Pagina's: 1 ... 10 11 [12] 13   Omlaag
Auteur Topic: 20 t/m 22 juli, Bullitreffen, Kals am Gro▀glockner (Oostenrijk)  (gelezen 38849 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Berrie120
Split personality

« Antwoord #165 Gepost op: Juli 29, 2012, 16:33:27 »

ff een update.

Vrijdag 08:00 vertrokken richting Renka en bij 25graden met Renka de grossglockner beklommen, de ultieme teststrecke.

De volgende problemen deden zich voor.

Volgetankt en na de eerste fikse klim zeek de benzine uit de tankdop. Door opwarming en scheefstand van de auto. Dit was een riskante situatie, en er zijn heel wat flesjes water doorheen gegaan eer de tank niet meer overstroomde.

Water temperatuur is niet boven de 95 gekomen, de olie niet boven de 110.
Qua koeling gaat het dus, al is het op het randje.
In het begin iets te voorzichtig en veel gestopt, maar Renka had de olie ook goed warm.
Daardoor iets meer moed, hoger op de berg en lagere buitentemperatuur.

Klimmen gaat als een oostenrijkse Gems, maar het heeft gene zin op te schakelen naar 3 want je kan de haarspeldbochten niet rijden zo snel. Dus lekker in 2 alles gereden, net als Renka die klom ook als een gems. Alleen jammer dat we verschillende overbrengingen hebben en ieder zijn eigen tempo moet rijden, want hij had zo'n gopro ding op zijn dak geplakt. Ik hoop dat hij toch nog leuke beelden heeft van me bus.

Alleen we stikken de moord in de auto van de hitte van de radiator tegen de bodemplaat.
Daar moet nog een hitteschild tussen.
Achterin de motorruimte wordt het wel erg warm, ik ben blij dat de benzine tank daar niet meer zit.

Om 17:00 van het hoogste punt vertrokken naar mijn camping, tot we bij Brenner Italie ineens een bok voelden. Dacht eerst aan een verkeerde schakelmanoevre omdat ik net begon met opschakelen. Al twijfelend, ineens weer een hikje, Roept mijn zoon de voltmeter schommelt.

Gelijk gestopt en ja, mijn aansluitstift dynamo was wit heet.
Stroom eraf, en dynamo afgekoppeld. Wederom hetzelfde probleem als de week ervoor. De isolatie ringen waren kompleet weg gebrand.

accu's doorverbonden en snel oostenrijk in, snelweg, volgas en met 10 volt om 23:00 op de camping aangekomen. Snel nog pannekoeken gebakken want we hadden alleen maar ontbijt gehad die dag. 400km oostenrijk is wel ff wat anders als in NL.

De dynamo stift smorgens eens bekeken en er is niets meer vanover. Met een m8 bout nog wat geprobeerd alleen die heeft zo weinig raakvlak dat hetzelfde probleem weer zal optreden.

Ik denk dat ik een gat in mijn achterklep moet gaan maken en een schoepenrad op de dynamopoelie moet zetten, zodat de warmte afgevoerd gaat worden.

Heb ook nog een resonantie in de aandrijflijn boven 100. Zit me ook nog niet lekker.

Foto's van onze trip wacht ik ff mee tot Renka ook terug is, als er belangstelling voor is.

Maandagavond komt de huurauto. In de loop van de week een dynamo.
Volgende week terug om de bus op te halen.

don't argue with idiots they will drag you down to their level and beat you with experience

sixpack
Spijl is het geworden

« Antwoord #166 Gepost op: Juli 29, 2012, 18:43:46 »

Zeker intresse! Suc6 met de problemen!

