Spijlbussen.nl

Spijlbus techniek => Achteras => Topic gestart door: Airbus op November 18, 2011, 11:53:05



Titel: Veerplaten inslijpen, vs nokje weghalen torsie behuizing..
Bericht door: Airbus op November 18, 2011, 11:53:05
Hey,

Ik zie veel mensen die laag gaan de veerplaten wat inslijpen, maar dat lijkt mij dat de bus erg zenuwachtig wordt aan de achterkant?
(dat heb ik al gehoord van sommige kever rijders)

Nu zie ik soms dat het nokje van de torsieas behuizing word weggehaald.. iemand hier ervaring mee in nl?
Dit dient toch alleen als veerplaat stopper?

(http://kustomcoachwerks.com/drop_box/dfas4%20(8).jpg)
(Foto van een bus van KCW ter verduideling wat ik bedoel)

Verstelbare veerplaten is even geen optie op mijn bus.. dan moet ik weer alles ombouwen..
Ik heb nu ingekorte bus veerplaten en SA adapters er tussen met de plaatjes...


Titel: Re:Veerplaten inslijpen, vs nokje weghalen torsie behuizing..
Bericht door: T1m op November 18, 2011, 12:01:55
Goeie Udo,

ik zat hier van de week ook naar te kijken en vroeg me af wat de voors en tegens zijn...

hoop dat iemand hier wat ervaring mee heeft of gewoon een goed onderbouwt verhaal.

we wachten af.


Titel: Re:Veerplaten inslijpen, vs nokje weghalen torsie behuizing..
Bericht door: the bus driver op November 18, 2011, 12:25:04
Het nokje wegslijpen kan, alleen is dit moeilijker om terug te zetten.
De veerplaten worden idd bij lage bussen altijd ingeslepen, ik heb met mijn "ingeslepen" veerplaten +10000 km gereden (in een veel zwaardere bus dan eender welke andere gemiddelde bus!!) en ik voel niets noppes verschil!! Ken eerlijk gezegd ook niemand die daar last van heeft..

Maar je ik begrijp wel dat Kever rijders daar veel van weten ?? :-?  wss slingert de versnellingsbak dan ook nr links en rechts   #-o   :laughing11:



Zolang je het niet extreem inslijpt kan het geen kwaad .


Titel: Re:Veerplaten inslijpen, vs nokje weghalen torsie behuizing..
Bericht door: volksfahrer.nl op November 18, 2011, 12:37:42
Ik heb 't nokje weggeslepen en verstelbare veerplaten welke ook al
een sprong in zich hebben.
Veel hoger als dat ik rij zal je niet gaan rijden denk ik omdat je wielen anders
positieve camber krijgt...... dus slijpen maar!!! :-D

(http://www.volksfahrer.nl/copper18/albums/userpics/10001/Resize_of_IMG_0045.jpg)


Titel: Re:Veerplaten inslijpen, vs nokje weghalen torsie behuizing..
Bericht door: Airbus op November 18, 2011, 12:40:35
Hi Stefan,

Thanks. Ja bij nader inzien waren de platen extreem ingeslepen... op die kevert
 
Hoe bedoel je nokje terug zetten? Om hem orgineel te maken? Of voor de keuring?

Ik heb zelf de orginele veerplaten al ingekort, en als ik zie hoe bol ze nu staan (met de bus op de krik)
Omdat ze al korter zijn zullen ze nu al per cm2 meer belast worden..

Hoeveel had jij ze ingeslepen? 2cm?

Thanks!

@ T1M  :-D 8-)

@ Erwin! (poste tijdens me reactie)

Oke, maar niet de hele rand weg? Of gaat hij daar langs?
Ik heb de bus voor nu even 1 tandje lager gezet, maar twijfel daar al aan  :-D


Titel: Re:Veerplaten inslijpen, vs nokje weghalen torsie behuizing..
Bericht door: T1m op November 18, 2011, 12:47:42
Veel hoger als dat ik rij zal je niet gaan rijden denk ik omdat je wielen anders
positieve camber krijgt...... dus slijpen maar!!! :-D

aangezien ik met kever IRS ga rijden zullen mijn wielen bij verlaging recht blijven.

waarvoor is de rand gemaakt, kan het kwaad om hem helemaal weg te slijpen?
of ga je dan al zo laag dat de wielkasten ook aangepast moeten worden?
want dat is voor mij een stap te ver..


