Spijlbussen.nl

Split Chat => Spijlbus projekten => Topic gestart door: Splitrazor op Augustus 25, 2019, 20:33:25



Titel: 15 raams ‘75 uit Brazilie
Bericht door: Splitrazor op Augustus 25, 2019, 20:33:25
Na maanden ongeduldig wachten (zie voorsteltopic), afgelopen vrijdag de bus opgehaald in Antwerpen, dus maar een projecttopic starten om eea bij te houden. Toen ik net over de grens naar NL even wat drinken ging halen bij een benzinepomp, kwam er gelijk iemand naar me toe of de bus te koop was ::D Wat was het een heerlijke rit naar huis, met mn bus achter me op de trailer!

Ik moet zeggen, het valt me echt mee. Technisch ga ik sowieso preventief alles vervangen, maar dit is geen ‘alles bij elkaar geraapt Braziliaans zooitje’. Geen rare knutsel reparaties met wat er maar voor handen was of overmatige rotte bende. Ik denk dat de vorige eigenaar in tegenstelling tot veel andere Brazilianen wel goed was voor zijn auto (zit zelfs een alarmsysteem in, lol ::D) Dorpels, neus, doglegs, chassis, allemaal keihard en goed te zien omdat er geen dikke laag tectyl oid op zit. Accubak is aan de rand wat krokant, maar valt echt mee. Verder de bodem op 2 stukjes bij de middenbank bevestiging en een outrigger en voorvloer met wat losse gaatjes, kriksteunen zijn hard. Al uitgevoerd laswerk in Brazilie beperkt zich tot een 10cm voorvloer en 10 cm dwarsdrager zo te zien.

Plannen: eerst voldoen aan de apk eisen en een kenteken erop.
Daarna technisch alles Duits maken, bodem behandelen, motor en versnellingsbak eruit en aanpakken.
Voorlopig blijf ik met originele 1300 motor en reductiekasten rijden, op originele hoogte.
Als laatste cosmetisch aanpakken.
 
Het hoeft van mij geen concoursstaat te worden, maar wel technisch 100% in orde met goeie onderdelen, waar ik gewoon lekker in kan rijden en genieten. Doel is in de toekomst samen met mn vrouw lekker door Europa te gaan toeren.

Afgelopen dagen al wat kleine dingetjes opgepakt. Andere claxon gemonteerd, portieren iets gericht, remlichtschakelaar doorgemeten, oliedruklampje werkend gemaakt, algehele staat aan de onderzijde bekeken, en natuurlijk ff hier in de omliggende straten een proefritje gemaakt :-P

Lijstje tot nu toe met apk punten die ik op het eerste gezicht ben tegengekomen:

Alle remslangen
Remlichtschakelaar
Qua roest weet ik zo niet wat afkeur is, ben te lang uit het vak ::D dus dat laat ik nog beoordelen
Roest bodem bij middenbankbevestiging
Roest outriggers
Roest accubak
A stijl rechts onder binnenzijde
Nieuw ruitensproeiertankje (zit een gat in)
Voorbanden
Remmen afstellen, trok iets naar rechts met de proefrit.

Daarnaast de koplampen, richtingaanwijzers en achterlichten naar europese eisen aanpassen en een voorruit ontwaseming voor de apk monteren. Ook nog even co meten, remmentest en op assteunen zetten en spelingen checken.

Voorlopig zat te doen, maar ontzettend veel zin in!


Titel: Re:15 raams ‘75 uit Brazilie
Bericht door: stephen op Augustus 26, 2019, 19:18:36
mooi, dat de bus gearriveerd is, en nog meevalt ook  8-)

succes met het rdw klaarmaken  :-)


Titel: Re:15 raams ‘75 uit Brazilie
Bericht door: JT1 op Augustus 26, 2019, 20:05:21
Ja eerste mijlpaal 8-)

Maar uhh zonder foto's is dit natuurlijk niet gebeurd :-D


Titel: Re:15 raams ‘75 uit Brazilie
Bericht door: Splitrazor op Augustus 26, 2019, 23:32:17
Stephen, dank je wel!

Haha JT1 je hebt helemaal gelijk...

(https://i.postimg.cc/Wqv697xk/28-F27-FD2-B5-E4-4581-8870-0-A0-F8-B4228-FE.jpg) (https://postimg.cc/Wqv697xk)

(https://i.postimg.cc/ThVcKZWq/4-D71-FE88-1020-45-EE-B16-E-3-E8-FC2968654.jpg) (https://postimg.cc/ThVcKZWq)

(https://i.postimg.cc/zVkpc9zX/56978407-CDE7-4-B91-AD81-5-ACAF7-D888-EF.jpg) (https://postimg.cc/zVkpc9zX)

(https://i.postimg.cc/bDQ12tdN/73139215-5707-4-F13-8-AB4-783-BFEFCC12-A.jpg) (https://postimg.cc/bDQ12tdN)

(https://i.postimg.cc/Z0pwrWXN/86214-A21-6-ECF-40-D8-8308-9249-D4190080.jpg) (https://postimg.cc/Z0pwrWXN)

(https://i.postimg.cc/SJmfCD60/934885-A4-076-B-40-D1-8-FDF-5-FAF21-B0-C1-FA.jpg) (https://postimg.cc/SJmfCD60)

(https://i.postimg.cc/dLnmBr6h/9860-D5-FC-9896-4606-9-DD0-BE31-D887-D331.jpg) (https://postimg.cc/dLnmBr6h)

(https://i.postimg.cc/rdDJzsSK/ACB3216-F-8-EBD-4-A2-C-81-E6-7-B42-D83-EE264.jpg) (https://postimg.cc/rdDJzsSK)

(https://i.postimg.cc/PL7SMYtW/C24-DE9-A1-C862-4-B98-A018-8-AC178-AFA131.jpg) (https://postimg.cc/PL7SMYtW)

(https://i.postimg.cc/0KPDGyJG/DFBFEA6-F-9-ADF-428-C-8957-CC9-C134-A22-BC.jpg) (https://postimg.cc/0KPDGyJG)

Vanavond gelijk een begin gemaakt met onderdelen bestellen ::D



Titel: Re:15 raams ‘75 uit Brazilie
Bericht door: Splitrazor op September 01, 2019, 22:37:50
Afgelopen week wat dingetjes opgepakt. Een doos met onderdelen van Johan Thys binnen gekregen en klussen maar.
Koplampen en richtingaanwijzers gedemonteerd
(https://i.postimg.cc/Ty3rMXTV/E523-CFB7-CB41-428-D-B275-7-A6-C85-AF058-E.jpg) (https://postimg.cc/Ty3rMXTV)

