Pagina's: 1 2 [3]   Omlaag
Auteur Topic: Importeren uit Amerika  (gelezen 14024 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Berrie120
Split personality

« Antwoord #30 Gepost op: Mei 02, 2007, 13:36:07 »

Ik begrijp dat de prijs doorslaggevend is, maar ik zou een iets betere basis zoeken.
Vrees dat bij deze bus ook de dakgoten erg slecht zijn, en een dak is het enige wat
nog niet repro te koop is.
Er zijn wel reparatiestukken voor de gootjes, maar dan wordt het ook wel een echte patchwork bus  Sad

Kijk, daar kan ik wat mee, van dat dak ( niet repro ) wist ik nog niet.

Zal de foto's erg goed gaan bestuderen, indien de gootjes bagger is laat ik hem gaan.

Prijs is enigsinds doorslag gevend, wil een ongerestaureerde bus. En deze ziet er flink verbrand door de zon uit, dus heb goede hoop.
Ben erg bevreesd voor reeds onvakkundig gerestaureerde bussen.

Blijf natuurlijk zoeken naar een 15 window.

Groeten Berrie

don't argue with idiots they will drag you down to their level and beat you with experience

Nirvana
Spijl is het geworden

Gezegde: In de bus blazen,het geld royaal uitgeven

« Antwoord #31 Gepost op: Mei 02, 2007, 21:19:13 »

Citaat
Vrees dat bij deze bus ook de dakgoten erg slecht zijn, en een dak is het enige wat
nog niet repro te koop is.

Volgens mij niet alleen de dakgoten zo te zien. Ik zou hem sowieso laten gaan, ook al is de prijs natuurlijk niet hoog. Je kunt vaak een veel betere minder speciale bus nemen, zoals een standaard voor dit geld. Maar dan nog wordt het een full off body resto. Wil je een goede bus waar je weinig werk aan hebt dan zit je net zo goed rond de 5000 dollar te zoeken en daarbij komen dan nog het vervoer, het uitladen, inklaren, belastingen, stalling etc. Het is maar net wat je zelf wilt. Het is net wat Alain zegt, orrienteer eerst goed voor je ergens aan begint. Ik dacht zelf dat ik alles wel gelezen en gezien had, maar er is zoveel informatie die je nodig hebt om te gaan restaureren. 

Ik ben net begonnen met de resto van mijn bus. Deze was helaas eerder "gerestaureerd", en wel erg slecht. Ik raad je aan een bus te zoeken die nog in de originele verf zit, anders kom je zo ontzettend veel troep tegen.

Ik ben zelf erg lang bezig geweest om een geschikt (veel vertrouwen en relatief goedkoop) vervoers bedrijf te vinden. Ik heb op de bussen die ik over laat komen wel wat verdiend maar niet ontzettend veel. helemaal als je kijkt hoeveel uren het al heeft gekost. Voor vervoer van een enkele bus (hangt een beetje af van waar de bus staat in Amerika) reken je toch al snel 2000 euro.

Een bus restaureren kost ook erg veel geld. Persoonlijk denk ik een dikke 10.000 euro kwijt te zijn, al dan niet meer. Maar dan weet ik wel hoe die is gedaan.

Ik hoop dat je wat aan de info hebt, en anders hoor ik het wel.

Berrie120
Split personality

« Antwoord #32 Gepost op: Mei 04, 2007, 13:48:06 »

Maar dan nog wordt het een full off body resto.

De full body resto is ook zeker de bedoeling.

Ik ben net begonnen met de resto van mijn bus. Deze was helaas eerder "gerestaureerd", en wel erg slecht.

Daar ben ik juist ook bang voor daarom zoek ik een authentiek exemplaar ( maar wel 15 window )
In belgie staan 2 mooie te koop bij dezelfe verkoper, maar ik kan niet door de mooie lak heen kijken wat erachter zit verstopt.
Dat is het nadeel van bussen van ruim 40 jaar oud, de verkoper kan ter goede trouw zijn, maar de bus kan in het verleden beroerd behandeld zijn.

Overigens nog niets vernomen van de amerikaanse verkoper. Think Think

Ik ben zelf erg lang bezig geweest om een geschikt (veel vertrouwen en relatief goedkoop) vervoers bedrijf te vinden.

Zou je mij het bedrijf per PM kunnen doorgeven.

en bus restaureren kost ook erg veel geld. Persoonlijk denk ik een dikke 10.000 euro kwijt te zijn, al dan niet meer.

Hierop wordt zeker rekening mee gehouden en ik denk dat 10.000 zelfs erg laag is.

Graag de gevraagde info, wordt zeker op prijs gesteld.

Groeten Berrie

don't argue with idiots they will drag you down to their level and beat you with experience

san
Onzekere spijl

« Antwoord #33 Gepost op: Mei 04, 2007, 16:56:09 »

Maar dan nog wordt het een full off body resto.

De full body resto is ook zeker de bedoeling.

Ik ben net begonnen met de resto van mijn bus. Deze was helaas eerder "gerestaureerd", en wel erg slecht.

Daar ben ik juist ook bang voor daarom zoek ik een authentiek exemplaar ( maar wel 15 window )
In belgie staan 2 mooie te koop bij dezelfe verkoper, maar ik kan niet door de mooie lak heen kijken wat erachter zit verstopt.
Dat is het nadeel van bussen van ruim 40 jaar oud, de verkoper kan ter goede trouw zijn, maar de bus kan in het verleden beroerd behandeld zijn.

