Moggu allemaal !!
Mijn naam is Alain, mijn bouwjaar is 1968.
Na eerst de nodige andere merken auto's gehad te hebben kocht ik op 5-12-1997 mijn eerste -van de eerste eigenaar- Volkswagen,
nl een 1977 T2b, die ik nog steeds in gebruik heb.
In Mei 2003 kreeg ik echter een 1967 SO42 westfalia aangeboden, die op dat moment al ruim 13 jaar (de laatste APK was van 1991)
stilstond. De eigenaar -de zwager van een klant van mij op de zaak- ging verhuizen naar Frankrijk, en had geen zin om deze bus, die
in 1972 met de eerste eigenaar mee was gekomen uit Amerika, mee te verhuizen naar Frankrijk.
Nadat ik de bus gezien had, en een bod had uitgebracht was hij van ons !!
Maar 13 jaar stilstand had natuurlijk wel z'n tol geeist .. ze waren er in die tijd ook aan bezig geweest, maar sinds een jaar of 5 was
er echter niks meer aan gebeurd.
De motor liep wel, maar op drie cilinders en de remmen waren defekt en ook het interieur was een bende, maar verder wel kompleet.
Het motorprobleem was gauw verholpen, want ik had nog een zeer goede 1776cc type1 liggen,met lage compressie en veel koppel.
En door de hulp van wat vrienden (nog bedankt Volkswouter om de remmerij weer gangbaar en werkend te krijgen!) konden wij met
z'n drietjes -we zijn op 23 Mei 2003 vader en moeder geworden van een klein V(W)entje- (de verkoper belde me op op de dag dat die
kleine geboren werdt) er -begin augustus 2003/krap 3 maanden na de aanschaf- een weekje mee de Ardennen in.
Juli 2003,
Vakantie 2003
April 2004, VW Euro onderdelenbeurs.

Er werdt ons echter wel duidelijk dat de potente motor (ongeveer 85 á 90pk) wel een iets andere huisvesting kon gebruiken.
Begin '04 ben ik dus ook begonnen om de bus "om te bouwen".. de remmen
moesten anders, ik wilde van de reductiekasten af,
ik wilde een lange 4-bak en er ik had nog een setje 6 & 7x16 Porsche Fuchsen liggen, die ik er ook graag onder wilde hebben.
De lijst was (is) nog langer,maar gezien de tijdsdruk (start met ombouwen eind April '04 en begin vakantie Augustus '04) heb ik
me tot deze wijzigingen beperkt,en dit is zoals de bus er nu bijstaat;

Verlaagd, een smallere -88mm- vooras om de Porsche 993 & 996 remmerij kwijt te kunnen, een lange kever 1303 AT versnellingsbak,
draagarmen en aandrijfassen, een rembekrachtiger en natuurlijk de 6 & 7J fuchsen met resp. 185/50 & 195/50x16 banden.
Dit
topic gaat over het monteren van de IRS draagarmen en icm een 1303S versnellingsbak.