Pagina's: 1 [2] 3   Omlaag
Auteur Topic: Importeren uit Amerika  (gelezen 13784 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
xteardropstarx
Spijl blijft

« Antwoord #15 Gepost op: November 09, 2006, 21:35:40 »

hey proficiat joh...
Ziet er wel ok uit, alleen spijtig dat je de onderkant niet kan zien...

Ik zit het soms ook nog te overwegen maar vind het precies riskant. Stel dat je betaald en de bus komt nooit opdagen...  icon_shaking

Nirvana
Spijl is het geworden

Gezegde: In de bus blazen,het geld royaal uitgeven

« Antwoord #16 Gepost op: November 09, 2006, 22:59:08 »

Je moet er voor zorgen dat je een bus bij een handelaar koopt, die kunnen zich geen slechte naam veroorloven. Deze man waar ik hem van koop is ook een handelaar in oude wagens, spijlbussen en onderdelen. Dus dat biedt al iets meer zekerheid. Verder heb ik gekozen voor een Nederlandse verscheper zodat het communiceren makkelijk gaat. Verder heb ik nog ongeveer 100 detail foto's gekregen van alle goede en slechte punten. Het frame blijkt in een goede staat te zijn. Maar vrees dat het bodywerk vol plamuur zit. Ga er van uit dat er erg veel plaatwerkzaamheden aan te pas komen. Gelukkig heb ik veel kennissen die mij helpen omdat ik hun ook help. Kan vertellen dat ik in totaal 2300 euro betaal, dan heb ik de bus in mn garage staan. Kies je voor een bus die bij een grote haven staat moet je rekenen op zo'n 950 dollar voor verschepen. Dat is dus ex inklaren etc.

groet Peter

xteardropstarx
Spijl blijft

« Antwoord #17 Gepost op: November 09, 2006, 23:05:20 »

2300 euro, enkel voor het transport ? Sooow.. dat mag er ook wel wezen... In ieder geval bedankt voor de toelichting...

Nirvana
Spijl is het geworden

« Antwoord #18 Gepost op: November 09, 2006, 23:11:57 »

Nee dat is inclusief bus + inklaren + papierwerk + belastingen etc. Dus de bus zit er ook bij in!  Very Happy

Voor alleen het vervoer en inklaren en belastingen betaal ik van zijn huis naar een haven daar en daarna na rotterdam 1700 euro.

Even rekenen dus wat de bus heeft gekost hehe.

Groet Nirvana

VintageSpeed
Spijl blijft

« Antwoord #19 Gepost op: November 09, 2006, 23:24:50 »

Nee dat is inclusief bus + inklaren + papierwerk + belastingen etc. Dus de bus zit er ook bij in!  Very Happy

Voor alleen het vervoer en inklaren en belastingen betaal ik van zijn huis naar een haven daar en daarna na rotterdam 1700 euro.

Groet Nirvana

stond nog in de advertentie  Yellow Very Happy

Maar ernstig...veel plezier met je aankoop en succes met de restauratie!!

Enneh...vind het altijd wel grappig van waar die bussen toch soms komen!  Mijn stond in een schuur op 500...meter van m'n deur  tongue3  Scheelde natuurlijk wel wat in verzending  Yellow Very Happy

xteardropstarx
Spijl blijft

« Antwoord #20 Gepost op: November 14, 2006, 14:31:28 »

Groet Nirvana

Hmm dan valt de prijs toch nog mee.. zou ik eigenlijk dan toch ook kunnen ondernemen. Nu nog een goede bus vinden...