Titel: Re:Veerplaten inslijpen, vs nokje weghalen torsie behuizing..
Bericht door: the bus driver op November 18, 2011, 14:31:47
@ Airbus

Idd,van plan bent ooit de bus weer origineel te maken..

Wat bedoel je met bol staan? getorst, schuin,.. ? zet er eens een foto bij.

Bij mij zijn ze denk ik ong 2,5cm ingeslepen.

@ T1m

Achter 3 tanden is echt laag genoeg wil je nog vooruit komen.. dat gaat ook perfect met een 185/65/15 maar heel veel lager moet het dan toch niet.. Ook ga je dan al mogen opletten met je "brug" onder de versnellingsbak..

Of de hele lip weg slijpen kwaad kan weet ik niet.. ik heb het wel al gezien bij een engelse bus..


Titel: Re:Veerplaten inslijpen, vs nokje weghalen torsie behuizing..
Bericht door: Airbus op November 18, 2011, 15:01:39
Ja oke dat is waar, ik bewaar nl alle orginele spullen als ik nog eens baja wil rijden...
Morgen dan maar een gaan puzzelen, heb nl me bus nu 1 tandje lager staan, maar me wielen zijn nog niet klaar.
Ik heb ook nog nooit me bus op ze wielen gezien met een blok erin. 


Sorry maar ik heb even geen betere foto, let ook niet op de oude schokbreker, deze is alleen voor de maatvoering..
(http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/112835.jpg)

Schokbreker ophanging gaat er ook af, en ga het net zoals Renka zijn schokbreker ophanging maken.. Deze gaat nu aanlopen en wringen als ik de bus laat zakken..


Titel: Re:Veerplaten inslijpen, vs nokje weghalen torsie behuizing..
Bericht door: sixpack op November 18, 2011, 15:12:12
Erg bekend ...


(http://www.volksforum.com/albums/files/1/1/DSC_0279.JPG)


Titel: Re:Veerplaten inslijpen, vs nokje weghalen torsie behuizing..
Bericht door: Airbus op November 18, 2011, 15:23:41
Ai! Hoe heb je dat opgelost? Door de steun te veranderen?

Thanks


Titel: Re:Veerplaten inslijpen, vs nokje weghalen torsie behuizing..
Bericht door: the bus driver op November 18, 2011, 15:50:49
Je bedoeld dat je veerplaten getorst zijn toch?

Moeilijk te zien op deze foto maar als daar idd nog een motor bij moet lijkt 't "zo" wel erg getorst..

Ik heb geen ervaring met deze ombouw maar dat er wat spanning op zit is vlgs mij wel normaal.



Titel: Re:Veerplaten inslijpen, vs nokje weghalen torsie behuizing..
Bericht door: Freezzr op November 18, 2011, 23:38:14
Zo komen je achterwielen toch ook naar binnen te staan?


Titel: Re:Veerplaten inslijpen, vs nokje weghalen torsie behuizing..
Bericht door: Airbus op November 20, 2011, 21:46:13
Zo net even in de mist, blokje net als Erwin ze bus recht gemaakt op de torsie behuizing.

En de 1e veerplaat 2 cm ingeslepen. Moet lukken nu.

Met 1 tandje staan indd de wielen te scheef, doel is 2 tandjes... Hopelijk krijg ik straks me nieuwe wielen er een beetje op...


Morgen avond de schokbreker beugel weghalen en een nieuwe maken...


Titel: Re:Veerplaten inslijpen, vs nokje weghalen torsie behuizing..
Bericht door: TopSun op November 24, 2011, 19:58:29
Moet mijn SA verstelbare veerplaten ook nog wat inslijpen, heeft iemand een foto van zo'n
ingeslepen veerplaat ??


Titel: Re:Veerplaten inslijpen, vs nokje weghalen torsie behuizing..
Bericht door: the bus driver op November 24, 2011, 23:03:54
maak ik morgen wel even


Titel: Re:Veerplaten inslijpen, vs nokje weghalen torsie behuizing..
Bericht door: TopSun op November 24, 2011, 23:14:12
maak ik morgen wel even

Helemaal Top man.

PS,
Wanneer kan ik de magneetplaat verwachten ??


Titel: Re:Veerplaten inslijpen, vs nokje weghalen torsie behuizing..
Bericht door: Airbus op November 25, 2011, 09:26:54
Ben benieuwd! Ik zal zsm mijn fotos hier ook posten..

iig kan hij nu zo ver inveren dat de naaf bijna in de kast zit (64-er dus hoge kasten  :-D)

Alleen de schokbreker kan ik dan niet kwijt  :-(


Titel: Re:Veerplaten inslijpen, vs nokje weghalen torsie behuizing..
Bericht door: Renka op November 25, 2011, 10:45:34
Ben benieuwd! Ik zal zsm mijn fotos hier ook posten..

iig kan hij nu zo ver inveren dat de naaf bijna in de kast zit (64-er dus hoge kasten  :-D)

Alleen de schokbreker kan ik dan niet kwijt  :-(

als je echt laag wilt komt er meer bij kijken dan je denkt (vertel mij wat, zie topic)

ik denk dat er bar weinig bussen verlaagd rond rijden met een goed werkende vering n schokbreker combo.

Het is iig niet iets wat je effe op een zaterdagmiddag fixt
hou vooral rekening met het feit dat de stand van de schokbreker meer wijzigt dan je op het eerst zou vermoeden, kijk met losse veerplaat en krik je wiel volledig op om de plek van het oog te zoeken!
succes Renka


Titel: Re:Veerplaten inslijpen, vs nokje weghalen torsie behuizing..
Bericht door: Berrie120 op November 25, 2011, 10:55:02
Ik heb ook de schokbreker bevestiging verzet, maar mijn veerplaat niet ingeslepen en geen nokje verwijderd ik heb hem gewoon wat voorspanning gegeven en dat gaat perfect ook met veel belading.


Titel: Re:Veerplaten inslijpen, vs nokje weghalen torsie behuizing..
Bericht door: the bus driver op November 25, 2011, 11:41:36

ik denk dat er bar weinig bussen verlaagd rond rijden met een goed werkende vering n schokbreker combo.

Het is iig niet iets wat je effe op een zaterdagmiddag fixt


Ben ik het toch echt niet met je eens.

Bij mij staat de bus soms toch erg laag (in vergelijking met andere bussen) en ik heb geen problemen met vering achter..? Te minste voor mijn gevoel is het niet anders.

Ik vindt jullie aanpassing ook allemaal wel erg dramatisch hoor voor een beetje verlaagd te rijden..? Mss dat het bij IRS wel moet ..?maar bij SAK ken ik alleen bussen die 3 tandjes en meer hebben die zware aanpassingen gaan maken..



Titel: Re:Veerplaten inslijpen, vs nokje weghalen torsie behuizing..
Bericht door: classic line op November 25, 2011, 11:50:08
ja bij irs moet dit zeker anders lopen je schokbrekers tegen de aandrijfhoezen en dat gaat niet lang goed


Titel: Re:Veerplaten inslijpen, vs nokje weghalen torsie behuizing..
Bericht door: Airbus op November 25, 2011, 11:55:06
Ieder geval is anders.. ik heb die plaatjes er tussen zodat ik met lange kever assen kan rijden...  als ik vermaakte kever assen had (dus met de kleine voet) dan had alles wel gepast.... 

ennuh Toen ik mijn bus 2 tandjes omlaag had gezet en hem (zonder motor) inveerde klape hij al op de nokken van de torsie behuizing..



Titel: Re:Veerplaten inslijpen, vs nokje weghalen torsie behuizing..
Bericht door: Renka op November 25, 2011, 12:17:37
bovendien zegt het aantal tandjes HELEMAAL niets, het hangt van je torsiestaven af hoeveel een bus onder belasting ddorzakt/inveert !

afgezien van de kwaliteit na gemiddeld 40 jaar of meer heb je ook nog verschillende specificaties torsiestaven ennuh, wie weet er zeker wat er nu inzit na al die jaren ( en verschilklende eigenaren )

meten is weten

bovendien zie ik heel veel mensen  met stevig verlaagde auto's en standaard lengte schokbrekers rijden  #-o

succes !


Titel: Re:Veerplaten inslijpen, vs nokje weghalen torsie behuizing..
Bericht door: TopSun op November 25, 2011, 18:51:56
maak ik morgen wel even

Stephan, vergeet je niet het fotootje, wil er morgen aan beginnen.
Alvast thanks.


Titel: Re:Veerplaten inslijpen, vs nokje weghalen torsie behuizing..
Bericht door: the bus driver op November 25, 2011, 20:32:54
(http://img3.imageshack.us/img3/2974/p1090305q.jpg)


Titel: Re:Veerplaten inslijpen, vs nokje weghalen torsie behuizing..
Bericht door: TopSun op November 25, 2011, 21:03:50
Wat is die ver ingeslepen, of lijkt dat zo ??
Is de voorste (korte) ook ingeslepen ???

Super bedankt man.


