Pagina's: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 13   Omlaag
Auteur Topic: Bizar verhaal over een 54r Barndoor.  (gelezen 62812 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Area51
ForumFossiel
Spijlbussen.nl

Offline Offline

Berichten: 8.427



« Antwoord #60 Gepost op: Oktober 23, 2011, 13:27:09 »

Zaterdagmorgen even bij Serge een bakkie wezen halen en hem wat werk opgegeven  Yellow Very Happy

(dak tpv de B-stijl links is weer dicht)




Rechts nog een stukje dak en de A-stijl fatsoeneren;


Bodem is gerepareerd en alle kriksteunen zitten er ook weer onder;
Gelogd

Alain - 1967 Westfalia SO42
Citaat van: Gerson
that's not patina, that's fucking rust man!!!

s-workz
Spijl blijft

Offline Offline

Berichten: 154


« Antwoord #61 Gepost op: Oktober 23, 2011, 20:27:03 »

is mooi gevorderd
komt wel snor hier
Gelogd

Area51
ForumFossiel
Spijlbussen.nl

Offline Offline

Berichten: 8.427



« Antwoord #62 Gepost op: December 14, 2011, 08:04:31 »

Barn Find cars -Split window VW - part 1 of 6




De oorspronkelijke -indische- eigenaar is helaas begin dit jaar overleden, die zal z'n gerestaureerde busje dus niet meer zien  Neutral
Gelogd

Alain - 1967 Westfalia SO42
Citaat van: Gerson
that's not patina, that's fucking rust man!!!

VolksWouter
Carcheologisch Onderzoeker
Spijlbussen.nl

Online Online

Berichten: 6.277


Voorzitter stichting behoud VW Spijlbussen


wouterduijndam
WWW
« Antwoord #63 Gepost op: December 14, 2011, 11:46:03 »

Erg leuk filmpje met nooit eerder vertoonde footage.
Serge wilde graag de aanschaf papieren en dergelijke nog hebben en volgens mij houd hun dochter nu een oog open voor deze papieren.
Gelogd


Ron
Spijl is het geworden

Online Online

Berichten: 1.090



« Antwoord #64 Gepost op: December 14, 2011, 11:52:15 »

Ja, erg leuk filmpje.
Mooi dat ze vanaf het begin alles hebben gefilmd.
Blijft een pracht verhaal met een unieke bus.
Ben benieuwd naar de volgende 5 delen.
Gelogd

san
Onzekere spijl

Offline Offline

Berichten: 36


« Antwoord #65 Gepost op: December 14, 2011, 13:20:06 »


Wat ongelooflijk gaaf!!! Ik had de beelden al gezien maar dju erg mooi om te zien dat deze bus een tweede leven gaat krijgen!
Gelogd

Sancho
Spijl is het geworden

Offline Offline

Berichten: 1.306



WWW
« Antwoord #66 Gepost op: December 14, 2011, 13:24:16 »

wel, die "kleine" is in iedergeval heel enthousiast Smile
Gelogd

thelaw
Spijl blijft

Offline Offline

Berichten: 235



« Antwoord #67 Gepost op: December 14, 2011, 17:32:26 »

ja echt geweldig verhaal en tof filmpie.
die jonge gast is echt in zijn nopjes
Gelogd

s-workz
Spijl blijft

Offline Offline

Berichten: 154


« Antwoord #68 Gepost op: December 14, 2011, 22:21:08 »

zalig filmke
spijtig dat die mens dood is ondertussen zou leuk geweest zijn
Gelogd

francisco
Spijl is het geworden

Offline Offline

Berichten: 2.310



« Antwoord #69 Gepost op: December 29, 2011, 15:05:18 »

mooie schuur vonds idd.. wel jammer van de vorige eigenaar.. Hopelijk zien ze het wel als extra stimulans om het extra de best te doen :p
Gelogd


Area51
ForumFossiel
Spijlbussen.nl

Offline Offline

Berichten: 8.427



« Antwoord #70 Gepost op: Januari 11, 2012, 16:49:14 »

Mijn luchtpomper wordt zaterdag opgehaald, en komt in een 54-er Barndoor die ook een deadline heeft net als ik.

Klopt en ik geloof dat Serge er dolblij mee is ... inschuiven, aansluiten en rijden !!