Sancho
Spijl is het geworden

« Antwoord #167 Gepost op: Juli 29, 2012, 22:13:22 »

leuk dat je het toch nog gehaald hebt!
opwarming zal je toch iets aan moeten doen...
Ik denk dan bijvoorbeeld ook aan distributieriemen welke de extra hitte maar matig zullen appreciŰren...
Verder wel respect voor zo'n eerste testrit  Yellow Very Happy
Heb 2 keer de wintertrail meegereden met slechts 20km testrit (1ste keer en 2 de keer was met andere bak en andere motor)
en dan ben je bij elke krakje piepje of ander geluidje toch zÚÚr aandachtig  Very Happy
Laat staan als je tot in Oostenrijk rijdt met zo'n pkmonster

Nuja er zijn nog wat kinderziektes, maar het is jou toch maar mooi gelukt!
Erover lullen kan iedereen, het effectief doen en zogoed als alles zelfdoen  hello2

Berrie120
Split personality

« Antwoord #168 Gepost op: Juli 31, 2012, 16:39:08 »

Ken haast niet wachten tot hij terug is van vakantie.

hier nog ff slecht zichtbaar wat backfire van Renka.
ZUUUKE Flamme jonghu

Hij schiet ze schuin naar rechts achter zijn achterband weg, vuistdik en zeker tot op het asfalt.
Had tranen in me ogen van het lachen. Renka stopte heel onschuldig om te vragen of er wat was.

don't argue with idiots they will drag you down to their level and beat you with experience

The General
SplitsAtTheLake
*

Vieze voorzitter stichting behoud VW Spijlbussen

« Antwoord #169 Gepost op: Juli 31, 2012, 21:03:30 »

Ik heb het hem ook nog verteld, maar volgens mij geloofde ie me niet echt.... Cool

Berrie120
Split personality

« Antwoord #170 Gepost op: Augustus 02, 2012, 16:51:48 »

Ook maar eens een verslag je maken.
Ik maak er een lekker lang verhaal van, want het was niet geheel positief verlopen maar ook geen drama.

Op woensdag vertokken, we hadden samen met Rene en marco afgesproken elkaar ergens op de heen weg te treffen.
Het was net over de grens bij Venlo al raak en hebben de rest samen opgereden.

Marco met de spetternieuwe Riviera.

Rene voorop vlammend met de zware aanhanger

na een gezamelijke stop ook ff wat foto's geschoten.

Tot voor mij vlak voor Innsbruck het noodlot toesloeg, Dynamo laad niet meer bij.

De aansluitstift was bij de aansluiting met de dynamo zelf losgekomen en slecht kontakt betekent hitte en verbranden.

Dynomo heeft een fiks klapper gemaakt want de poelie is krom en het afscherm beugeltje erboven was losgekomen.

Ik had er niks van gemerkt, reageerde puur op de voltmeter.

Gelukkig heb ik een Cyrix relais en een 2de dikke gel accu aangelegd.
Dus ik kon het cyrix relais omzetten zodat ik op 2 accu's het laatste half uur kon overbruggen.

Op de camping aangekomen, snel de anderen een plekje gewezen en naar het restaurant. etenstijd.

Op de camping aangekomen, snel de anderen een plekje gewezen en naar het restaurant. etenstijd.

Na het eten, kon Renka zijn aanhanger aanpassen aan zijn lading en heb ik de dynamo weer opgelapt met kraanleertjes als nieuwe isolatie.

Konden we allemaal weer met een gerust hart slapen,Marco moest vroeg op want die moest met koude motor zijn spetternieuwe kleppen stellen.
Dus die heb ik smorgens gewekt met het brullen van de subaru om te kijken of mijn dynamo weer bijlaadde.

Riette kon het niet laten de langslapers eerst goed te wekken.

Berrie120
Split personality

« Antwoord #171 Gepost op: Augustus 02, 2012, 18:54:02 »

Onderweg bij de supermarkt nog wat inslaan en daar ontstond gelijk een sleutel plek.
Kleppendeksel pakking voor Marco, en wat meer veerspanning op mijn achterlichten.
Rene stond erbij en keek ernaar.

helaas, 10km verder sloeg mijn noodlot weer toe, dachten we, 12volt op de voltmeter.Werd tevens door een garage bevestigd.

Besloten marco en Rene niet langer op te houden en hun door laten rijden naar Kals.
Vanaf dit punt kon ik mijn caravan wel terug halen, en daar hou ik het wel ff uit.