Titel: Re:Veerplaten inslijpen, vs nokje weghalen torsie behuizing..
Bericht door: the bus driver op November 25, 2011, 21:20:31
Ja beide anders loop je nog steeds aan he ;-)


Titel: Re:Veerplaten inslijpen, vs nokje weghalen torsie behuizing..
Bericht door: TopSun op November 25, 2011, 21:29:39
Dacht dat de voorste niet tegen het nokje kwam, deze staat toch wat naar voren.


Titel: Re:Veerplaten inslijpen, vs nokje weghalen torsie behuizing..
Bericht door: Freezzr op November 25, 2011, 23:50:29
Toch vindt ik het wel leip om te zien hoeveel blind vertrouwen ieder heeft in de verschillende oplossingen (zoals die ver ingeslepen veerplaten  8-[) heb laatst een t2a gezien met dropped spindles waar toch ff een fuseekogel geknapt was. Volgens de berekeningen had dat nooi gekund, uhuh, maar hij lag er wel uit. Moet je voorstellen wat dat doet op de snelweg  :-k


Titel: Re:Veerplaten inslijpen, vs nokje weghalen torsie behuizing..
Bericht door: Theo op November 26, 2011, 09:35:28
Bij een verlaagde T2 is de hoek van de kogel de zwakke plek. Dus bij een flink verlaagde T2 is de hoek van de kogel in neutraal stand vaak al tegen het max. als de bus dan tijdens rijden af en toe flink inveerd is het buigen of barsten.


Titel: Re:Veerplaten inslijpen, vs nokje weghalen torsie behuizing..
Bericht door: the bus driver op November 26, 2011, 09:50:40
Toch vindt ik het wel leip om te zien hoeveel blind vertrouwen ieder heeft in de verschillende oplossingen (zoals die ver ingeslepen veerplaten  8-[)

Blind vertrouwen is het niet, gewoon ervaring met de jaren heen! (zijn al 'den bussen die zo rondrijden zdr problemen!)

Ik heb al bussen gezien waar de veerplaten nog eens dubbel zoveel ingeslepen zijn als de mijne en die rijden ook nog steeds rond! Mijn veerplaten zijn heus niet extreem ingeslepen hoor ..

Ach ieder doet het op zijn manier, ik heb met mijn setup nog geen problemen gehad! (is trouwens de meest gebruikte SAK setup)


Titel: Re:Veerplaten inslijpen, vs nokje weghalen torsie behuizing..
Bericht door: Airbus op November 28, 2011, 09:10:38
Ik heb hem zo gedaan.

(https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/302917_10150424811114662_602384661_8365795_261378321_n.jpg)

Kan helaas vanaf hier de andere fotos niet zien.

ps ze bus staat op de foto met al zijn gewicht achter op dit wiel...


Titel: Re:Veerplaten inslijpen, vs nokje weghalen torsie behuizing..
Bericht door: Airbus op November 28, 2011, 09:28:39
Kan net zo: (https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc7/312731_10150424812254662_602384661_8365798_1885081560_n.jpg)


Titel: Re:Veerplaten inslijpen, vs nokje weghalen torsie behuizing..
Bericht door: Robg op November 28, 2011, 23:20:03
was bij mij ook zo maar als je gaat rijden duw je de hulzen over je schokbrekers toch kapot.
Heb bij mij de hulzen eraf gehaald en een stof kap gemaakt voor over de demper van een oude golf schokbreker die ligt onderin en past net rond de huls vande demper.


Titel: Re:Veerplaten inslijpen, vs nokje weghalen torsie behuizing..
Bericht door: Airbus op December 16, 2011, 13:41:03
was bij mij ook zo maar als je gaat rijden duw je de hulzen over je schokbrekers toch kapot.
Heb bij mij de hulzen eraf gehaald en een stof kap gemaakt voor over de demper van een oude golf schokbreker die ligt onderin en past net rond de huls vande demper.

Ok nice, ik zat er indd ook al aan te denken om de kap eraf te halen, en dan die schuimrubbers erop... of andere schokbrekers..