Het laswerk aan de 54'tiger is inmiddels voor 99% klaar en gisteren is er met een onderstelspecialist (nee, niet ik) het een en ander doorgesproken.
Wat het precies gaat worden durf ik niet te zeggen, maar de bus zal zoveel mogelijk een orgineel uiterlijk krijgen, dwz nagenoeg de standaard hoogte en 16" staal, maar de techniek zoals de vooras, verssnellingsbak en motor zal van een latere bus en/of kever afkomen. Serge wil de bus ook bedrijfsmatig gaan inzetten en een 24pk en ongesyncroniseerde versnellingsbak leent zich daar niet echt voor.
De bus krijgt dus IRS (met een SA zou de bus te laag gezet moeten worden om de wielen recht te krijgen) en ook de vooras zal met latere T1 (of kever) spindels opgebouwd gaan worden, zelfs het woord 'airride' hoorde ik voorbij komen, maar dan gaat het werken in tegengestelde richting.. lager (een cm of 5) om mee te rijden, oppompen naar standaard hoogte als hij stilstaat !!

Gelogd

Alain - 1967 Westfalia SO42
Citaat van: Gerson
that's not patina, that's fucking rust man!!!

volksfahrer.nl
Spijl is het geworden

Offline Offline

Berichten: 1.372



erwin stok
WWW
« Antwoord #71 Gepost op: Januari 11, 2012, 18:39:59 »


De bus krijgt dus IRS (met een SA zou de bus te laag gezet moeten worden om de wielen recht te krijgen) en ook de vooras zal met latere T1 (of kever) spindels opgebouwd gaan worden, zelfs het woord 'airride' hoorde ik voorbij komen, maar dan gaat het werken in tegengestelde richting.. lager (een cm of 5) om mee te rijden, oppompen naar standaard hoogte als hij stilstaat !!




 Sad
Gelogd


Area51
ForumFossiel
Spijlbussen.nl

Offline Offline

Berichten: 8.427



« Antwoord #72 Gepost op: Januari 11, 2012, 22:14:20 »

Wat is er mis met IRS ??

De beugels voor de draagarmen worden aan de torsiebuis gebout (dus niet gelast), dus terugbouwen is altijd mogelijk.
Serge wil in ieder geval van de reductiekasten af en IRS is wat dat betreft onderhoudsvrij, maar laag hoeft de bus ook niet. (wat je met een SA setup wel moet om de banden recht onder de bus te krijgen)
Een cm of 5 tbv het comfort, de baanvastheid en zijwindgevoeligheid vondt hij wel wenselijk (hij rijdt nu voor dagelijks in een Audi S4), en airride is dan d oplossing. Voorts gaan een van de beste airride specialisten van het land ermee aan de gang, dus dat gaat helemaal goedkomen !!
Voorts heeft de onderstebouwer al eerder een bus (een 1957 panel) op IRS gezet, op bijna de orginele rijhoogte en volgens mij is die eigenaar daar nog steeds dik tevreden over.
Het orginele onderstel (barndoor vooras, versnellingsbak en 1200 motor) liggen bij Serge op zolder zodat de bus altijd teruggebouwd kan worden.
Gelogd

Alain - 1967 Westfalia SO42
Citaat van: Gerson
that's not patina, that's fucking rust man!!!

Ron
Spijl is het geworden

Online Online

Berichten: 1.090



« Antwoord #73 Gepost op: Mei 24, 2012, 14:49:57 »

Zijn hier nog weer nieuwe vorderingen ?
Ik ben wel benieuwd naar dit mooie project.
Gelogd

Area51
ForumFossiel
Spijlbussen.nl

Offline Offline

Berichten: 8.427



« Antwoord #74 Gepost op: Mei 24, 2012, 19:20:11 »

Het laswerk is klaar, net zoals -voor 95%- het onderstel, met gebruikmaking van 1964 spindels en draagarmen (custom build vooras) en achter een big nut versnellingsbak met reductiekasten.
Het eerste plan om er IRS onder te zetten heeft de eigenaar laten varen omdat het chassis daarvoor t ingrijpend gewijzigd moest gaan worden.
De spuiter waar de bus aanvankelijk al vorige maand neergezet kon gaan worden laat het een beetje afweten (een andere bus van iemand hier staat er al meer dan een jaar en is ng niet klaar) en ik had begrepen dat Serge ook al bezig is met een ander bedrijf.
Die maken klassieke auto's klaar voor rally's en die zijn nu een prijs aan het maken om de bus strak te maken en te gaan spuiten.
Gelogd

Alain - 1967 Westfalia SO42
Citaat van: Gerson
that's not patina, that's fucking rust man!!!

Steekwoorden:
Pagina's: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 13   Omhoog
Print
 
Ga naar:  


Add this