Pagina's: [1] 2 3   Omlaag
Auteur Topic: Importeren uit Amerika  (gelezen 13790 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Nirvana
Spijl is het geworden

Gezegde: In de bus blazen,het geld royaal uitgeven

« Gepost op: Oktober 07, 2006, 09:42:35 »

Hallo allemaal,

Samen met mn vriendin ben ik al een tijdje op zoek naar een spijlbusje. We hebben geen eisen en hij hoeft ook totaal niet origineel te zijn. Het gaat ons gewoon om het mooie model, en we willen over een jaar of 3 ermee op vakantie, voor een jaar of meer. We hebben vrienden die Lasser, Plaatwerker en Monteur  zijn, die ons met alle plezier willen helpen met de restauratie van het busje. Maar jah dan nog een busje natuurlijk. Helaas hebben we niet het geld om meteen een duur Nederlands busje te kopen en willen het daarom rustig aan doen en gaan daarom voor een Amerikaanse. Ook het restaureren gaat gewoon een langzaam project worden. Als er geld is gaan we verder etc etc. Daar komen we wel uit en is ook het probleem niet. Nou zijn zoals jullie allemaal natuurlijk weten de prijzen hier in Nederland uit de pan aan het rijzen en zijn we ons ervan bewust dat deze stijging door zal gaan. Daarom besloten dat het er nu van moet gaan komen.

Nu komt het we willen dus een bus importeren vanuit Amerika en hebben 1 op het oog, Een voormalig daily driver van 2000 tot 2004, daarna begonnen met resto maar niet afgemaakt. Ruimte verloren en daarom moet ie gaan. We zijn ons er wel degelijk van bewust dat het een risico aankoop blijft, maar dat willen we toch gaan nemen. Nu is de vraag wie heeft er ervaring met het Importeren vanuit Amerika en kan ons meer info geven over hoe we dit aan kunnen pakken, wat er voor nodig is, en wat de kosten incl het invoeren etc zal gaan zijn. Hopelijk kunnen we dan snel met jullie meepraten over hoe vet het is om een spijlbusje te hebben.

vr gr Peter en Frances.

airmike
Spijl blijft

« Antwoord #1 Gepost op: Oktober 07, 2006, 15:24:05 »

hoi, heb er zelf ook eentje uit de us geimporteerd, maar vergeet niet er kan heeeel veel werk aan zijn hé. En niet iedereen kan het geduld, tijd en het geld opbrengen om een project af te werken.
veel zoek plezier.

http://spijlbussen.nl/smf/index.php?topic=861.0

more crazy things about me:  http://air-mike.skynetblogs.be

Nirvana
Spijl is het geworden

« Antwoord #2 Gepost op: Oktober 07, 2006, 15:50:22 »

Ik ben me er degelijk van bewust dat het ontzettend veel werk op gaat leveren, maar heb net als jullie/ jou het zelfde virus opgelopen. Ik moet en zal een T1 hebben. Gelukkig heb ik de connecties dus wat het restaureren aangaat geen probleem.

Wel heb ik helemaal geen verstand van wat erbij komt kijken als ik een bus wil importeren vanuit Amerika. Zou je me daar misch over kunnen informeren. Ik ben namelijk erg benieuwd.

Alvast heel erg bedankt,

vr gr Peter

ploon
Spijl gaat niet meer weg

« Antwoord #3 Gepost op: Oktober 08, 2006, 14:57:17 »

woon je in nederland of belgie? er zijn namelijk nogal wat verschillen in de procedure van het importeren

Pim van Loon - '60 pickup
www.ploon.nl - www.vwshows.com

Nirvana
Spijl is het geworden

« Antwoord #4 Gepost op: Oktober 08, 2006, 19:16:26 »

Ik woon in Nederland

ploon
Spijl gaat niet meer weg

« Antwoord #5 Gepost op: Oktober 09, 2006, 09:40:44 »

allereerst moet de bus op transport.
dat kan je het beste via een shipping agent doen (die weten hoe het zit met de papierwinkel)
ik begrijp uit de diverse verhalen op de fora dat je op zo'n 1000 euro moete rekenen.
vervolgens naar de RDW en belastingdienst. daar ben je ook nog wel een paar 100 euro kwijt.

