Pagina's: [1] 2   Omlaag
Auteur Topic: Westfalia tent  (gelezen 9628 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
frankenria
Spijl blijft

some days are better then others

« Gepost op: Januari 02, 2007, 12:21:57 »

Mede bus fanaten,

Ik heb een vraag. Een orginele westfalia tent voor een T2 is deze ook goed vast te maken aan een T1, of past dit helemaal niet?

Mogelijk is er iemand die hier iets van weet of ervaring mee heeft.

Alvast bedankt.

Frank van Driel  Smile

Frank en Ria - '67 Westfalia SO-42

poptop
Onzekere spijl

« Antwoord #1 Gepost op: Januari 07, 2007, 21:50:07 »

Hallo Frank,

als je zo'n T2-tent bedoeld waar de buizen aan de buitenkant zitten: dit past!
De opening voor de schuifdeur van een T2 is ook groot genoeg om de klapdeurtjes in de tent te kunnen openen.
Aan de tent zit ook een rubber om vast te maken aan de dakgoot van je bus. (het is alleen vervelend als er een bagagerek op je bus staat)

Aan dit model tenten hangt ook een soort zak waar normaalgezien de schuifdeur inschuift, maar dit hindert niet als je deze tent aan een spijlbus vastmaakt.

Hopelijk ben je hiermee geholpen.

Dieter

Buzzz
Spijl blijft

« Antwoord #2 Gepost op: Januari 08, 2007, 11:43:09 »

Hoi Frank,

Zoals poptop ook al zegt, dat past. Wij gebruiken zo'n zelfde tent als we met de bus weg zijn.
Kijk bijvoorbeeld hier http://www.enwelhierom.nl/spijlbus/pivot/entry.php?id=18 en hier http://www.enwelhierom.nl/spijlbus/pivot/entry.php?id=6 maar hoe het er bij ons uit ziet.

Grtz.

---  Hoezo, een raket nodig om naar de maan te gaan?
     Bij mij gaat alles naar de maan, zonder raket.          ---

frankenria
Spijl blijft

« Antwoord #3 Gepost op: Januari 08, 2007, 12:15:49 »

Hartelijk dank Dieter en Buzzzz voor de reacties.

Ik heb namelijk een tent zien staan op marktplaats. Zoeken op Westfalia. Dan onder optie oldtimers. Kunnen jullie op marktplaats eens kijken om te zien of dit iets is? Kost namelijk nogal wat. Op de foto's van buzzz is de tent volgens mij van katoen, op marktplaats is dit volgens mij niet het geval.

Alvast bedankt.

Frank  Smile

poptop
Onzekere spijl

« Antwoord #4 Gepost op: Januari 08, 2007, 16:50:39 »

Hallo Frank,

met die tent op marktplaats kan ik je helaas niet helpen.
Ik heb namelijk dezelfde tent als Buzzz (we stonden op het spijlbustreffen trouwens naast elkaar met onze bus + tent).
De prijs van die tent is zo gek nog niet hoor: vorig jaar is op het forum in België een tent zoals de mijne verkocht voor 500€!

Buzzz
Spijl blijft

« Antwoord #5 Gepost op: Januari 08, 2007, 20:20:04 »

Hoi Frank,

Zo te zien is de tent op marktplaats inderdaad geen katoenen tent. Hij lijkt wel van polyester ofzoiets.
Verder lijkt hij kwa model wel op die van poptop en mij. Het luifel aan de voorkant is groter dan bij ons, en de zij-raampjes zijn wat ruimer.
Ik kan de achterkant niet zien, maar te oordelen aan het flapje wat ik zie hangen zit daar ook zo'n zak waar normaal gesproken de schuifdeur in beweegt.

Van de prijs heb ik niet echt verstand, maar ik heb duurdere gezien.