Nieuwe ruitensproeierset gemonteerd:
(https://i.postimg.cc/9w5RM3HN/5-FB6449-C-E2-A2-41-AE-A8-FD-8-EABB344-A241.jpg) (https://postimg.cc/9w5RM3HN)

(https://i.postimg.cc/1VGgVW9R/AAA4-F7-F1-ADAF-41-CD-A8-B2-92-E7680-FBC64.jpg) (https://postimg.cc/1VGgVW9R)

Spindels schoongemaakt ter voorbereiding op het vervangen van de remslangen. Leek wel 44 jaar vet en zand :-o

(https://i.postimg.cc/fkRTcTBj/09-F8-A18-A-7-F9-C-4-F7-C-A608-060-AE0-A189-FA.jpg) (https://postimg.cc/fkRTcTBj)

(https://i.postimg.cc/S2DSBwNM/11224-A6-E-EEB6-4-A10-9-D74-8-ECF31-CEBCF0.jpg) (https://postimg.cc/S2DSBwNM)

(https://i.postimg.cc/0M85H8xv/52914151-7-A0-C-476-E-85-E6-8-A304-EA20-C5-A.jpg) (https://postimg.cc/0M85H8xv)

(https://i.postimg.cc/bG0NTZ7L/65-C119-EA-A2-D1-423-A-A161-77-BDF73-D38-DE.jpg) (https://postimg.cc/bG0NTZ7L)

(https://i.postimg.cc/VJCNJG4x/840256-C8-BA7-E-4-FB1-99-C6-3-CFF219-BD87-A.jpg) (https://postimg.cc/VJCNJG4x)

(https://i.postimg.cc/YL0rMbhy/98929-F68-5363-4004-BF76-8-D8-A91-F47-D92.jpg) (https://postimg.cc/YL0rMbhy)

Nieuwe glaasjes achter:
(https://i.postimg.cc/JGB8xyJJ/7-ED8-DBE5-2-F6-E-4905-A4-D8-D53-F772-FB812.jpg) (https://postimg.cc/JGB8xyJJ)

Daarna het remvloeistofreservoir schoongemaakt, lag een paar mm drap op de bodem ::D en de remlichtschakelaar vervangen. Helaas had ik pech en lekte de nieuwe schakelaar tussen het metaal en plastic deel vlak achter de contacten. Dus wachten op een nieuwe.
Als laatste de remslangen. Na een aantal dagen wd40 toch nog muurvast. Uiteindelijk met een griptang 2 aansluitingen losgekregen, dus er komt ook een nieuwe remleiding rechtsachter. Voor nu alleen die, zoals gezegd eerst het nodige voor een kenteken. Dus verder met de slangen als de leiding binnen is.

Net als Alain al zei, geen harde deadlines opleggen. Is toch lastig, haha. Sommige dagen heb je voor je gevoel geen flikker gedaan, maar als je achteraf dan terug leest valt dat wel weer mee.





Titel: Re:15 raams ‘75 uit Brazilie
Bericht door: Rob op September 10, 2019, 21:17:26
kenteken al binnen?


Titel: Re:15 raams ‘75 uit Brazilie
Bericht door: Splitrazor op September 11, 2019, 00:14:23
He Rob, nee nog niet haha. Ben nu bezig met vervangen van wat ik zeker weet voor de rdw keuring. Aankomende week of volgende week rij ik hem naar Bus Brothers (10 min bij mij vandaan) om hem voor te laten keuren. Ben inmiddels 11 jaar uit het autovak dus heb de regels niet meer scherp ::D Doen we ff s’avonds tussendoor. Dan heb ik een lijst die ik kan afwerken met punten voor de rdw. Vanavond wel productief geweest met alle 4 de remslangen vervangen.. Jezus wat zaten die remleidingen vast zeg :-o gaan er toch af nadat ik een kenteken heb. Maar goed. Echt een hele avond stoeien maar het zit eronder. Waren een gevaar op de weg :-# deels aangetast door vet van de vooras en deels gewoon uitgedroogd..

(https://i.postimg.cc/qzSsK8tL/B4363-E97-BF35-4483-B57-B-3-F3938-D4143-F.jpg) (https://postimg.cc/qzSsK8tL)

(https://i.postimg.cc/qgmXJf4W/F130-D0-B0-F017-4-DB4-A8-B7-F7-E18-D2-D7-CE6.jpg) (https://postimg.cc/qgmXJf4W)

(https://i.postimg.cc/svvP1n2x/FDD4826-F-DA83-4867-985-E-096-D6-BE7-FAC9.jpg) (https://postimg.cc/svvP1n2x)

Remolie gelijk ook vervangen:

(https://i.postimg.cc/F7MSzNqC/410-BBBAC-2-A50-467-E-8051-7-A9-B74-E50717.jpg) (https://postimg.cc/F7MSzNqC)

Was niet echt nodig :tongue3:

Er lekte wat bakolie uit de hoes toen de bus op assteunen stond. Dat is dan weer wel helder:

(https://i.postimg.cc/yDKN2d2K/B78-E36-DB-BC34-4865-BB02-05-D6-CCC728-E6.jpg) (https://postimg.cc/yDKN2d2K)

(Dat vuil komt uiteraard niet uit de bak he) ::D

Uiteindelijk weer verse slangetjes en remolie:

(https://i.postimg.cc/2LdsWzGd/04-DC19-E2-9-A94-4-BF8-9-AD1-2-DFD626768-D2.jpg) (https://postimg.cc/2LdsWzGd)

(https://i.postimg.cc/WqPRtDGb/13-E3302-F-5-B81-4667-8263-3-F1-B00-B453-D7.jpg) (https://postimg.cc/WqPRtDGb)

(https://i.postimg.cc/SJkFhMQg/1-C1-CC655-CC91-486-C-AFAE-05-A9-A8-BF4-C4-A.jpg) (https://postimg.cc/SJkFhMQg)

(https://i.postimg.cc/ThrMF9xy/22-DB6676-2-E11-4-B11-92-C5-3792-C3-FB4-FFC.jpg) (https://postimg.cc/ThrMF9xy)








Titel: Re:15 raams ‘75 uit Brazilie
Bericht door: Splitrazor op Oktober 18, 2019, 19:03:00
Zo, weer ff een update..