Wij hebben de hele dag met een vriend gezocht in innsbruck maar er was nergens een bedrijf wat een dynamo voor me had.
Savonds weer op de camping en toen besloten de hele dynamo uit elkaar te trekken of ik hem kon maken.
Veldwikkelingen doorgemeten, diodebrug zo goed als kwaad, en ik kon geen fout ontdekken.
Dus dynamo ingebouwd en hij begon gelijk te laden van mijn inmiddels weer lege accu's.
Die gekke subaru blijkt de veldwikkelingen afhankelijk van volle accu's aan te sturen, en ik had de nacht ervoor de bus aan zijn onboard acculader gegooid.Dus beide accu's waren toen tjokvol en dan heb ik geen 14 volt tijdens het rijden maar 12.

Gelijk gebeld naar de Kals gangers, het was 22:00 uur. tegen 03:00 kon ik in Kals zijn.
Toch wat angstig in het donker te stranden eerst ff overleggen.
Maar het was drama met het weer in Kals.En Rene en Marco besloten die avond dat ze niet de meeting gingen doen.En het beter was als ik in mijn droge caravan bleef.

Wat een domper,2 jaar naar toegeleefd, en oplopen scheppen wat een super meeting dit was.
Ja, met zon en blauwe lucht....

Tja, toen hadden we al een dikke dag met een warme koelbox gezeten. Regen buiten. en vlees wat opmoest.

dan zet je de BBQ bij een maat op zijn terrasje.

Berrie120
Split personality

« Antwoord #172 Gepost op: Augustus 02, 2012, 18:54:43 »

Gelukkig klaarde het weer de volgende dag bij ons al op.
Helaas voor Rene en Marco nog steeds pet weer.

Wij hebben besloten van de nood een deugd te maken en zijn toen het oberissdal ingereden. Niet te ver weg zodat we eventueel weer op de accu;s thuis komen.

Helemaal aan het einde kan je parkeren bij 3 almpjes, en een wandel/klettersteig naar de frans senn hutte maken.
2 zomerfoto's geleend want wij hadden daar boven het zelfde weer als in Kals, Koud, nat, sneeuw en slecht zicht.

Berrie120
Split personality

« Antwoord #173 Gepost op: Augustus 02, 2012, 19:01:52 »

Toen weer terug naar huis,

De volgende dag weer top weer, eingenlijk de hele week.
Toch eens kijken wat er boven op de berg is, vanaf mijn stekkie zie ik altijd een klein schuurtje.

en maximaal ingezoomd de camping zichtbaar, in de tevergeefse hoop het bussie te zien.

Het was toch een iets groter schuurtje als verwacht.

Aldaar stond een bevoorradingswagen die elke dag over een keienpad spullen brengt, veel oostenrijkers hebben in dit dal een auto zonder kenteken voor ddit soort K-wegen.En die rijden alleen maar bult op en af en beneden stappen ze over in een andere auto.
we hebben nog even staan twijfelen er de dynamo uit te stelen.

Berrie120
Split personality

« Antwoord #174 Gepost op: Augustus 02, 2012, 19:03:22 »

Tja,
We hadden ineens wat dagen over en dan ga je gekke dingen doen.Zoals fietsen wat ik nooit doe.

Maar de kinderen vonden het gaaf dus het was best gezellig als je het afwisseld met op tijd een sorbet en een rustpauze.

Tja, maar daar zijn we niet voor gekomen.
2 jaar is naar deze datum toegewerkt.Die Grossglockner moet beklommen worden.
dus elke dag even kontakt met Renka,180km verder, hoe het weer daar is en op de grossglockner.

Vrijdag was het zover, het weer daar klaarde op.
Smorgens 08:00 naar Rene vertrokken en om 11:30 daar bij hem op de camping gelijk zijn uitzicht ff blokkeren.

Na een heerlijk kopje koffie van Agnes zijn we samen vertrokken.

Hier is alles om te doen geweest.

