Pagina's: 1 ... 7 8 [9]   Omlaag
Auteur Topic: Brand in je spijl door benzine lekkage!!  (gelezen 32333 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
VolksWouter
Carcheologisch Onderzoeker
Spijlbussen.nl

Offline Offline

Berichten: 6.151


Voorzitter stichting behoud VW Spijlbussen


wouterduijndam
WWW
« Antwoord #120 Gepost op: Augustus 06, 2018, 10:22:36 »

Is dat deze?


Wat een nachtmerrie!  Sad
Gelogd


Area51
ForumFossiel
Spijlbussen.nl

Offline Offline

Berichten: 8.379



« Antwoord #121 Gepost op: Augustus 06, 2018, 12:46:10 »

Nee... de uitgebrande bus is een 23raams (smalle achterklep, hoekraampjes)



Crowdfunding; https://www.facebook.com/groups/268211473364101/permalink/920285548156687/
Gelogd

Alain - 1967 Westfalia SO42
Citaat van: Gerson
that's not patina, that's fucking rust man!!!

Area51
ForumFossiel
Spijlbussen.nl

Offline Offline

Berichten: 8.379



« Antwoord #122 Gepost op: Augustus 07, 2018, 15:26:25 »

Samba update; https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=660255241004690&id=100010606598663
Gelogd

Alain - 1967 Westfalia SO42
Citaat van: Gerson
that's not patina, that's fucking rust man!!!

henk155
Spijl blijft

Offline Offline

Berichten: 397


« Antwoord #123 Gepost op: Augustus 10, 2018, 22:19:12 »

Lijkt me sterk dat het door versleten benzine leidingen zou gaan als deze 5 maanden geleden vervangen zijn.
Misschien iets losgekomen ofzo.
Hopelijk kunnen ze het nog achterhalen maar zal toch niet makkelijk zijn.

Henk!!!
Gelogd

EeVeeWee
Spijl is het geworden

Offline Offline

Berichten: 1.247



WWW
« Antwoord #124 Gepost op: Augustus 11, 2018, 10:21:24 »

Ik ruik ook soms een benzinelucht, dat zit me helemaal niet lekker.
Alle slangen zijn nieuw en E10 bestendig.
Verder overal dubbele slangklemmen waar mogelijk en allemaal al zeker twee kaar nagelopen om goed vast te draaien.
In de vulslang tussen T2 tank en T1 vulhals zit een extra mof van benzine bestendig rubber tussen en aan de tank kant twee stevige slangklemmen en aan de vulhals kant zelfs drie.
De ontluchting-slang boven op de tank zit ook goed vast en het uiteinde heb ik nu dicht gemaakt (er zat een terugslagklepje in).
De pakkingen van de benzinemeter en benzinepomp zijn ook nieuw en heb ik goed gecontroleerd, die zitten goed aangedrukt.
Ik heb ook een andere tankdop geprobeerd met andere pakking.
Wel vond ik een centraal boutje van de benzinepomp die wat nat was, na aandraaien blijft deze nu ook droog.
Na het rijden niet direct, maar na een korte tijd ruik je toch nog wat benzinelucht.
Frustrerend.  Neutral
Binnenkort de 500 km onderhoudsbeurt dus ook H.R. Engineering maar eens laten zoeken.

Gelogd


Ferdi
Spijl gaat niet meer weg

Offline Offline

Berichten: 966


« Antwoord #125 Gepost op: Augustus 11, 2018, 18:25:56 »

Ja dat is met billen geknepen rondrijden en dat is ook niks,zulke dingen zijn altijd slecht te vinden maar ik heb het idee dat onze luchtgekoelde motoren altijd wel een beetje naar benzine ruiken...

Misschien komt het wel bij de luchtfilter vandaan?
Maar ik neem aan dat je daar al eens aan geroken hebt.


Gr. Ferdi
Gelogd

Area51
ForumFossiel
Spijlbussen.nl

Offline Offline

Berichten: 8.379



« Antwoord #126 Gepost op: Augustus 11, 2018, 20:00:36 »

Sowieso... bij auto's met een carburateur ruik je altijd wat benzinedampen... das karakter Yellow Very Happy
Gelogd

Alain - 1967 Westfalia SO42
Citaat van: Gerson
that's not patina, that's fucking rust man!!!

EeVeeWee
Spijl is het geworden

Offline Offline

Berichten: 1.247



WWW
« Antwoord #127 Gepost op: Augustus 11, 2018, 23:50:34 »

Ja dat is met billen geknepen rondrijden en dat is ook niks,zulke dingen zijn altijd slecht te vinden maar ik heb het idee dat onze luchtgekoelde motoren altijd wel een beetje naar benzine ruiken...

Misschien komt het wel bij de luchtfilter vandaan?
Maar ik neem aan dat je daar al eens aan geroken hebt.


Gr. Ferdi

Ik heb al een paar keer met mijn hoofd in de motorruimte gehangen, met koude en warme motor, maar kan het helaas niet vinden.
Gelogd


Steekwoorden:
Pagina's: 1 ... 7 8 [9]   Omhoog
Print
 
Ga naar:  


Add this