We komen steeds een stapje verder, sinds de laatste update handremkabels vervangen:
(https://i.postimg.cc/WdvJsc47/B5-A354-E0-4-EE3-4-CB6-B16-F-B3601-ABD95-ED.jpg) (https://postimg.cc/WdvJsc47)

(https://i.postimg.cc/6yRvspB3/E856-BE84-FF43-429-C-8-C45-6198-E70-BA034.jpg) (https://postimg.cc/6yRvspB3)

Was ook nodig ::D

(https://i.postimg.cc/0rZ8zgZf/F0380-B23-8909-4603-A598-BE8-D2-A179-D1-F.jpg) (https://postimg.cc/0rZ8zgZf)


Weer een nieuwe remdrukschakelaar gemonteerd (de nieuwe die ik kreeg was lek :-?) koplampen gemonteerd en de hele bodem ontdaan van 44 jaar Braziliaans zand en vet. Lekker op de straat in de regen met de hogedrukspuit aan de gang ::D. Kwam ook een hoop uit de kokers zeg pff...

(https://i.postimg.cc/LhPtSTT2/11-C695-F3-F395-42-DD-BCA7-321-BC4118969.jpg) (https://postimg.cc/LhPtSTT2)

(https://i.postimg.cc/sB0YjHqD/39-D9-C47-B-0-EE1-420-F-893-E-FE8-D6-DA7-E222.jpg) (https://postimg.cc/sB0YjHqD)

(https://i.postimg.cc/8JJhjBgd/3-A00-F4-C3-10-E3-4-BE0-9-E76-E587-D7-D6-AB0-E.jpg) (https://postimg.cc/8JJhjBgd)

(https://i.postimg.cc/cgrcfGwn/9-D2-C2-F41-620-F-4-D44-B36-C-03-C5219314-E7.jpg) (https://postimg.cc/cgrcfGwn)

(https://i.postimg.cc/DJ91sJ79/DA782-E2-B-B70-B-4777-BF03-175-A357-AE2-B3.jpg) (https://postimg.cc/DJ91sJ79)

(https://i.postimg.cc/RNzcZHsf/FBCE142-C-330-E-4-CD9-A44-A-C352-E150018-F.jpg) (https://postimg.cc/RNzcZHsf)



Tijdens het aantrekken van de achterasmoeren trapte ik door de rem heen :-? Gaatje in remleiding, en geen spatje roest erop. Nadat hij gekeurd is gaat echt alles eraf, was ik al van plan maar dit bevestigd het nog maar eens..

Op dit moment staat hij bij VW Bus Brothers voor wat kleine laswerkzaamheden en revisie van de fuseepennen, zat erg veel speling op. Ook heb ik weer een zooitje onderdelen binnengekregen: 4 schokdempers, voorwiellagers, alles voor de revisie van de fuseepennen. Als de bus terug is monteer ik dat en is ie bijna klaar voor de RDW. Wordt vervolgd!


Titel: Re:15 raams ‘75 uit Brazilie
Bericht door: Rob op Oktober 18, 2019, 21:20:26
lekker bezig als je het mij vraagt, je zult iig wel op tijd klaar zijn voor komend seizoen :D


Titel: Re:15 raams ‘75 uit Brazilie
Bericht door: Splitrazor op Oktober 18, 2019, 21:54:44
Het streven is voor het einde van het jaar een kenteken. Dan de onderkant kaal, blok eruit en in de RX, en technisch opbouwen. (Remmerij incl leidingen, de rest zoals schokdempers, lagers enz. is al vervangen dan). Blok checken, indien redelijk eerst rijden voor ik het blok en de bak aanpak. Als allerlaatste eventueel de buitenkant.


Titel: Re:15 raams ‘75 uit Brazilie
Bericht door: Splitrazor op Oktober 25, 2019, 10:09:03
Gisteren weer lekker bezig geweest met de bus. Begonnen met het monteren van de spindels. Hiervan is alles vernieuwd. Dit heb ik wel uitbesteed ivm het benodigde gereedschap.

(https://i.postimg.cc/G9s3CRQc/33-FAEC69-7-E7-A-42-EE-8-A48-BEC74-B43-CA89.jpg) (https://postimg.cc/G9s3CRQc)

(https://i.postimg.cc/F75rF6W0/AAF739-DA-491-B-403-B-AB3-A-D494-EA5437-D9.jpg) (https://postimg.cc/F75rF6W0)

(https://i.postimg.cc/tnP9tdT1/B557-CA89-1747-4983-8-E37-93355838058-F.jpg) (https://postimg.cc/tnP9tdT1)

(https://i.postimg.cc/hfLSX066/D09-C5-AE6-6-C98-4287-8962-6-ECF25-E36868.jpg) (https://postimg.cc/hfLSX066)


Zoals jullie kunnen zien was het hard nodig. De naaldlagers waren ingeslagen in de linkpin ::D

(https://i.postimg.cc/BLThTX3S/A1-A1736-F-8-EFC-47-A6-BE3-B-7-D05-CEDD36-A2.jpg) (https://postimg.cc/BLThTX3S)

(https://i.postimg.cc/zHqx08Dn/CA2-D2382-6-D72-4665-96-BA-8-D9-AC276-DA56.jpg) (https://postimg.cc/zHqx08Dn)

(https://i.postimg.cc/14S79c0f/FCF6-BD3-D-4-EDD-44-DE-A0-A8-C53-BDE80631-C.jpg) (https://postimg.cc/14S79c0f)

Opbouw wel zelf gedaan:

(https://i.postimg.cc/HjL54rd6/1-FAF21-A3-346-B-492-A-9405-33-DFA2-C532-FF.jpg) (https://postimg.cc/HjL54rd6)

(https://i.postimg.cc/RWwnVfLZ/300-F6930-DA49-4-E9-E-88-B0-77-DE46823-AB9.jpg) (https://postimg.cc/RWwnVfLZ)

(https://i.postimg.cc/nCjDgNs7/37-CD8-B12-3510-41-CC-A90-E-97559-A4-AF6-A2.jpg) (https://postimg.cc/nCjDgNs7)

(https://i.postimg.cc/ZBwNzSFP/82717-F31-9-A88-4-F9-E-A6-FE-2-CA66-E8-D1612.jpg) (https://postimg.cc/ZBwNzSFP)

(https://i.postimg.cc/Yh5WH8gP/BDA71-DBE-6-B76-41-A8-9-A1-B-BA92-B1-B407-F8.jpg) (https://postimg.cc/Yh5WH8gP)

(https://i.postimg.cc/RqbtPv04/BE146278-1-B1-C-4720-894-A-6-F8-F9-EAF172-B.jpg) (https://postimg.cc/RqbtPv04)

Ankerplaten gereinigd en remcupjes/cilinders/zuigers schoongemaakt en opnieuw ingevet:

(https://i.postimg.cc/f32H56tF/45-D75143-AC1-C-418-A-B154-6-D5921335-D47.jpg) (https://postimg.cc/f32H56tF)