Berrie120
Split personality

« Antwoord #175 Gepost op: Augustus 02, 2012, 19:04:54 »

Na een paar bochtjes eens kijken en overleggen hoe het gaat, zowie zo is het raadzaam om de grossglockner onderaan af en toe te stoppen na een km of 10 zit je in heel ander slingerend landschap.

staan we daar stil ruik na een paar minuten ineens benzine, Eerst kijkend naar die motor die net aankwam, maar het bleek mijn bus.
Teveel getankt, te weinig tank ontluchting een lange horizontaal lopende vulhals en de bus stond scheef. Kortom ik moest de eerst km's een paar keer stoppen maar halverwege het grote plateu kon ik hem zo parkeren dat ik er later geen last meer van had.

Maar Rene,met zijn probleemloos rijdende wagen, werd wel op geduld getest.
Het enige waar Rene last van had was een opgeblazen Zak.
NSFW
https://2uykqw.blu.livefilestore.com/y1m4m3tn5CuYEwycOoRtrxrERRPLSG50xc96JRr_ioW7L8V53jBXxzPW0X1IERJaGS_HbGLe_pahzuhAd6IdkhOKcy1eqHJqhylcjV955bcrRXDB3sRGW4n8g/SDC14350.JPG?psid=1

Hoppa wer verder.
Bus trekt goed en motor loopt ook prima,

Onderweg nog een keer gestopt wegens rook ontwikkeling op mijn uitlaatisolatie kous en weer wat benzine afgelaten.
Rene kon ik niet meer waarschuwen en die stond iets hoger te wachten,hierboven.

Na een tijdje weer gestart en naar Rene, alleen die stond te gebaren ga doorrrrrr met zijn camera in de hand.
Dus gas erop en ik hoop op mooi resultaat.

Berrie120
Split personality

« Antwoord #176 Gepost op: Augustus 02, 2012, 19:08:41 »

Wij tot verder en daar de bus snel weer geparkeerd en met zijn voorwielen in een greppel geparkeerd.
Want dat met gaserop naarboven, moest ik toch weer ff mijn benzine in de gaten houden.

Kinderen vooruit gestuurd, foto's maken. Rene komt er zo aan.

Samen aangekomen aan de top.

Berrie120
Split personality

« Antwoord #177 Gepost op: Augustus 02, 2012, 19:10:45 »

Maar goed toen was het al snel 17:00 een snelle rekensom leerde me dat het nog een lange dag voor ons zou worden.
Dus wij moesten zonder nog een snitzeltje snel terug naar huis.

Zelfs deze kwamen we nog tegen.

Over Staller Sattle weer terug.

en bij Italie Brenner, flats daar ging me dynamo weer.

Nu de komplete aansluitpin weggebrand.

2de accu erweer op en over de snelweg zo snel we kunnen terug.
We hebben het gehaald 23:00 thuis. alleen deze dynamo is niet meer te repararen, er is ook een wikkeling kapot nu, kwam ik thuis achter.
Snel nog ff pannekoeken bakken, want we hadden alleen ontbijt gehad die dag, moe en tevreden gaan slapen.

Van de week busje halen.
Nieuwe dynamo besteld in Duitsland en die zal nu op de camping liggen, in oostenrijk was het 4 weken levertijd en 9 keer zo duur.

Al met al geheel anders gelopen als gepland.
Vond het erg jammer dat Marco deze klim niet heeft kunnen doen ivm vakantie dagen tekort, hij moest alweer naar Zweden..

We hebben er voor ons het beste maar van gemaakt en dat is redelijk gelukt

vwspijlbus
Split personality

100001241297482
« Antwoord #178 Gepost op: Augustus 04, 2012, 07:43:07 »

Ondanks de technische pech en het tegenvallende weer op de meeting heb je zo te lezen toch nog een leuke spijlbusvakantie gehad. Mooi verslag.

Frank

vWEETJE
Spijl blijft

« Antwoord #179 Gepost op: Augustus 04, 2012, 21:40:32 »

Great journey. Nbeetje subaru trouble, maar.........   

Volgend jaar voor mij ook de Grossglockner Hochalpenstra▀e met de kever.  Smile en als de
bus iets later klaar is.

Steekwoorden:
Pagina's: 1 ... 10 11 [12] 13   Omhoog
Print

Ga naar: