaag
Auteur Topic: kleerkast + dakkastje  (gelezen 2266 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
the bus driver
Split personality

surf now, work later

spruytstephan@hotmail.com
« Gepost op: Januari 06, 2007, 23:02:58 »

zit een beetje strop bij het demonteren van het westfalia interieur, nl de linkse kast achter en het dakastje krijg ik er niet uit (althans toch niet zonder stukken te maken..)

beide kastje zijn los maar de dakkast krijg ik er niet ui omdat die links op de kleerkast steunt en de kleekast krijg ik er niet uit om dat die binnen tegen een ronde buis van het chassis komt

iemand raad?

Haaaiiroeff

vwspijlbus
Split personality

100001241297482
« Antwoord #1 Gepost op: Januari 07, 2007, 10:21:09 »

Je schuift er idd niet in een keer uit.
Ik heb 'm eruit gehad zonder het "plafondkastje" los te halen.
De truc is om 'm ietsje naar binnen te draaien en vervolgens naar de voorkant te trekken. Herhaal dit een aantal malen zonder met geweld te wrikken.
Als ik me goed herinner is het ook handig om de stang waar je kleerhangers aan kunt hangen los te halen.

Ik heb de kast er ooit alleen uitgehaald. Met z'n 2-en lijkt me handiger.

Wil je gaan isoleren?

Succes 

Frank

the bus driver
Split personality

surf now, work later

« Antwoord #2 Gepost op: Januari 07, 2007, 11:37:39 »

ja heb geprobeer om hem wat links en rechts te draaien maar zoals je weet is de motorplaat achter geribbeld en dat geeft dat ik echt heel weinig kan bewegen, want zodra ik tegen zo'n ribbel kom zit de kast vast en maak ik kans op brokken..  Sick

alles is er nu bijna uit, pop-top is nt origineel en die wil ik correct gaan maken (had de keuze voor het dak terug dicht te maken of het gat correct in te lassen) gezien ik het juiste stuk heb gevonden ga ik het dus juist maken, verder laadvloer ff behandelen alle hout binnenin wordt vervangen en idd opnieuw isoleren..

oh ja Frank ik heb aan de linkerzijde een stopcontactje zitten ( ong. terhoogte van het tafeltje onderaan) en dat loopt met een kabel naar de motorruimte toe, verder heb ik geen extern stopcontact zitten wil dat dan zeggen dat het op de battery zit aangesloten.. (heb er geen foto van)

gr stephan

Haaaiiroeff

Bianca & Dimitri
Spijl gaat niet meer weg

« Antwoord #3 Gepost op: Januari 09, 2007, 20:20:43 »

ja heb geprobeer om hem wat links en rechts te draaien maar zoals je weet is de motorplaat achter geribbeld en dat geeft dat ik echt heel weinig kan bewegen, want zodra ik tegen zo'n ribbel kom zit de kast vast en maak ik kans op brokken..  Sick

alles is er nu bijna uit, pop-top is nt origineel en die wil ik correct gaan maken (had de keuze voor het dak terug dicht te maken of het gat correct in te lassen) gezien ik het juiste stuk heb gevonden ga ik het dus juist maken, verder laadvloer ff behandelen alle hout binnenin wordt vervangen en idd opnieuw isoleren..

oh ja Frank ik heb aan de linkerzijde een stopcontactje zitten ( ong. terhoogte van het tafeltje onderaan) en dat loopt met een kabel naar de motorruimte toe, verder heb ik geen extern stopcontact zitten wil dat dan zeggen dat het op de battery zit aangesloten.. (heb er geen foto van)

gr stephan

Ik denk zelf dat je de 220V aansluiting aan de buitenkant mist. Ik heb in de SO44 ook 1 stopkontakt en deze is rechtstreeks aangesloten op mijn 220V aansluiting aan de buitenkant.

Zie donkere plek boven het linker achterlicht (Dit is de originele 220V aansluiting, zit ook op de bus van Frank en voor de rest ken ik niet echt veel bussen die ook deze aansluiting nog hebben)

Bianca, Dimitri, Emma & Noa

1965 SO44

the bus driver
Split personality

surf now, work later

« Antwoord #4 Gepost op: Januari 09, 2007, 20:43:44 »

idd de aansluiting van buitenaf is er nt, vandaar dat ik het me afvroeg hoe het dan wel in zen werking ging/gaat, ik heb ook al westy's gezien die de aansluiting aan de bestuurderszijde hebben zitten terhoogte van het stopcontact binnenin..?

mss ook een optie ?

Haaaiiroeff

vwspijlbus
Split personality

100001241297482
« Antwoord #5 Gepost op: Januari 09, 2007, 20:46:56 »

idd de aansluiting van buitenaf is er nt, vandaar dat ik het me afvroeg hoe het dan wel in zen werking ging/gaat, ik heb ook al westy's gezien die de aansluiting aan de bestuurderszijde hebben zitten terhoogte van het stopcontact binnenin..?

mss ook een optie ?

Nou ben jij me net voor.  Smile
wat ik wilde vragen: heb je hier sproren van een aansluiting?

Bij USA SO-42 zie je dit vaker (maar niet per definitie)

Frank

the bus driver
Split personality

surf now, work later

« Antwoord #6 Gepost op: Januari 10, 2007, 00:09:09 »

nope maar ik heb wel de flank er binnenin uit en daar zie je dat de kabel naar de motorruimte loopt, heb enkel nog geen tijd gehad om het eens uit te pluizen..

Haaaiiroeff

vwspijlbus
Split personality

100001241297482
« Antwoord #7 Gepost op: Januari 10, 2007, 08:15:37 »

Misschien is er dan ooit een nieuwe linkerachterhoek ingekomen en is de aansluiting is komen te vervallen...
Als ie er gezeten heeft kan ik me nauwelijks voorstellen dat daar geen sporen meer van zijn.
Check t.z.t. maar eens de binnenkant van deze hoek.

Frank

Steekwoorden:
Pagina's: [1]   Omhoog
Print

Ga naar:  

Add this