(https://i.postimg.cc/rD9ZRd8q/4-FBC9-A29-9-CC4-4-FEB-99-E7-277599-BA67-E5.jpg) (https://postimg.cc/rD9ZRd8q)

(https://i.postimg.cc/5HN7Bx0L/C1-A2-ED61-02-D0-46-E9-AFAA-33-AA9-F113-EA1.jpg) (https://postimg.cc/5HN7Bx0L)

Gelijk de wiellagers voorzijde vervangen, één was hoorbaar:

(https://i.postimg.cc/ZCwJPqYx/086-A7-D9-C-0159-46-DF-B7-EA-013-E731-CB3-BE.jpg) (https://postimg.cc/ZCwJPqYx)

(https://i.postimg.cc/svjVZWz2/A7644486-118-D-4-DFE-B1-FF-EE68993-BD14-B.jpg) (https://postimg.cc/svjVZWz2)

Zoals eerder gezegd trapte ik door een remleiding heen tijdens het vastzetten van de moer van de achteras, dus gelijk nagemaakt en vervangen:

(https://i.postimg.cc/mtt5qZNw/45-FEAE9-F-EC6-A-4765-98-C7-630586080-D04.jpg) (https://postimg.cc/mtt5qZNw)

Nieuwe gasgevulde schokdempers:

(https://i.postimg.cc/gnCNTV0z/FD6785-B0-582-E-49-C4-8-FC0-0741-A5-E4-F99-C.jpg) (https://postimg.cc/gnCNTV0z)

En toen was het 23.30 en vond ik het mooi geweest ::D









Titel: Re:15 raams ‘75 uit Brazilie
Bericht door: JT1 op Oktober 25, 2019, 17:08:13
Mooie update. Hoop dat je je planning gaat halen en het hier blijft delen 8-)


Titel: Re:15 raams ‘75 uit Brazilie
Bericht door: Splitrazor op Oktober 25, 2019, 22:26:38
Ik blijf het zeker delen! Ik heb zelf ook ontzettend genoten van alle verhalen hier op het forum ( ik geniet nog steeds). Ik hoop dat het forum weer wat levendiger wordt 8-)


Titel: Re:15 raams ‘75 uit Brazilie
Bericht door: EeVeeWee op Oktober 25, 2019, 23:37:12
Altijd lekker die progressie, maar wat stop je vroeg.  ::D :tongue3:


Titel: Re:15 raams ‘75 uit Brazilie
Bericht door: Splitrazor op Oktober 26, 2019, 00:11:40
 ::D ::D ::D

Apk waardig nadert he.. haha!


Titel: Re:15 raams ‘75 uit Brazilie
Bericht door: Airbus op November 13, 2019, 12:43:29
Mooi project! Lekker bezig


Titel: Re:15 raams ‘75 uit Brazilie
Bericht door: Splitrazor op December 02, 2019, 18:45:18
Zo, afspraak bij de RDW is gemaakt, ik mag 20 december!
Op dit moment wordt hij gelast, daarna nog wat kleine dingen: andere banden, motor en koplampen afstellen, ventilator voor het raam monteren, remmentest en alles nalopen. Hopen dat ik groen licht krijg bij de RDW ::D kan ie daarna uit elkaar!


Titel: Re:15 raams ‘75 uit Brazilie
Bericht door: JT1 op December 02, 2019, 19:34:22
Succes dan maar de 20e :thumbsup:


Titel: Re:15 raams ‘75 uit Brazilie
Bericht door: Splitrazor op December 02, 2019, 20:58:49
 ::D Dank je wel! Moet goed komen :thumbsup:


Titel: Re:15 raams ‘75 uit Brazilie
Bericht door: Splitrazor op December 20, 2019, 13:24:32
Nederland is weer een spijlbus op kenteken rijker! Vanmorgen bij de RDW geweest :thumbsup: Had een hele relaxte keurmeester. Nu kan het klussen echt beginnen!


Titel: Re:15 raams ‘75 uit Brazilie
Bericht door: Ron op December 20, 2019, 19:51:20
GEFELICITEERD !!  :wav:


Titel: Re:15 raams ‘75 uit Brazilie
Bericht door: Area51 op December 20, 2019, 19:52:31
Kijk, dat is goed om te horen!


Titel: Re:15 raams ‘75 uit Brazilie
Bericht door: JT1 op December 20, 2019, 20:38:30
Gefeliciteerd 8-)


Titel: Re:15 raams ‘75 uit Brazilie
Bericht door: stephen op December 21, 2019, 13:52:13
Top!!

Gefeliciteerd, en succes met je verdere plannen  8-)


Titel: Re:15 raams ‘75 uit Brazilie
Bericht door: Splitrazor op December 22, 2019, 20:29:57
Bedankt mannen! Is nog een apart verhaal, wat ik binnenkort zal delen!


Titel: Re:15 raams ‘75 uit Brazilie
Bericht door: Airbus op December 23, 2019, 13:44:20
Top van harte!

Dat was het bij mij toen ook haha  :-D


Titel: Re:15 raams ‘75 uit Brazilie
Bericht door: Bianca & Dimitri op December 24, 2019, 15:35:45
Geen problemen met het bouwjaar gehad? Ik heb altijd gedacht dat na 10-1973 het moeilijker / onmogelijk is om een spijlbus op nederlandskenteken te krijgen ivm typegoedkeuringen.


Titel: Re:15 raams ‘75 uit Brazilie
Bericht door: Splitrazor op December 26, 2019, 13:10:33
@ Airbus: o echt? Wat was er bij jou?
@Bianca en Dimitri: dat is helemaal geen probleem meer. Voertuigen moeten nu voldoen aan de regeling permanente eisen van de apk. Bij een kentekenkeuring moet je dus alleen voldoen aan de apk eisen van dat bouwjaar.

Goed, hier mijn verhaal. S’ochtends aangekomen bij de RDW natuurlijk eerst melden. Ik moest er vroeg zijn en was de eerste. De keurmeester stond buiten zijn bakkie koffie te drinken en ik gaf hem zijn werkorder die ik mee kreeg bij de balie.. Eerst moest de bus worden gewogen buiten. Vervolgens mocht ik hem op een van de banen rijden.

Ik moest de bus stilzetten vlak voor de smeerput. De keurmeester opent de motorklep, schrijft het motornummer en chassisnummer op zijn werkorder en kijkt eens rond in de motorruimte. Ik wilde 18.2 platen en wist dat je dat van te voren aan moest geven. Tussendoor zegt hij ‘daar kijken we zo even naar’.

Hij staat op, loopt naar de voorkant en checkt de gordels op de voorbank. Loopt vervolgens door naar de cargodeuren en lijkt de bulkhead te checken. Ik dacht nog waar is dat goed voor? Maar goed, hij is de keurmeester dus laat maar..

Ondertussen was er op de baan links een andere auto aangeschoven waar de keurmeester die daarmee bezig was iets niet helemaal snapte. Hij riep ‘mijn’ keurmeester en die ging kijken naar iets in de motorruimte. Ze liepen samen naar een kantoor. Dat duurde een minuut of 20, ik zei nog tegen mn schoonvader die mee was dat ze aardig uitliepen en dat ik nou toch wel benieuwd was..

De keurmeester komt uiteindelijk zijn kantoor uit met een a4. Ik moest de koplampen aanzetten. Ik denk wat is hij nu van plan? Zegt ie ik kijk even of je de europese koplampen hebt :-k Apart want dat staat gewoon in het glas dacht ik nog. Zet de lampen maar uit zegt hij. Ik doe ze uit en hij zegt je kan hem opladen. Ik zit helemaal in het proces in mn gedachten dus ik vraag hoe ver (de smeerput op, daar stond ie nog steeds voor namelijk)... Zegt ie nee, op de kar.. Het duurde even voordat dat binnenkwam haha.. ik zeg op de kar? ‘Ja, ik heb er een typegoedkeuring aan gehangen (!) en de platen zijn ook geregeld.. de apk kan je dan later doen, kan je eerst lekker klussen’.. fijne feestdagen..

Wauw.. jullie begrijpen dat ik als een klein kind naar huis ging! Wat een topper die man!! ::D


Titel: Re:15 raams ‘75 uit Brazilie
Bericht door: Ferdi op December 26, 2019, 23:23:43
Da's gaaf zeg!
Maar dan ben je nog wel verplicht om hem bij de RDW te laten apk keuren omdat hij buiten de eu komt toch?

Ik heb die van mij thuis in de schuur laten labelen daar werd ook alleen naar het chassisnummer gekeken en naar de motor en hij maakte nog een foto van het kenteken boekje er hangt nu een VIN Label onder het dashboard,later ga ik naar de RDW en dan word het label verwijderd en krijg ik een kenteken als het goed is die van mij is een Oostenrijkse bus...

Gr. Ferdi


Titel: Re:15 raams ‘75 uit Brazilie
Bericht door: Splitrazor op December 27, 2019, 00:05:31
Nee, met kenteken kan ie overal gekeurd worden  ::D

Jouw geval snap ik, is een europese bus, dan kan dat inderdaad :thumbsup: De mijne komt uit Brazilie.. Dan kan het normaal gesproken niet anders dat hij gekeurd moet worden voor een kenteken..


Titel: Re:15 raams ‘75 uit Brazilie
Bericht door: EeVeeWee op December 27, 2019, 12:03:47
Geweldig dat het gelukt is!  ::D
Het is een soort loterij bij de RDW, ik was vooraf dan ook behoorlijk nerveus hoe het zou verlopen.
Ik heb vooraan schijfremmen met rembekrachtiger gemonteerd en had al van iemand gehoord dat het bij zijn importkeuring niet geaccepteerd werd, omdat het niet bij de typekeuring van het bouwjaar past.
Daarbij heb ik een T2 achterwielophanging in mijn T1 gelast, dus ik moet er niet aan denken dat dit afgekeurd zou worden.... :-?
Toen de RDW medewerker in de smeerkuil verdween en daar een tijd verbleef, begon het nog meer te kriebelen.
Helemaal toen hij er een collega bij riep, toen kreeg ik het toch wel wat benauwd.
Vijf minuten later werd ik er bij geroepen en bleken ze onder de indruk van hoe nieuw alles er uit zag, dat liet hij zijn collega zien.
De onbekende code van de motor bleek ook geen probleem, hij heeft gewoon de standaard 1500 cc ingevuld.
Je kunt je mijn blijdschap na afloop dan vast wel voorstellen.

(https://lh3.googleusercontent.com/3p_a5wkMAdrg2SFZwAtldFCtq-dLvIqLcQX7j28Aaj0M9USBSuFt9x5MPQEqGFbIfxCaIagRTFquFbSdYSgkeBED7WLY1puqAUsdWqvtJQeUONN9Q3o4GWLH2hWytkhEArIYzKpXN9D41dd7FW9y6DqR6Z1myiBQZ_RDEDY2rNBa3icyvvoBceMO2EtPU1UdWA7pl0y5g2f0Zyi8ePAP0FSpIqNx9Lqf_PCWS93TK4iVtDjCyOz5xsZWtVr2iXmKthBgBKLdBZeR_Hv2Y4nj6R481_RxCin0nHoT3SbgaacI3-8zBbB_3TpOFjB7Ed7LJU9LNJt2oyc9d30vOjSwOWG9p9vQnu4dSUPEAHDntl2QAbdT8E1sHEERs-USMuIk5IpZ1i-9CvmxX3WVR3yyXTvKCa4Jj3MBcJCDnYbiKGp3XyDjJcZzvGw5ewkdx1AHtVnb4MozTNpKR-ryGMq_-P4e-tQkSX-PZCLHWiYiQI21FvY4QsvF8ym_Jz5coQHg7UMNhZ57AWpgPofYbF5SYbxvYRy1NZDKCdNwznnGLHPIYZyQABIvP6Vr59wyXN6-EkGuOcX2ivjlDPy3GWHzM3ihbY3Ag5Df1BGT2PM8nT5i3-_nYG-VTjlGfWqk1VS4Q5kdeMHvudl8zvGXwBYwi7Dm6BIF3Du70BpTWPAZ5Gbh5RDbGe3BM_eYK5mh7dh1sfXrK_T0IEPWXIa5Gcr5zg6tO8J7H2lPp2XUGoHLxIylpo0=w944-h708-no)


Titel: Re:15 raams ‘75 uit Brazilie
Bericht door: Splitrazor op December 27, 2019, 12:56:07
Haha jazeker kan ik dat! Nu heb ik ook geen haast meer, en kan ie lekker uit elkaar op mn gemak en naar gelang de geldstroom ::D


Titel: Re:15 raams ‘75 uit Brazilie
Bericht door: Splitrazor op Januari 05, 2020, 22:58:56
Nou, weer ff een update, zoveel wordt er niet meer gepost dus zal alles welkom zijn, zelfs van een Braziliaan ::D

Nadat de vooras in oktober-november was aangepakt door vw bus brothers, hebben zij daarna ook het laswerk voor me gedaan. Het viel op zich mee, maar ik wilde wel alles gelast hebben. Beperkte zich eigenlijk tot 2 outriggers, stukje bodem bij de middenbank bevestiging, de accubak en de moeren van de voorasbevestiging. Ook was op verschillende plekken niet om de 2 cm geproplast, dus dat ook mee laten pakken. Voornamelijk op het chassis en de dorpels.