@Poptop : Leuk je hier op het forum weer tegen te komen. Zijn de motorproblemen weer helemaal goed gekomen?
Ik heb nog wat fototjes van onze bussen met tenten van het spijlbutreffen die misschien wel leuk zijn voor in je album.
Ik heb ze even tijdelijk op mijn webserver geparkeerd. Kijk maar of je er iets mee wil.

http://www.enwelhierom.nl/temp/img_3678.jpg
http://www.enwelhierom.nl/temp/img_3679.jpg
http://www.enwelhierom.nl/temp/img_3680.jpg
http://www.enwelhierom.nl/temp/img_3681.jpg
http://www.enwelhierom.nl/temp/img_4238.jpg
http://www.enwelhierom.nl/temp/img_4239.jpg

Grtz.

vwspijlbus
Split personality

100001241297482
« Antwoord #6 Gepost op: Januari 08, 2007, 20:23:36 »

Ik heb ze even tijdelijk op mijn webserver geparkeerd.

't Ziet er schitterend uit maar zijn ze eigenlijk naast mooi / leuk eigenlijk ook practisch in gebruik (opzetten / droogtijd / enz) ?

Kost namelijk nogal wat. Op de foto's van buzzz is de tent volgens mij van katoen, op marktplaats is dit volgens mij niet het geval.

Frank en Ria: 't Lijkt wel een 'Westfalia wannabe tent' zoals Buzzz en Poptop gebruiken.
Ik ben bang dat deze tent een spijlbus geen eer aandoet. Ondanks de uitwendige palen oogt ie (door de gebruikte stof), mijn inziens, veel te modern.

Post update: In deze T2a/b marktplaatsadvertentie lijkt dezelfde aanbieder de tent ook (mee) te verkopen.

Frank

poptop
Onzekere spijl

« Antwoord #7 Gepost op: Januari 08, 2007, 21:48:39 »

Ik ben bang dat deze tent een spijlbus geen eer aandoet. Ondanks de uitwendige palen oogt ie (door de gebruikte stof), mijn inziens, veel te modern.

Daar ben ik het volledig mee eens!

Ik vind mijn tent wel heel praktisch! Zeker als je met 4 personen gaat kamperen dan is die extra ruimte meer dan welkom.
Het opzetten gaat heel vlot met 2 personen, en met enig geklungel kan ik het ook alleen.
En de droogtijd... het is een stoffen tent hé!
Ik heb de mijne wel behandeld met zo'n waterproof-spray, dus binnenregenen doet het niet,
maar als je ze nat moet afbreken dan moet je ze uiteraard thuis terug opzetten om te laten drogen.

frankenria
Spijl blijft

« Antwoord #8 Gepost op: Januari 09, 2007, 08:45:49 »

Hartelijk dank voor alle informatie. Dit is nu echt geweldig van zo'n forum, ik zat al ernstig in twijfel over die tent, de stof enz., maar ik ben eruit, gewoon geduld hebben tot ik een keer een katoenen tent zie, zoals op de foto's. Bussen zien er trouwens geweldig uit met een tent ervoor.

Poptop stond jij vorig jaar langs de rijksweg op weg naar spijlbustreffen met motorproblemen?

Bedankt.

enne mocht iemand een advertentie zien van een tent dan hoor ik het graag.

Thanks,

Frank van Driel  Smile

poptop
Onzekere spijl

« Antwoord #9 Gepost op: Januari 09, 2007, 18:30:49 »

Poptop stond jij vorig jaar langs de rijksweg op weg naar spijlbustreffen met motorproblemen?

Inderdaad, dat was ik Yellow Sad
Bedankt dat je even stopte. Ook al kon je mij niet helpen, het deed toch deugd op dat moment.
(Zeker nadat er al 4 spijlbussen gewoon waren voorbijgereden!)

En voor je tent moet je inderdaad geduld hebben.

Ik heb trouwens nog een mooi verhaal over hoe ik mijn tent 'gevonden' heb:
Ik was op bezoek bij een vriend die ik al 10 jaar heel goed kende.
Toevallig lag er op tafel een fotoalbum met daarin reisfoto's van zijn ouders met hun volkswagen T2.
Op 1 van de foto's stond het busje met de tent erbij.
Toen zijn vader passeerde zei die: 'Hé, ik denk dat die tent nog in de garage staat, of zou ik die al naar het stort gebracht hebben?'
Gelukkig stond ze nog in de garage en is ze nu in mijn bezit!

Zo zie je maar, het geluk zit soms in een klein hoekje.

Als ik nog eens een tent 'vind' hou ik je zeker op de hoogte!