Titel: Re:Veerplaten inslijpen, vs nokje weghalen torsie behuizing..
Bericht door: issy op Juni 17, 2012, 17:43:49
Ik vindt dit wel aardig gedaan eigenlijk echt vet werk goos.
Die van mij is ook aardig stug maar irs witte KYB's en stuiterd als een gek maar dat komt denk ik door t niet in slijpen van de platen. Ga ik ff doen.
Succes allen


Titel: Re:Veerplaten inslijpen, vs nokje weghalen torsie behuizing..
Bericht door: classic line op Juni 17, 2012, 17:49:17
ik heb mijn platen ook niet ingeslepen  :-$

alleen als ik hard door een diepe put rij hoor ik het wel eens
maar das echt maar heel zelden (offroad  :-D)


Titel: Re:Veerplaten inslijpen, vs nokje weghalen torsie behuizing..
Bericht door: Airbus op Juni 19, 2012, 12:26:13
Heb afgelopen weekend behoorlijk volgezeten, en niets heeft aangelopen, zelfs de schokbrekers niet..  :-D 8-)


Titel: Re:Veerplaten inslijpen, vs nokje weghalen torsie behuizing..
Bericht door: T1BUS op Februari 07, 2013, 12:13:26
Niet helemaal on topic, maar ik heb de reductiekasten nog erin, en die blijven voorlopig ook ,voor de dropped spindels, achter 1 buitentand verlaagd, echter staat toch nog iets te ver naar voren,
heb een set verstelbare veerplaten gekocht van Creative Engineering, voor bussen met reductiekasten, heeft iemand van jullie nog ervaring met deze dingen?


Titel: Re:Veerplaten inslijpen, vs nokje weghalen torsie behuizing..
Bericht door: Spylist op Februari 07, 2013, 12:31:50
Sorry, ik heb hier geen ervaring mee maar ik ben wel benieuwd naar het resultaat (hoogte), ik ben precies hetzelfde van plan met mijn bus.

Dus als je zover bent............


Titel: Re:Veerplaten inslijpen, vs nokje weghalen torsie behuizing..
Bericht door: Airbus op Februari 07, 2013, 13:09:15
Ik zou dan de plaat 2 tandjes omhoog zetten tov de bevestiging van een orginele veerplaat, en dan de rest afstellen met de imbus bout... let wel op dat je hem niet te lang uitdraait...


Ik had deze ook op mijn T2b, vond ze ideaal, ik ga ze ook onder de spijl zetten (en nog iets notchen  :-o) dan kan mijn bus max omlaag... en straks omhoog op lucht..


Titel: Re:Veerplaten inslijpen, vs nokje weghalen torsie behuizing..
Bericht door: dj pierre op Februari 07, 2013, 13:18:28
Niet helemaal on topic, maar ik heb de reductiekasten nog erin, en die blijven voorlopig ook ,voor de dropped spindels, achter 1 buitentand verlaagd, echter staat toch nog iets te ver naar voren,
heb een set verstelbare veerplaten gekocht van Creative Engineering, voor bussen met reductiekasten, heeft iemand van jullie nog ervaring met deze dingen?

Lager dan 1 tandje verlagen met reductiekasten is niet aan te raden. De asbuizen moeten naar 'beneden' blijven wijzen om de reductiekasten naar behoren te laten smeren. Eigenlijk is dit ook het geval bij Straight Axel maar alleen een wiellager vervangen is iets eenvoudiger dan een reductiekastrevisie...Ook zal het negative camber te groot worden wat (naar mijn idee) geen porem is op een bus (ik hou er ook niet van op kevers, maar dat schijnt smaak te zijn).  

Nokje weghalen zou ik nooit doen. Dan veel liever de veerplaat inslijpen om ruimte te geven. Dit is natuurlijk alleen nodig bij heel lage bussen, dus zonder reductiekasten.

Lager gaan zal dus met IRS of Straight Axel moeten gebeuren. Je kan beter je de vooras verstelbaar maken en iets hoger gaan aan de voorkant om goed te kunnen levelen of doorsparen voor IRS of SA.

De verstelbare platen zouden problemen kunnen geven met orginele 14"en 15"velgen heb ik begrepen. Het verstelnokje zit precies op de verkeerde plek. Ook gaat bovenstaand op in dit geval. Het is wel een mooie toevoeging op IRS of straight axel omdat perfect levelen een stuk eenvoudiger wordt.    