(https://i.postimg.cc/SnpLLtGB/15-C6295-F-8926-42-C2-85-BB-F5-C92-CA8944-E.jpg) (https://postimg.cc/SnpLLtGB)

(https://i.postimg.cc/4mpV3QTB/1-FC93-C96-890-A-4-CCD-9-BC0-EF5-C66-FBC89-E.jpg) (https://postimg.cc/4mpV3QTB)

(https://i.postimg.cc/kVTxmMdC/29-C5-AB55-4236-441-D-9-D1-D-F6-E487-DA6798.jpg) (https://postimg.cc/kVTxmMdC)

(https://i.postimg.cc/zHgWKnHD/4915219-C-9781-44-B8-B212-40-DA5821-EBBD.jpg) (https://postimg.cc/zHgWKnHD)

(https://i.postimg.cc/c6gfpNkq/5-C2-CE85-E-0-D5-E-43-A1-8277-C1-D46-AC36-A1-A.jpg) (https://postimg.cc/c6gfpNkq)

(https://i.postimg.cc/Cdz4w81Q/5-CA62-D6-E-96-F3-4-FE1-B309-63-AD1-A137-C14.jpg) (https://postimg.cc/Cdz4w81Q)

(https://i.postimg.cc/gwzvQXQ4/6460-C2-A0-389-F-4078-BEA1-4-D1-F08719-AB5.jpg) (https://postimg.cc/gwzvQXQ4)

(https://i.postimg.cc/qhg2Mfk3/7-D67-E783-0-A5-B-4449-9-BE8-FBF0761-C2763.jpg) (https://postimg.cc/qhg2Mfk3)

(https://i.postimg.cc/ZWZ3vvbZ/B7-E37-F25-809-B-4-ED0-A28-B-5-B477-B8-DE2-CA.jpg) (https://postimg.cc/ZWZ3vvbZ)

(https://i.postimg.cc/Sn76g7TJ/C4-E74-BD8-8940-4282-9-F30-079-E2980043-A.jpg) (https://postimg.cc/Sn76g7TJ)

(https://i.postimg.cc/r0bxDhmY/DDD3-A93-E-7272-4665-A6-CD-5-C896-EF02905.jpg) (https://postimg.cc/r0bxDhmY)

(https://i.postimg.cc/Z02xnqvK/E36-CF4-D6-8968-49-A0-9-AA7-2400-B581188-C.jpg) (https://postimg.cc/Z02xnqvK)

(https://i.postimg.cc/KK8MJX3H/FF3-AF5-F6-44-C3-45-AF-9057-CCA3368-FE152.jpg) (https://postimg.cc/KK8MJX3H)

(https://i.postimg.cc/gwt67Mvk/255930-E3-F0-EA-4-EAD-BC49-363-E897-F75-FA.jpg) (https://postimg.cc/gwt67Mvk)

(https://i.postimg.cc/PNg1hF0C/3690-A5-EB-E4-AB-4796-A5-E7-97087-D0178-F0.jpg) (https://postimg.cc/PNg1hF0C)

(https://i.postimg.cc/3kBGXrNG/DCDB75-B3-FF43-4056-A032-7-DD04726-CD28.jpg) (https://postimg.cc/3kBGXrNG)




Titel: Re:15 raams ‘75 uit Brazilie
Bericht door: Splitrazor op Januari 05, 2020, 23:06:08
En vandaag maar ff verdergegaan met de plannen nu ik een kenteken heb.
Ff een tijdelijke bescherming voor de roestduivel:


(https://i.postimg.cc/F1TCFmNT/17850714-991-C-4258-B141-1-AD72789587-A.jpg) (https://postimg.cc/F1TCFmNT)

(https://i.postimg.cc/YjrywjK4/A00-EEC00-7580-4386-BD08-44369565-B682.jpg) (https://postimg.cc/YjrywjK4)

Voorbereiding om de motor te demonteren:

(https://i.postimg.cc/K1SPxsk9/FF206187-39-D0-4929-86-CD-EF9-A44-D3368-C.jpg) (https://postimg.cc/K1SPxsk9)

Tank aftappen:

(https://i.postimg.cc/Cn8R2SNw/8-D716359-8-B58-4-D81-84-BA-46540141979-F.jpg) (https://postimg.cc/Cn8R2SNw)

En motortje eruit:

(https://i.postimg.cc/w1MpxFCm/F50014-FB-D0-F8-40-A5-BEFE-FBE35-C9-CA780.jpg) (https://postimg.cc/w1MpxFCm)

Wat opvalt is dat er tot nu toe helemaal niets vastgerot zit.. zal het maar gelijk  afkloppen ::D

Tot zover! Aankomende week is de achteras aan de beurt.


Titel: Re:15 raams ‘75 uit Brazilie
Bericht door: JT1 op Januari 06, 2020, 08:30:16
Mooie vorderingen, mooi blijven posten :-D


Titel: Re:15 raams ‘75 uit Brazilie
Bericht door: EeVeeWee op Januari 06, 2020, 15:56:59
Hopelijk had je goede prijsafspraken bij Bus Brothers gemaakt.
Dat zijn mooie vorderingen inderdaad!


Titel: Re:15 raams ‘75 uit Brazilie
Bericht door: Splitrazor op Januari 06, 2020, 21:43:52
Mooie vorderingen, mooi blijven posten :-D

Dank je, ga ik doen!  :thumbsup:


Titel: Re:15 raams ‘75 uit Brazilie
Bericht door: Splitrazor op Januari 06, 2020, 21:45:20
Hopelijk had je goede prijsafspraken bij Bus Brothers gemaakt.
Dat zijn mooie vorderingen inderdaad!