Nirvana
Spijl is het geworden

« Antwoord #6 Gepost op: Oktober 09, 2006, 13:17:02 »

Ik had zelf gerekend op een 1500 euro in totaal, dus dat zal idd wel kloppen. Er zijn natuurlijk verschillende shipping agents, heeft iemand hier ervaring mee? Moet je hier een Nederlandse hebben of juist Amerikaanse?

ploon
Spijl gaat niet meer weg

« Antwoord #7 Gepost op: Oktober 09, 2006, 14:24:29 »

de engelsen op het SSVC forum gebruiken allemaal een engelsman. dus iemand met lokale kennis is denk ik wel handig.
je zou ook eens bij kieft en klok of BBT kunnen vragen wat het moet kosten als zij het regelen (kan zijn dat het goedkoper wordt doordat je een container kan delen)

Nirvana
Spijl is het geworden

« Antwoord #8 Gepost op: Oktober 09, 2006, 15:13:07 »

Bedankt voor de info tot nu toe Smile Als ik er niet uit kom laat ik me weer horen, of als iemand nog goede tips heeft hoor ik het naturlijk ook graag. Misch zijn er hier eigenaren die dit hebben gedaan en hun verhaal met me willen delen.

vr gr Peter

airmike
Spijl blijft

« Antwoord #9 Gepost op: Oktober 09, 2006, 20:14:20 »

hoi,
indien je intresse mocht hebben kan ik je een e-mail adres bezorgen van een handelaar in california, hij verkoopt bussen ter plaatse. Hij zorgt voor het transport en de juiste papieren, en een agent in nederland of belgie die alles afhandeld.

greets mike,

Nirvana
Spijl is het geworden

« Antwoord #10 Gepost op: Oktober 09, 2006, 21:47:34 »

Ja ik zou dat emailadres graag willen, zou me enorm veel werk schelen. Dus alvast bedankt. Heb je er zelf ook ervaringen mee?

Groet Peter

airmike
Spijl blijft

« Antwoord #11 Gepost op: Oktober 14, 2006, 19:12:10 »

yep, heb zelf mijn bus ook bij hem gekocht. En ze was Roestvrij, en echt helemaal roestvrij. Gelijk je ze niet veel tegenkomt.

greets mike,

bart reyniers
Gast
« Antwoord #12 Gepost op: November 09, 2006, 17:03:01 »

hoi allemaal

ik zie hier dat jullie bezig zijn over het importeren uit amerika
en dan had ik een vraagje voor mike of je soms het email adres ook naar mij eve kon doorsture ben namelijk ook van plan om een te importeren

alvast bedankt

groeten den baat

airmike
Spijl blijft

« Antwoord #13 Gepost op: November 09, 2006, 17:56:59 »

hoi allemaal

ik zie hier dat jullie bezig zijn over het importeren uit amerika
en dan had ik een vraagje voor mike of je soms het email adres ook naar mij eve kon doorsture ben namelijk ook van plan om een te importeren

alvast bedankt

groeten den baat

je hebt ,pb

Nirvana
Spijl is het geworden

« Antwoord #14 Gepost op: November 09, 2006, 19:57:45 »

Ik heb inmiddels een bus in Amerika gekocht, heb het vervoer geregeld, en begin december komt ie mijn kant op!!

http://www.thesamba.com/vw/classifieds/detail.php?id=368095

Iemand nog vragen omdat je ook wil importeren, kan je er inmiddels al veel over vertellen.

groet Peter

Steekwoorden:
Pagina's: [1] 2 3   Omhoog
Print

Ga naar:  

Add this