En nirvana, die 500 meter is nog ver, op 50 meter van mij thuis staat een loods met daarin: een t1 panelvan, een t2 hoogtewerker en twee kevers. De eigenaar wil niets verkopen maar alles staat wel weg te roesten Sad

erjee
Gast
« Antwoord #21 Gepost op: Maart 05, 2007, 17:51:29 »

Gefeliciteerd met de aankoop van je bus! Ik heb zelf ook interesse in het importeren van een bus dus ik had nog even een paar vraagjes:

ben je zelf ook naar amerika geweest om de bus te bekijken of heb je het echt alleen van foto's?
weet je misschien wat aparte internetsites van handelaren in de US?

groetjes Robert-Jan

Nirvana
Spijl is het geworden

« Antwoord #22 Gepost op: Maart 05, 2007, 19:46:18 »

Ik ben er zelf niet naar toe geweest. Ik heb de bus ook nog niet i v m het zeer slechte weer daar. Verder komt er met mij ook een dak + hopelijk een neus (voor matjas) en nog een bus voor bart mee. Tis en blijft altijd een gok natuurlijk. Maar ik betaal de vervoerskosten pas als de bussen effectief in Rotterdam zijn aangekomen.

Dit is de website waarvan ik altijd kijk: http://www.thesamba.com/vw/classifieds/cat.php?id=5

Ik heb ze gekocht bij een handelaar, die kunnen zich geen slechte naam premiteren. Kan je zijn e-mail geven als je naar iets specifieks zoekt. Volgens mij een erg eerlijke kerel.

Vr gr Peter

erjee
Gast
« Antwoord #23 Gepost op: Maart 05, 2007, 20:03:51 »

bedankt voor de link! ben ik wel weer even zoet mee!

Faab
Onzekere spijl

« Antwoord #24 Gepost op: Maart 05, 2007, 20:19:55 »

Grappig hoe klein de wererld is gewoorden door het www!

Ikzelf heb mijn bus ook uit california geïmporteerd...heb het transport door BBT laten regelen! Helemaal super, perfecte service en ben goed op de hoogte gehouden. Zeker een aanrader voor als je het niet helemaal zelf wilt doen...

Nog even en de VS is ook leeggehaald!

erjee
Gast
« Antwoord #25 Gepost op: Maart 06, 2007, 15:33:14 »

Drie keer raden wat er dán met de prijs gebeurt.. Sad

Faab
Onzekere spijl

« Antwoord #26 Gepost op: Maart 06, 2007, 21:40:19 »

Als je er één hebt niet zo erg Smile moet je er nog een kopen (zoals jij erjee) dan wordt het een minder vrolijk verhaal  Sad

Je moet maar zo denken...het is geen weggegooid geld!

erjee
Gast
« Antwoord #27 Gepost op: Maart 07, 2007, 18:30:16 »

nee zeker niet! Aangezien ik al een paar jaar 'droom' van zo'n busje, heb ik er ook wel wat geld voor over, alleen het moet niet uit de hand gaan lopen natuurlijk..

Berrie120
Split personality

« Antwoord #28 Gepost op: Mei 02, 2007, 12:19:17 »

Ik heb ze gekocht bij een handelaar, die kunnen zich geen slechte naam premiteren. Kan je zijn e-mail geven als je naar iets specifieks zoekt. Volgens mij een erg eerlijke kerel.

Vr gr Peter

Hallo Peter,

Ik ben erg geintresserd in deze http://www.thesamba.com/vw/classifieds/detail.php?id=418479
heb de verkoper verzocht om meer gegevens, dus nog even afwachten. wat daar uitkomt.

Zou je mij ook het mail adres van de handelaar waar jij vertrouwen in hebt kunnen mailen.
En ook de info hoe en met wie je verscheept hebt?
Ik ben nog een junior op dit forum, maar hopelijk mag ik gebruik maken van jullie kennis.

groeten berrie

don't argue with idiots they will drag you down to their level and beat you with experience

Area51
ForumFossiel
Spijlbussen.nl

« Antwoord #29 Gepost op: Mei 02, 2007, 13:01:47 »

Citaat van: Berrie120

Ik begrijp dat de prijs doorslaggevend is, maar ik zou een iets betere basis zoeken.
Vrees dat bij deze bus ook de dakgoten erg slecht zijn, en een dak is het enige wat
nog niet repro te koop is.
Er zijn wel reparatiestukken voor de gootjes, maar dan wordt het ook wel een echte patchwork bus  Sad

Alain - 1967 Westfalia SO42
Citaat van: Gerson
that's not patina, that's fucking rust man!!!

Steekwoorden:
Pagina's: 1 [2] 3   Omhoog
Print

Ga naar:  

Add this