Yes, dat is prima gelukt! En die vorderingen moeten he :icon_smile: wil er echt geen uitlopend meerjarenplan van maken haha


Titel: Re:15 raams ‘75 uit Brazilie
Bericht door: JT1 op Januari 07, 2020, 17:42:34
Dat wil ik ook niet maar stiekem duurt het al weer jaar of zes :tongue3:


Titel: Re:15 raams ‘75 uit Brazilie
Bericht door: Splitrazor op Januari 07, 2020, 19:26:20
 ::D ::D ::D ik probeer positief te denken. Ik heb echter geen deadlines hoor haha


Titel: Re:15 raams ‘75 uit Brazilie
Bericht door: EeVeeWee op Januari 07, 2020, 22:06:49
::D ::D ::D ik probeer positief te denken. Ik heb echter geen deadlines hoor haha

Heel verstandig!
Ik heb ook nooit met deadlines gewerkt en dat is me heel goed bevallen.
In de praktijk zit het wel eens tegen, maar dat boeit helemaal niet als je gewoon de tijd ervoor neemt.
Dan is het gewoon een nieuwe uitdaging.  :-D


Titel: Re:15 raams ‘75 uit Brazilie
Bericht door: Splitrazor op Januari 07, 2020, 22:25:16
Zeker waar Eric!
Maar het verlangen om te rijden is erg groot he 8-)


Titel: Re:15 raams ‘75 uit Brazilie
Bericht door: Airbus op Januari 08, 2020, 09:27:46
Mooi werk, ben nu ook bezig met de achterhoeken, het ziet er zo simpel uit, maar dat is het niet  ::D


Titel: Re:15 raams ‘75 uit Brazilie
Bericht door: Splitrazor op Januari 08, 2020, 18:34:22
Haha daarom heb ik het laten doen ::D


Titel: Re:15 raams ‘75 uit Brazilie
Bericht door: Splitrazor op Januari 11, 2020, 20:17:36
Middagje nuttig besteed door de achteras te demonteren. Lekker hoe simpel alles in elkaar zit bij zo’n bus 8-)

Begonnen met bakolie en reductiekasten aftappen. Vrijwel geen slijpsel op de aftappluggen :thumbsup:

(https://i.postimg.cc/PpWLjpdT/656-C8770-19-F1-4-A80-A4-F6-7752-FE9-FB5-BA.jpg) (https://postimg.cc/PpWLjpdT)

Olie stonk niet maar had een groene kleur, die als je er in roerde een zilveren waas kreeg :?:

(https://i.postimg.cc/34VtPqrP/6-E5503-C0-17-E2-4-E13-B156-5761-F6613-A73.jpg) (https://postimg.cc/34VtPqrP)

Iemand wel eens gezien?

En na het nodige voorwerk lag alles er onderuit:

(https://i.postimg.cc/HrvXZykN/81-EE211-C-171-D-4137-AB1-D-6772-DD0-AC64-E.jpg) (https://postimg.cc/HrvXZykN)

Van de week verder met het verwijderen van alle leidingen en kabelboom.


Titel: Re:15 raams ‘75 uit Brazilie
Bericht door: EeVeeWee op Januari 12, 2020, 09:39:33
Ga je reviseren en dezelfde ophanging terug plaatsten of kies je voor IRS?


Titel: Re:15 raams ‘75 uit Brazilie
Bericht door: Splitrazor op Januari 12, 2020, 15:37:26
Op dit moment kies ik voor nieuwe olie erin en terugplaatsen. De bak schakelde prima verder. Ik weet dat IRS een stuk beter rijd maar ik wil op dit moment niet verlagen, er komt geen raceblok in en wil het budget gebruiken voor het technisch in orde maken van de rest (remmen, schokdempers, leidingen, kabelboom, banden enz). Wellicht dat ik er later anders over denk. Ook moet de voorkant dan verlaagd worden en ik wil de bus eigenlijk technisch helemaal in orde hebben en gaan rijden voordat ik aan ‘luxeproblemen’ ga beginnen  ::D


Titel: Re:15 raams ‘75 uit Brazilie
Bericht door: EeVeeWee op Januari 12, 2020, 18:00:23
Op dit moment kies ik voor nieuwe olie erin en terugplaatsen. De bak schakelde prima verder. Ik weet dat IRS een stuk beter rijd maar ik wil op dit moment niet verlagen, er komt geen raceblok in en wil het budget gebruiken voor het technisch in orde maken van de rest (remmen, schokdempers, leidingen, kabelboom, banden enz). Wellicht dat ik er later anders over denk. Ook moet de voorkant dan verlaagd worden en ik wil de bus eigenlijk technisch helemaal in orde hebben en gaan rijden voordat ik aan ‘luxeproblemen’ ga beginnen  ::D

Verlagen hoeft niet perse met IRS, maar ik begrijp heel goed dat je dit soort keuzes moet maken als je geen oneindig budget hebt.  :-D


Titel: Re:15 raams ‘75 uit Brazilie
Bericht door: Splitrazor op Januari 12, 2020, 19:32:01
Budget is vaak hetgeen je wat afremt in je keuzes ja.. Helaas ::D

Is het niet zo dat je met IRS lager komt te liggen? Vandaar dat ik zei dat de voorkant dan ook moest.


Titel: Re:15 raams ‘75 uit Brazilie
Bericht door: EeVeeWee op Januari 12, 2020, 20:00:59
Budget is vaak hetgeen je wat afremt in je keuzes ja.. Helaas ::D

Is het niet zo dat je met IRS lager komt te liggen? Vandaar dat ik zei dat de voorkant dan ook moest.

Het wordt wel vaak gebruikt inderdaad, maar met de juiste Porsche 944 homokinetische koppelingen kun je toch weer een stuk hoger staan, net iets lager dan standaard:
(https://www.thesamba.com/vw/gallery/pix/174201.jpg)


Titel: Re:15 raams ‘75 uit Brazilie
Bericht door: Splitrazor op Januari 12, 2020, 20:18:52
Ah dat wist ik niet. Heerlijk gezicht zo mooi in de verf en schoon. Daar ga ik me eerst op richten nu.


Titel: Re:15 raams ‘75 uit Brazilie
Bericht door: Airbus op Januari 13, 2020, 07:55:44
Ook achter de balkjes dan he?  :laughing11:

Ik moest indd flink moeite doen om de IRS knap laag te krijgen  :-P


Titel: Re:15 raams ‘75 uit Brazilie
Bericht door: Splitrazor op Januari 13, 2020, 19:28:40
Haha ja overal waar ik maar ff bij kan wordt schoon en gecoat ::D hoop dat de kit houdt over de rx5 en onder de rx10.. caprotech zegt me een proefstukje te maken..


Titel: Re:15 raams ‘75 uit Brazilie
Bericht door: Splitrazor op Januari 17, 2020, 16:14:27
Deze week niet veel gedaan tot nu toe, wel een onmisbare werkbank op de kop getikt:

(https://i.postimg.cc/zvdYfNX0/77177668-69-A3-454-A-A720-6272-E42-A7671.jpg)

Benutbare ruimte wordt steeds minder ::D


Titel: Re:15 raams ‘75 uit Brazilie
Bericht door: JT1 op Januari 17, 2020, 16:55:46
Moet erg goed kijken met zo'n kleine foto :-D

Maar idd werken op de juiste hoogte is beter voor de rug.