Overigens nog niets vernomen van de amerikaanse verkoper. Think Think

Ik ben zelf erg lang bezig geweest om een geschikt (veel vertrouwen en relatief goedkoop) vervoers bedrijf te vinden.

Zou je mij het bedrijf per PM kunnen doorgeven.

en bus restaureren kost ook erg veel geld. Persoonlijk denk ik een dikke 10.000 euro kwijt te zijn, al dan niet meer.

Hierop wordt zeker rekening mee gehouden en ik denk dat 10.000 zelfs erg laag is.

Graag de gevraagde info, wordt zeker op prijs gesteld.

Groeten Berrie

Neem dan een magneetje mee en voor het geval ze 'slim' zijn geweest en ijzestof door het plamuur hebben gedraaid neem dan een laagtedikte meter mee. Weet je het gelijk.

Succes !

Superfreak
Spijl blijft

« Antwoord #34 Gepost op: Juli 26, 2007, 09:28:06 »

Moet er nog belasting betaald worden over een "oude" bus ? ?

De bus komt in NL binnen (moet je dan betalen) of pas na de rdw-keuring of .......

Ik ben zelf ook bezig met een bus en zoek nog meer info.

Wanneer je wat moet betalen en wat de kosten zijn.....

Groeten,

Freek

Berrie120
Split personality

« Antwoord #35 Gepost op: Juli 26, 2007, 11:09:46 »

De bus komt in NL binnen (moet je dan betalen) of pas na de rdw-keuring of .......

Groeten,

Freek

Op alle goederen die je importeert van buiten de EU, dien je BTW af te dragen en invoerrechten te betalen.
Op goederen vanuit de EU hoef je geen invoerrechten te betalen. De BTW hoef je maar 1 maal te betalen in de EU, in land van aanschaf of bij invoeren in Nederland.

Het kan dus lonend zijn je bus via een laag BTW tarief EU land in te voeren.

Groeten Berrie

didi
Onzekere spijl

« Antwoord #36 Gepost op: Juli 26, 2007, 17:38:21 »

Groeten,

Freek

Op alle goederen die je importeert van buiten de EU, dien je BTW af te dragen en invoerrechten te betalen.
Op goederen vanuit de EU hoef je geen invoerrechten te betalen. De BTW hoef je maar 1 maal te betalen in de EU, in land van aanschaf of bij invoeren in Nederland.

Het kan dus lonend zijn je bus via een laag BTW tarief EU land in te voeren.

Groeten Berrie

Het ligt even aan de leeftijd van de bus, als deze ouder is dan '67 dan betaal je geen invoerrechten
de B.T.W. welke je moet betalen is 6%
Verder uiteraard de RDW kosten.

met groet,

Dideric

Berrie120
Split personality

« Antwoord #37 Gepost op: Juli 26, 2007, 19:10:32 »

Dideric,  Kom jij uit Nederland?

zoja zou ik een leuke meevaller hebben, want ik had gerekend op 19% BTW.

Heb het even opgezocht en als het echt 6% zou zijn zou het alleen onder kader A29 valen. ( voorwerpen voor verzamelingen en antiquiteiten )
http://www.belastingdienst.nl/zakelijk/omzetbelasting/ob09/ob09-02.html#P25_2269

ben benieuwd hoe het bij jou gegaan is dan.

groeten Berrie

Nirvana
Spijl is het geworden

« Antwoord #38 Gepost op: Juli 26, 2007, 19:20:37 »

Ik heb dus ook al 2 bussen geimporteerd, en je betaald over het aankoop bedrag 6 %. Je kan er dus voor kiezen de aankoop factuur lager te maken dan hij daadwerkelijk is, dit scheelt veel geld, maar met verzekeringen die je afsluit gaat het ook over die aankoop factuur, dus dat is dan weer lastig. Ik heb er voor gekozen de aankoopfactuur hoog te houden. Is veiliger. Maar idd 6 % woehoe

Superfreak
Spijl blijft

« Antwoord #39 Gepost op: Juli 26, 2007, 19:24:44 »

Ik neem aan dat je deze btw moet voldoen als je de auto gaat ophalen in de haven.

Groeten,

Freek

Nirvana
Spijl is het geworden

« Antwoord #40 Gepost op: Juli 26, 2007, 20:53:12 »

Yep

didi
Onzekere spijl

« Antwoord #41 Gepost op: Juli 26, 2007, 22:57:44 »

Dideric,  Kom jij uit Nederland?

zoja zou ik een leuke meevaller hebben, want ik had gerekend op 19% BTW.

Heb het even opgezocht en als het echt 6% zou zijn zou het alleen onder kader A29 valen. ( voorwerpen voor verzamelingen en antiquiteiten )
http://www.belastingdienst.nl/zakelijk/omzetbelasting/ob09/ob09-02.html#P25_2269

ben benieuwd hoe het bij jou gegaan is dan.

groeten Berrie

Hi Berrie

Ik kom idd gewoon uit Nederland.
zie "even voorstellen"
Heb 2 maanden geleden een 15 raams ge√Įmporteerd uit Californie
De bus valt onder artikelen met historische waarde, dus geen invoer rechten
en 6% B.T.W.

Met groet,

Dideric

Steekwoorden:
Pagina's: 1 2 [3]   Omhoog
Print