Buzzz
Spijl blijft

« Antwoord #10 Gepost op: Januari 10, 2007, 08:15:57 »

Frank,

Zo'n tent is inderdaad erg practisch. Opzetten in je eentje is mogelijk, maar 2 personen is aan te bevelen.
Het is ideaal omdat je koelbox, gasstel enz. niet in de bus hoeft als je op een camping staat. Kan gewoon in de tent blijven. Ook als het wat slechter weer is kun je met tafel en stoelen lekker in de voortent gaan zitten in plaats van in de (toch wat krappe) bus. Mocht je met de bus op pad willen, dan kun je alles wat je niet mee wilt nemen gewoon in de tent zetten. Ik gebruik hem op zo'n moment dan ook als fietsenstalling. Als je de tent goed behandeld is hij waterdicht. Mocht hij nat worden, dan moet je hem natuurlijk wel even laten drogen voordat je hem voor langere tijd opbergt. het blijft katoen.

Mocht ik nog een keer een tent tegenkomen dan zal ik aan je denken.
Onze tent hebben we ook met een mazzeltje gevonden. Vrienden van ons hadden een T2 bus gekocht die compleet als camper was ingericht. Maar omdat ze hem als verhuisbus wilde gebruiken moest het interieur er uit. Dat heb ik er op een avond er uit gesloopt omdat het misschien wel eens van pas zou kunnen komen. Toen ik klaar was kreeg ik te horen dat er ook een tent bij zat waar ze niets mee deden. Of ik die ook niet mee wilde nemen ???
Natuurlijk wilde ik dat wel  laughing11

frankenria
Spijl blijft

« Antwoord #11 Gepost op: Januari 10, 2007, 09:41:46 »

Poptop en Buzzz het is leuk om te horen hoe jullie aan je tent zijn gekomen. Een beetje geluk is nooit weg.

Ik hoop inderdaad dat ik een keer tegen een goede tent aanloop, misschien moet ook alle fotoalbums van vrienden en kennissen maar is gaan doornemen. hahahahahaha

Trouwens wat doen jullie, bugg inn of spijlbusmeeting?

Groetjes Frank  Smile

Buzzz
Spijl blijft

« Antwoord #12 Gepost op: Januari 10, 2007, 14:12:50 »

Spijlbusmeeting of bugg-in?  Moeilijke vraag.
De spijlbusmeeting is ons vorig jaar erg goed bevallen vanwege de goede en relaxste sfeer die daar heerste.
De Bugg-in lijkt me op het eerste oog een soort Spa meeting. En die hebben we afgelopen jaar ook al overgeslagen omdat we dat te druk en chaotisch vonden.
We zijn er dus nog niet uit.

Mocht je nog wat meer willen weten over tenten, kijk dan hier http://www.supernet.net/%7Ejclark/vw/ maar eens.

groeten.

poptop
Onzekere spijl

« Antwoord #13 Gepost op: Januari 10, 2007, 17:41:11 »

Ik ga waarschijnlijk naar het spijlbustreffen. Er zijn dus toch nog Belgen die niet naar de bug-inn gaan!
De reden is dat het spijlbustreffen ook leuk is voor mijn vrouw en de kinderen.
Ik denk dat de bug-inn een zeer mooie maar drukke meeting zal worden, en ik vrees dat de kinderen daar niks aan zullen hebben.
Het weekend ervoor ga ik trouwens met vrienden naar Bad Camberg, dus ik moet de kerk een beetje in het midden houden hé.

Het wordt dus normaalgezien het spijlbustreffen... als ik er zonder pech geraak Grapje/Razz

frankenria
Spijl blijft

« Antwoord #14 Gepost op: Januari 10, 2007, 19:05:41 »

Het wordt voor ons ook het spijlbustreffen. Ik vond het een superweekend. Hopelijk is is wel weer goed weer, beetje chillen, een biertje en een BBQ.
Ik ben er al klaar voor, nu de zomer nog.

Bad Camberg zit ook in de planning, maar wel afhankelijk van het weer.

Groeten,

Frank  Smile

Steekwoorden:
Pagina's: [1] 2   Omhoog
Print

Ga naar:  

Add this