Spijlbussen.nl

Welke trekhaak,advies

Offline stefan

• Onzekere spijl
  • '65 walk through de luxe
Ik ben van plan om een trekhaak te monteren onder de bus, ivm kleine caravan.
Welke van onderstaande zouden jullie adviseren, de ene is van bbt en is een replica van
origineel staat er.
De andere is van k&k.

Offline stefan

• Onzekere spijl

Offline VW-maniac

• Spijl blijft
Ik heb de k&k past perfect zelfs met onderbouw carter en een kleine aanpassing met ahnendorp street sport uitlaat.  En je hoeft niet the boren bij bbt wel

67 westy SO-42  2110

Offline Renka

• Split personality
Ik zit nog erg te twijfelen tussen zelfbouw en de haak van Autocraft, die vindt ik er persoonlijk 100 keer beter uitzien en de haak is verwijderbaar.

http://www.autocrafteng.co.uk/productdetails.asp?pid=340&id=26&gmnu=113&cmnu=9

cheers Renka
To finish first, you first have to finish

Offline stefan

• Onzekere spijl

Die ziet er idd wel beter uit, vind je deze kwa constructie ook beter dan die andere?
komt max 700 Kg achter te hangen.
Is hier ook een leverancier van in NL?

Offline Renka

• Split personality
Ik denk dat K&K als leverancier van Autocraft deze wel een keer mee kan laten komen

Ik zit ook te twijfelen, maar zelfbouw is wel veel goedkoper, ik heb al een haakstuk met boutgaten van een T4 liggen, verder id het niet zo heel moeilijk te maken.

En volgens mij hoef je geen goedgekeurde trekhaak te hebben als jeniet meer dan 750 kg gaat trekken.

cheers Renka

Offline Samba '66

• Spijlbussen.nl
  • Penningmeester stichting behoud VW Spijlbussen
    • Naus IT Management
Ook al ga je meer dan 750kg trekken, een spijlbus heeft geen typegoedkeuring voor de RDW en dus ook geen trekgewicht op het kenteken.

Heel veel meer als 750kg wil je toch niet trekken denk ik. Mijn trekhaak heeft een keuring tot 1500kg, maar no-way dat ik dat er achter hang.
As jy vir jouself kan lag dan het jy altyd iets om oor te lag.

Offline Ron

• Spijl is het geworden
ps mss kan ik er ook wel twee maken 

Roep dat nou niet te hard.
Volgens mij wil iedereen hier op het forum wel een afneembare trekhaak en dan heb je helemaal geen tijd meer om van je bus te genieten  :-D

Offline Renka

• Split personality
heb net even de maat genomen met de bus op zijn wielen. als ik strak onder de bumper doorga dan komt de bovenkant van de kogel op 35 cm boven de weg

is dat niet een beetje weinig, denk dat alle mensen met verlaagde bussen dat wel hebben wellicht

ps die snelkoppelingen zijn erg duur om te kopen, dan loont het niet meer om zelf het ijzerwerk te maken en bovendien heb je bij Autocraft nog de keus van diverse kogelhoogtes.

de trekhaak van K&K is voor mij geen optie met mijn Python uitlaat

cheers Renka

Offline stefan

• Onzekere spijl
Dat is wel een goeie die je aanhaalt met keus van diverse kogelhoogtes, ik blijf voorlopig stockhoogte rijden.
Als binnenkort de bus er is ,ook eens even meten, en dan ook aan de hand van de caravan, zodat het geheel mooi in balans ligt.

En volgens mij heb je met die van Autocraft, helemaal geen probleem met andere uitlaten,of heb ik dat mis?

Als iedereen er een wil ,demontabel, is een groupsbuy mss wel wat,
of via jouw Renka?

Offline Ron

• Spijl is het geworden
Orginele trekhaak in combinatie met verlaagde bus is inderdaad geen goede combi.
Mijn Eriba hangt dan ook helemaal schuin achter de bus, geen gezicht  :-(.
Dus een hogere kogelhoogte zou mij ook goed van pas komen.

Offline bricks

• Spijl blijft
  • Na resto !
    • Restauratie op blogspot
Ik denk dat K&K als leverancier van Autocraft deze wel een keer mee kan laten komen

Ik zit ook te twijfelen, maar zelfbouw is wel veel goedkoper, ik heb al een haakstuk met boutgaten van een T4 liggen, verder id het niet zo heel moeilijk te maken.

En volgens mij hoef je geen goedgekeurde trekhaak te hebben als jeniet meer dan 750 kg gaat trekken.

cheers Renka

Groupbuy bij renka manufacturing ik wil er ook een
Gr bricks
Een bus is een bus is nooit zomaar een T1
http://busje1967.blogspot.com/

Offline Brazen

• Spijl blijft
cheers Renka

Gr bricks

Wat zijn de kosten....anders schuif ik ook aan bij de groups buy.....  :tongue3:

Offline Ron

• Spijl is het geworden
Gr bricks

Renka heeft de groupbuy van de firetec ook al op zich genomen.
Misschien handig als een ander dit dan op zich neemt  8-)

Offline Renka

• Split personality
even met de beide beentjes op de grond  :tongue3:

Ik ga geen groupbuy organiseren, heb daar geen tijd voor en ben, zoals eerder aangegeven, er nog niet uit of ik ga kopen of zelfbouwen.

Als er iemand dit op wil pakken ben ik benieuwd wat zo'n haak gaat kosten en helpt dat bij het nemen van een besluit  :-)

cheers Renka

haha je was me net voor Ron  :-D