Titel: Re:Veerplaten inslijpen, vs nokje weghalen torsie behuizing..
Bericht door: skywalker op Februari 07, 2013, 20:44:59
Nokje weghalen zou ik nooit doen. Dan veel liever de veerplaat inslijpen om ruimte te geven. Dit is natuurlijk alleen nodig bij heel lage bussen, dus zonder reductiekasten.
Waarom dan niet Serge?
Ik haal liever iets weg wat ik toch niet gebruik dan iets te verzwakken wat ik wl gebruik. ;-)


Titel: Re:Veerplaten inslijpen, vs nokje weghalen torsie behuizing..
Bericht door: dj pierre op Februari 08, 2013, 12:17:34
Nokje weghalen zou ik nooit doen. Dan veel liever de veerplaat inslijpen om ruimte te geven. Dit is natuurlijk alleen nodig bij heel lage bussen, dus zonder reductiekasten.
Waarom dan niet Serge?
Ik haal liever iets weg wat ik toch niet gebruik dan iets te verzwakken wat ik wl gebruik. ;-)

Een vervangende veerplaat is snel gescoord, en hack terugdraaien kan meer hoofdbrekens geven mocht de bus ooit weer orgineel moeten worden. Die vierkante cm weghalen zal de veerplaat niet noemenswaardig verzwakken lijkt me zo. Ik kies zelf alleen voor aanpassingen aan de bus die terug te draaien zijn. Maar wie ben ik? Misschien stiekem toch een beetje een stocknazi?


Titel: Re:Veerplaten inslijpen, vs nokje weghalen torsie behuizing..
Bericht door: Airbus op Februari 08, 2013, 12:44:49
Ik heb dat nokje ook gelijk geslepen... en de plaat ingeslepen (zie boven ergens in dit topic) Je kan er altijd weer wat op lassen  ::D


Titel: Re:Veerplaten inslijpen, vs nokje weghalen torsie behuizing..
Bericht door: T1BUS op April 24, 2013, 13:35:05
Ter info;
Sorry, ik heb hier geen ervaring mee maar ik ben wel benieuwd naar het resultaat (hoogte), ik ben precies hetzelfde van plan met mijn bus.

Dus als je zover bent............


Ik heb gisteren de originele veerplaten vervangen door die van Creative (verstelbaar) wat me wel opvalt is dat het verstelnokje erg dicht op de band zit (+/- 2 cm)
is dit normaal?

 
 
 


Titel: Re:Veerplaten inslijpen, vs nokje weghalen torsie behuizing..
Bericht door: Renka op April 24, 2013, 14:25:58
hangt natuurlijk van de offset (ET) van je velgen af

cheers


Titel: Re:Veerplaten inslijpen, vs nokje weghalen torsie behuizing..
Bericht door: dj pierre op April 24, 2013, 14:37:47

De verstelbare platen zouden problemen kunnen geven met orginele 14"en 15"velgen heb ik begrepen. Het verstelnokje zit precies op de verkeerde plek. .    


Titel: Re:Veerplaten inslijpen, vs nokje weghalen torsie behuizing..
Bericht door: T1BUS op April 24, 2013, 14:41:04
Het verstelnokje zit precies op de verkeerde plek

Die gedachte kwam gisteravond ook nog voorbij.
@Renka,
tuurlijk ET waarde en bandenmaat, maar vroeg me gewoon af wat normaal is, maw is 2cm genoeg of moet het minimaal 4-5cm zijn moet ik met spoorverbreders gaan rijden...


Titel: Re:Veerplaten inslijpen, vs nokje weghalen torsie behuizing..
Bericht door: Airbus op April 24, 2013, 15:41:41
2 cm lijkt me zat.. zijn het hoge banden?

Op mijn ex t2b zat er 1 cm tussen.. heeft nog nooit aangelopen...

(je moet natuurlijk wel goed je banden op spanning houden)


Titel: Re:Veerplaten inslijpen, vs nokje weghalen torsie behuizing..
Bericht door: T1BUS op April 24, 2013, 16:35:01
Vanavond ffe kijken volgens mij Vredestein HiTrac II 195/65/14


Titel: Re:Veerplaten inslijpen, vs nokje weghalen torsie behuizing..
Bericht door: T1BUS op Mei 02, 2013, 14:27:57
Banden maat klopt idd, verstelbare veerplaten zitten erop, helt nu minder voorover, direct bakolie vervangen en ik had een scheur in
het rubber van de as, dus ook die direct vervangen, echter wanneer ik nu in z'n 3 of 4 rijdt hoor ik een geluid vanuit de bak (wanneer
ik berg af rijd in de vrij hoor ik niets) komt dit nu door de andere stand?

(http://img13.imageshack.us/img13/7055/img3102l.jpg)


Titel: Re:Veerplaten inslijpen, vs nokje weghalen torsie behuizing..
Bericht door: JT1 op Mei 02, 2013, 16:49:08
bah wat een mooie bus 8-)


SimplePortal 2.3.2 © 2008-2010, SimplePortal