Spijlbussen.nl

Bizar verhaal over een 54èr Barndoor.

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Ron

  • Spijl is het geworden
    • Posts: 1.112
    • Karma: +0/-0

Offline kermie

  • Spijl gaat niet meer weg
    • Posts: 627
    • Karma: +0/-0
  • Secretaris stichting behoud VW Spijlbussen

Offline Ron

  • Spijl is het geworden
    • Posts: 1.112
    • Karma: +0/-0
Nee, is gewoon een bouwjaar correct kenteken.
Provinciale kentekens liepen tot 1950


Offline VolksWouter

  • Carcheologisch Onderzoeker
  • Spijlbussen.nl
    • Posts: 6.339
    • Karma: +1/-0
  • Voorzitter stichting behoud VW Spijlbussen
    • Wouter's Spijlbus register
Ik weet bijna zeker dat het kenteken NS-33-09 uitgegeven is op 24-05-1954 of 25-05-1954.

Vanavond bij de LVWCN geweest om de PON kaart te scannen. Serge is een dossier aan het bouwen en gaat ermee naar de Fehac.

De Fehac schijnt eens in de twee maanden bij de RDW te zitten om dit soort gevallen te behandelen.

Hij word nu afgescheept met het feit dat de oude ("overleden") eigenaar een nieuw kenteken bewijs moet aanvragen welke dan overschreven kan worden en dit is onmogelijk.


Offline kermie

  • Spijl gaat niet meer weg
    • Posts: 627
    • Karma: +0/-0
  • Secretaris stichting behoud VW Spijlbussen
Hij word nu afgescheept met het feit dat de oude ("overleden") eigenaar een nieuw kenteken bewijs moet aanvragen welke dan overschreven kan worden en dit is onmogelijk.

Is dit niet de snelste weg? De wettelijke erfgena(a)m(en) een nieuw kentekenbewijs aan laten vragen?


Offline VolksWouter

  • Carcheologisch Onderzoeker
  • Spijlbussen.nl
    • Posts: 6.339
    • Karma: +1/-0
  • Voorzitter stichting behoud VW Spijlbussen
    • Wouter's Spijlbus register
Het is bluf van de RDW, de auto staat geeneens op naam en is geschoond ver voor dat de APK werd ingevoerd.
Ook de wettelijke erfgename kan zonder de papieren geen vervangend document aanvragen.

De RDW zal meer moeite moeten doen en in archieven moeten gaan zoeken naar de juiste gegevens van deze auto en daar hebben ze kennelijk nog geen zin in.


Offline Ferdi

  • Spijl is het geworden
    • Posts: 1.106
    • Karma: +0/-0
Shit wat een ellende allemaal dat kenteken hoort gewoon bij die bus ik snap niet dat daar zo moeilijk om gedaan word bij de rdw, lijkt mij ook dat dat kenteken gewoon "slapend" is en de gegevens voorhanden liggen lijkt mij...

Mvg ferdi


Offline Ron

  • Spijl is het geworden
    • Posts: 1.112
    • Karma: +0/-0
Ik zie op de foto s dat de barndoor nog steeds z'n originele kenteken niet terug heeft.
Het is dus niet niet gelukt bij de RDW ?


Offline VolksWouter

  • Carcheologisch Onderzoeker
  • Spijlbussen.nl
    • Posts: 6.339
    • Karma: +1/-0
  • Voorzitter stichting behoud VW Spijlbussen
    • Wouter's Spijlbus register
Ik zie op de foto s dat de barndoor nog steeds z'n originele kenteken niet terug heeft.
Het is dus niet niet gelukt bij de RDW ?

Nee Ron, Serge moet door de Fehac een dossier laten maken waarmee zijn kenteken issue bij de RDW ter sprake laat komen.


AR-81-34 & NS-33-09 Volkswagen Transporter kombi 1954 by Carcheologisch Onderzoeker, on Flickr


Offline Ron

  • Spijl is het geworden
    • Posts: 1.112
    • Karma: +0/-0
Ik blijf het een prachtige bus vinden  :love4:
Dus Serge is er nog mee bezig en de mogelijkheid bestaat nog steeds dat het nog goed komt.
Zou wel heel mooi zijn.


Offline Ducksen

  • Spijl blijft
    • Posts: 256
    • Karma: +0/-0
  • So42
    • 2cv bleu myosotis custom
Wat een schitterend mooie bus is dat geworden zeg!. Echt een plaatje op aircooled.
2cv custom bleu myosotis
1965 t1 so42