Titel: Re:15 raams ‘75 uit Brazilie
Bericht door: Splitrazor op Januari 17, 2020, 18:21:19
Haha je moet er ff op klikken, wordt ie groot! :-D


Titel: Re:15 raams ‘75 uit Brazilie
Bericht door: JT1 op Januari 17, 2020, 20:53:14
Lijkt mijn bus wel op de poster op de achtergrond ::D


Titel: Re:15 raams ‘75 uit Brazilie
Bericht door: Splitrazor op Januari 17, 2020, 21:38:54
Die van jou was toch helemaal wit??


Titel: Re:15 raams ‘75 uit Brazilie
Bericht door: JT1 op Januari 17, 2020, 22:02:44
Yes helemaal L87 inderdaad. Maar wanneer de foto klein is zie ik dat niet zo goed :-"


Titel: Re:15 raams ‘75 uit Brazilie
Bericht door: Splitrazor op Januari 17, 2020, 22:22:41
Haha erop klikken dan! ::D


Titel: Re:15 raams ‘75 uit Brazilie
Bericht door: Splitrazor op Januari 19, 2020, 09:51:33
Toch gisteren nog een gaatje kunnen vinden om lekker wat aan de bus te kunnen doen. Het is vooral voorbereiden om de bodem te kunnen gaan kaal maken voor de coating met de RX producten. Nu de bak en de achteras eruit is, kon ik de achterste remleidingen, benzineleiding vanaf de tank en remverdeler verwijderen. Daarna de handremkabels, koppelingskabel en gaskabel.

(https://i.postimg.cc/WdbzJdJ3/5-C7637-B4-4753-433-D-9599-E0-C88-D41-A662.jpg) (https://postimg.cc/WdbzJdJ3)

En dan wordt het kontje al lekker leeg  ::D

(https://i.postimg.cc/Fdg1L3GY/DB1-D18-E3-FDD1-42-FD-BA29-2-B0-EA6-DC669-B.jpg) (https://postimg.cc/Fdg1L3GY)

Daarna was de kabelboom aan de beurt. Ik heb hier veel verhalen gelezen over kabelbomen die er niet ‘heel’ uit wilden komen, en dan met name bij de knik in het achterste chassisstuk. Met dit in mijn achterhoofd toch de kabelboom zo goed en zo kwaad als het mogelijk was met tywraps bij elkaar gebonden voor een zo ‘recht’ mogelijke (broze) kabelboom en een zo soepel mogelijke geleiding uit het chassis. Daarna een touwtje gebonden aan het achterste stuk ter voorbereiding van de montage van de nieuwe kabelboom in een verre, verre toekomst ::D

Broos en oud:

(https://i.postimg.cc/Ln4vhVvZ/1-FA33150-2474-408-E-A8-A1-33-B3-FB92-EA79.jpg) (https://postimg.cc/Ln4vhVvZ)

(https://i.postimg.cc/DSHcj3hq/27-B1-FD39-4703-4-DAF-A2-A9-A42-B5-D29-B072.jpg) (https://postimg.cc/DSHcj3hq)

(https://i.postimg.cc/JGTxXBdY/46511-DD2-B63-F-4-B61-85-D3-947-CDA2616-F5.jpg) (https://postimg.cc/JGTxXBdY)

(https://i.postimg.cc/nsmGNSVN/5041448-A-B82-D-4770-BF51-A244-CF8048-CA.jpg) (https://postimg.cc/nsmGNSVN)

(https://i.postimg.cc/ZWCcxKGb/B0698117-BD34-4-B11-AFFA-EFE8-EDF21-E20.jpg) (https://postimg.cc/ZWCcxKGb)

Uiteindelijk toch heel eruit kunnen krijgen:

(https://i.postimg.cc/y3DdrtsZ/9-EAE4-A6-F-C0-A6-4-D17-8660-CA0911-B2-DD75.jpg) (https://postimg.cc/y3DdrtsZ)

En toen was het tijd om te stoppen. Afgelopen week heb ik Caprotech gemaild over de toepassing van de RX producten in combinatie met strijkkit. Zij zeggen eerst RX5, dan na goede droging de kit, en afronden met RX10. Ze adviseerden wel een proefstukje te maken. Dat is mijn leverancier nu aan het testen :thumbsup:

Volgende keer nog wat kleine dingen demonteren en dan kan het vieze werk beginnen   :-D lekker kaal maken!






Titel: Re:15 raams ‘75 uit Brazilie
Bericht door: Splitrazor op Januari 19, 2020, 10:05:14
Ik heb wel nog een vraagje aan jullie: wat kitten jullie allemaal af? Sowieso de lasnaden en de naden waar dubbel plaatwerk op elkaar komt natuurlijk. Maar bijvoorbeeld de proplassen van het chassis? En onderkant dorpels? Of waar de dorpels tegen de bodemplaat komen?

Dus dit (Kier onderkant chassis):

(https://i.postimg.cc/svQxPMjD/image.jpg) (https://postimg.cc/svQxPMjD)

Of dit:

(https://i.postimg.cc/23BN2hZJ/image.jpg) (https://postimg.cc/23BN2hZJ)

Dus de naad tussen de dorpel en bodemplaat en de onderste naad waar de binnenste en buitenste dorpelstukken aan elkaar zitten..


Titel: Re:15 raams ‘75 uit Brazilie
Bericht door: EeVeeWee op Januari 19, 2020, 18:02:46
Ik heb wel nog een vraagje aan jullie: wat kitten jullie allemaal af? Sowieso de lasnaden en de naden waar dubbel plaatwerk op elkaar komt natuurlijk. Maar bijvoorbeeld de proplassen van het chassis? En onderkant dorpels? Of waar de dorpels tegen de bodemplaat komen?

Dus dit (Kier onderkant chassis):

Dus de naad tussen de dorpel en bodemplaat en de onderste naad waar de binnenste en buitenste dorpelstukken aan elkaar zitten..

Ik heb vrijwel alle naden dicht gekit die ik tegen kwam.
Sowieso liggen mijn bodemplaten ruim in de kit op de dwarsbalkjes, dan kan er ook geen vuil en water tussen komen.  ::D


Titel: Re:15 raams ‘75 uit Brazilie
Bericht door: Splitrazor op Januari 19, 2020, 21:04:57
Top!

Duidelijk, dank je wel Eric!


SimplePortal 2.3.2 © 2008-2010, SimplePortal