Shoutbox
Sorry, deze shoutbox is alleen toegankelijk voor leden.

Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 10
 11 
 Gepost op: December 02, 2019, 11:40:50  
Gestart door EeVeeWee - Laatste bericht door EeVeeWee
Zo dat ziet er heel erg goed uit zeg!
Reken er maar op dat het scheelt met sturen dat man haast niet missen...

Als ik mij niet vergis heb ik ooit eens stuurbekrachtiging gezien op een spijlbus wat creatieve vroeger verkocht.
Nadeel is dat je stuurstang best in diameter toeneemt zoals ik dat zag...

Gr. Ferdi

Ik heb inderdaad stuurbekrachtiging gezien op de stuurstang van een T1 of T2 in de cabine, dat ziet er niet uit zo'n bult onder het dashboard.
Het voordeel van de nieuwe voorwielophanging is dat er nu een horizontale stang onder de cabine door loopt.
Daar is het veel fraaier om eventueel (elektrische) stuurbekrachtiging aan te brengen.




 12 
 Gepost op: December 02, 2019, 06:49:25  
Gestart door EeVeeWee - Laatste bericht door Area51
Je kunt een elektrisch bekrachtigde stuurkolom uit bv een Corsa, Up! of Toyota Yaris gebruiken mocht hij nu nog te zwaar sturen.

 13 
 Gepost op: December 01, 2019, 23:06:33  
Gestart door EeVeeWee - Laatste bericht door Ferdi
Zo dat ziet er heel erg goed uit zeg!
Reken er maar op dat het scheelt met sturen dat man haast niet missen...

Als ik mij niet vergis heb ik ooit eens stuurbekrachtiging gezien op een spijlbus wat creatieve vroeger verkocht.
Nadeel is dat je stuurstang best in diameter toeneemt zoals ik dat zag...

Gr. Ferdi

 14 
 Gepost op: December 01, 2019, 19:46:34  
Gestart door EeVeeWee - Laatste bericht door EeVeeWee
Wow je bus heeft echt een metamorfose ondergaan als je de eerste foto's ziet. Die Braziliaan van ons is nog ongeweer zo als dat hij nog in Brazilie rond reed.

In die vijf jaar wel de originele banken en stoelen erin gezet en de motor en versnellingsbak laten vervangen door gereviseerde. Verder eigenlijk nog geen grote dingen gedaan en rijd er al die jaren zeer regelmatig in rond vanuit de IJmond tot aan Enschede, Eindhoven en zelfs Sint Niklaas. Maar elke rit is gewoon hard werken en spartaans. Alles werkt zwaar, elke hobbel voel je door je barst gaan en het lawaai is onverstaanbaar. Hooguit anderhalf uur en dan moet je er gewoon uit. Dan is het echt afzien. Pff.

Je vraagt je af hoe ze dat vroeger volhielden zelfs helemaal naar het buitenland. Die waren natuurlijk alleen een bus, trein, paard&wagen, brommer of fiets gewend. 
Maar elke nieuwe rit is er weer het plezier om een nieuw avontuur tegemoet te rijden (kijk maar op http://www.splitscreentaxibus.com) met vele reacties, bigsmiles en duimpies onderweg. 

Dus vooral doorgaan.  Very Happy

Dat geluid is bij mij het probleem niet, hij is extreem geïsoleerd en dan voornamelijk rond de motor.
De windruis is wel pittig bij snelheden rond de 100 km/uur, daarom rijden we altijd het liefst zoveel mogelijk binnendoor dan valt het wel mee.
Maar dan breekt het zwaar sturen juist op, wat hopelijk nu opgelost is.  Smile

 15 
 Gepost op: December 01, 2019, 19:32:30  
Gestart door EeVeeWee - Laatste bericht door SplitscreenTaxibus
Wow je bus heeft echt een metamorfose ondergaan als je de eerste foto's ziet. Die Braziliaan van ons is nog ongeweer zo als dat hij nog in Brazilie rond reed.

