Shoutbox
Sorry, deze shoutbox is alleen toegankelijk voor leden.

Pagina's: [1] 2 3 ... 10
 1 
 Gepost op: December 05, 2019, 10:34:33  
Gestart door EeVeeWee - Laatste bericht door Splitrazor
Top Eric!

 2 
 Gepost op: December 05, 2019, 10:12:45  
Gestart door EeVeeWee - Laatste bericht door stephen
Grotere draaicirkel is jammer, kan orgineel erg kort draaien ;-)

Voor de rest klinkt het goed en hoopvol voor de 2020 roadtrips  Cool

 3 
 Gepost op: December 04, 2019, 20:55:27  
Gestart door EeVeeWee - Laatste bericht door JT1
Dus hij blijft   Very Happy

Goed om te horen Yellow Exclaim

 4 
 Gepost op: December 04, 2019, 20:54:51  
Gestart door Kooymak - Laatste bericht door safari spijl
zie pb

 5 
 Gepost op: December 04, 2019, 17:22:45  
Gestart door EeVeeWee - Laatste bericht door EeVeeWee
Waar nodig de bouten van de nieuwe stuurinrichting geborgd en alles nog eens nagekeken.
Eindelijk de eerste rit met de nieuwe voorwielophanging!
Hierbij een opsomming van de na- en voordelen van het RED 9 Design ontwerp.
Nadelen:
- Niet goedkoop,
- Grotere draaicirkel,
- Meer omwentelingen van het stuur nodig,
- Claxon moet anders aangesloten worden t.o.v. origineel.
Voordelen:
- De bus stuurt merkbaar lichter,
- Geen speling in stuurinrichting,
- Bochten en rotondes veel makkelijker te nemen,
- Zelfs bij 100 km/uur ontspannen sturen,
- Betere vering/demping, dus hobbels zijn sneller te nemen.

Na de rit nog even goed afgespoeld voordat de bus gestald wordt voor de winter.






 6 
 Gepost op: December 03, 2019, 10:27:50  
Gestart door Kooymak - Laatste bericht door Kooymak
Helaas spijlbus na 15 jaar plezier verkocht Yellow Sad  dus heb ik heb te koop  de Amerikaanse herdruk van de orginele manual - dikke 900+ pagina's

Volkswagen of America
Published by Bentley Pub (1992)
ISBN 10: 0837603919 ISBN 13: 9780837603919

Advertentie staat op markplaats - ik vraag er 75,- voor.

 7 
 Gepost op: December 02, 2019, 20:58:49  
Gestart door Splitrazor - Laatste bericht door Splitrazor
 Yellow Very Happy Dank je wel! Moet goed komen thumbsup

 8 
 Gepost op: December 02, 2019, 19:34:22  
Gestart door Splitrazor - Laatste bericht door JT1
Succes dan maar de 20e thumbsup

 9 
 Gepost op: December 02, 2019, 18:45:18  
Gestart door Splitrazor - Laatste bericht door Splitrazor
Zo, afspraak bij de RDW is gemaakt, ik mag 20 december!
Op dit moment wordt hij gelast, daarna nog wat kleine dingen: andere banden, motor en koplampen afstellen, ventilator voor het raam monteren, remmentest en alles nalopen. Hopen dat ik groen licht krijg bij de RDW Yellow Very Happy kan ie daarna uit elkaar!

 10 
 Gepost op: December 02, 2019, 11:40:50  
Gestart door EeVeeWee - Laatste bericht door EeVeeWee
Zo dat ziet er heel erg goed uit zeg!
Reken er maar op dat het scheelt met sturen dat man haast niet missen...

Als ik mij niet vergis heb ik ooit eens stuurbekrachtiging gezien op een spijlbus wat creatieve vroeger verkocht.
Nadeel is dat je stuurstang best in diameter toeneemt zoals ik dat zag...

Gr. Ferdi

Ik heb inderdaad stuurbekrachtiging gezien op de stuurstang van een T1 of T2 in de cabine, dat ziet er niet uit zo'n bult onder het dashboard.
Het voordeel van de nieuwe voorwielophanging is dat er nu een horizontale stang onder de cabine door loopt.
Daar is het veel fraaier om eventueel (elektrische) stuurbekrachtiging aan te brengen.




Pagina's: [1] 2 3 ... 10

Add this


SimplePortal 2.3.2 © 2008-2010, SimplePortal