In die vijf jaar wel de originele banken en stoelen erin gezet en de motor en versnellingsbak laten vervangen door gereviseerde. Verder eigenlijk nog geen grote dingen gedaan en rijd er al die jaren zeer regelmatig in rond vanuit de IJmond tot aan Enschede, Eindhoven en zelfs Sint Niklaas. Maar elke rit is gewoon hard werken en spartaans. Alles werkt zwaar, elke hobbel voel je door je barst gaan en het lawaai is onverstaanbaar. Hooguit anderhalf uur en dan moet je er gewoon uit. Dan is het echt afzien. Pff.

Je vraagt je af hoe ze dat vroeger volhielden zelfs helemaal naar het buitenland. Die waren natuurlijk alleen een bus, trein, paard&wagen, brommer of fiets gewend. 
Maar elke nieuwe rit is er weer het plezier om een nieuw avontuur tegemoet te rijden (kijk maar op http://www.splitscreentaxibus.com) met vele reacties, bigsmiles en duimpies onderweg. 

Dus vooral doorgaan.  Very Happy

 16 
 Gepost op: December 01, 2019, 18:16:49  
Gestart door EeVeeWee - Laatste bericht door EeVeeWee
Ik hoop ook dat het gaat helpen.
Je hebt er zoveel tijd en geld in gestoken.
Je zit ook compleet anders als in die moderne busjes.
Ik heb ook wel eens zitten te denken om er een moderne stoel in te zetten, maar dan moet de afstand naar de pandalen ook goed zijn, je kan stoel ook niet ver genoeg naar achteren door  het schot wat er achter zit.
Er is links en rechts wel wat te verbeteren.
Ik heb ook wel eens gedacht aan een verende stoel (zoals in vrachtauto’s) zal wel te weinig ruimte zijn, deze zijn er ook in kleinere maten, is maar een idee.


Bedankt voor het meedenken.
Het is inderdaad een combinatie van factoren wat me opbreekt; de zithouding, de ouderwetse stoel, het zwaar sturen, de ouderwetse vering/demping, enz.
De stoel is al opnieuw gemaakt, dus de veren zijn weer nieuw en is opnieuw bekleed.
Nu zal de vering/demping van de bus ook beter zijn, maar belangrijker nog, het sturen zou veel lichter moeten zijn.
Hopelijk is dat genoeg om van de bus te kunnen genieten en ziet de bus er nog redelijk origineel uit.
Als er nog te veel ingrijpend gewijzigd zou moeten worden, dan houdt het helaas op.

 17 
 Gepost op: December 01, 2019, 17:25:56  
Gestart door EeVeeWee - Laatste bericht door henk
Ik hoop ook dat het gaat helpen.
Je hebt er zoveel tijd en geld in gestoken.
Je zit ook compleet anders als in die moderne busjes.
Ik heb ook wel eens zitten te denken om er een moderne stoel in te zetten, maar dan moet de afstand naar de pandalen ook goed zijn, je kan stoel ook niet ver genoeg naar achteren door  het schot wat er achter zit.
Er is links en rechts wel wat te verbeteren.
Ik heb ook wel eens gedacht aan een verende stoel (zoals in vrachtauto’s) zal wel te weinig ruimte zijn, deze zijn er ook in kleinere maten, is maar een idee.

 18 
 Gepost op: November 30, 2019, 19:30:24  
Gestart door EeVeeWee - Laatste bericht door EeVeeWee
Zo de bus is bijna klaar voor de proefrit met de Red 9 Design voorwielophanging.
De bus heb ik ook weer wat hoger op de wielen gezet, goed te zien aan het achterwiel.
Nu nog een keer goed de remmen ontluchten en alles nalopen en dan hopelijk fluitend op pad.  Yellow Very Happy


 19 
 Gepost op: November 28, 2019, 16:11:50  
Gestart door Ron - Laatste bericht door Ron
Ik zoek nog een rechter voorportier voor een oud type bus ´55 - ´60
Evt een portier na ´60 te ruil.

 20 
 Gepost op: November 27, 2019, 20:37:17  
Gestart door EeVeeWee - Laatste bericht door Splitrazor
Ziet er top uit Eric! Ben heel erg benieuwd of dit de oplossing voor je is!

Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 10

Add this


SimplePortal 2.3.2 © 2008-2010, SimplePortal